Gjest Ahs Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Som tittelen sier: er det helt krise om mannen vet hvilken kjole jeg kommer til å ha? Har en mann som er ekstremt opptatt av kjoler, og har sterke meninger..det er ikke en spesiell type kjole han liker slik at jeg enkelt kan velge en innenfor en sjanger, men han har øye for detaljer, litt vanskelig å forklare. Men han har uansett en god kjolesmak. Jeg er redd for å skuffe han, og synes det er artig å se på kjoler sammen med han. Så, er det helt krise om han vet?
Ellevill Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Nøyaktig HVORFOR er det en grunn til at det skal være helt krise? 8
Gjest Kiara! Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Nei, dte er ikke krise. Det som er krise er hvis han ikke liker den du har valgt, kjempet for og betalt! Sånn var det her en periode dessverre, men det løste seg heldigvis. Dessuten klarer ikke han å se for seg meg i den kjolen uansett. Litt glad for at han har sett den faktisk, jeg er elendig til å holde på hemmeligheter å har hatt mine oppturer og nedturer med den kjolen Så bare begynn å se på kjoler sammen, han trenger jo ikke vite hvilken av feks 3stk det blir. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Er det ikke en overtro om at det bringer ulykke da? Min mann skal i alle fall ikke få se kjolen før jeg går ned midtgangen Ikke pga overtro da, men tradisjon. Anonym poster: 7e183b8ddece372bfd35a57b093ab8d0 1
Gjest Ahs Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Ja, det var den tradisjonen ... med slør blir det vel uansett en annen opplevelse enn å bare se meg i den hvite kjolen. Så da blir begge fornøyd - jeg med at han er fornøyd og han fornøyd fordi han synes kjolen er fin;-)
Gjest Adriane Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Det er overhodet ingen krise Min kjære vet akkurat hvilken kjole jeg skal ha, han har sett den. Han har derimot ikke sett den på meg, og det får han heller ikke se før selve dagen På den måten beholder man jo litt av mystikken allikevel, for han aner jo ikke hvordan "totaltpakken" blir 1
Martha89 Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Ikke krise nei Min mann har sett kjolen jeg skal ha! Han ville godkjenne kjolen før jeg kjøpte den, noe jeg forstår veldig godt Heldigvis ble den godkjent med en gang
Petalouda Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Det er overhodet ingen krise. Min kjole henger i skapet her og der har den hengt i et halvt år og vel så det. Kjæresten har sett bilde av den, jeg hadde det som skjermsparer på mobilen en periode he he ... og så har han målt sitt eget tøy mot den, så han har ingen store overraskelser i vente .. Men han har ikke sett kjolen på meg, og for han er det det som teller. For meg spiller det liten rolle, jeg kunne godt spradet rundt for han nå hvis han hadde ønsket det
Tallulah Skrevet 23. april 2013 #10 Skrevet 23. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #11 Skrevet 23. april 2013 Det er tråder som dette som får menn som meg til å innse at jeg virkelig ikke forstår kvinner. Jeg skjønner bare ikke på noe som helst nivå at det skal være et problem. Ikke at jeg var klar over tradisjonen heller, trodde bare brudgommen ikke skulle se bruden tidligere på selve dagen og syntes det var dust nok Nei, det er ikke noen krise. Det eneste det bryter med er (tydeligvis) tradisjon, og det får jo ingen følger å bryte en tradisjon. At han ser en kjole er helt harmløst, menn har overlevd det før. Anonym poster: 7f1219251278b6476a7c12fc864ed7ec 2
bambis Skrevet 23. april 2013 #12 Skrevet 23. april 2013 Jeg har lyst til å ha med kjæresten min for å godkjenne min kjole, da det er viktig for meg at han liker den. Vi så en fin en i et butikkvindu i dag, og han var enig i at en sånn kunne jeg ha Jeg har også lyst til å være med på å bestemme hvilken dress han skal ha, så nei, synes ikke det er krise! 1
Gjest Ahs Skrevet 23. april 2013 #13 Skrevet 23. april 2013 Supert! Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått reaksjoner når jeg har vært i salong og prøvd kjoler, og forklart hvilke kjæresten syntes var fine etc.. de har da reagert med at "han skal ikke vite hvilken kjole du skal ha" "du må velge den du liker" etc. Så tydeligvis er det en tradisjon eller norm at han ikke skal vite. Så da er jeg dust nok til å sondere denne normen og hvor ok det er å bryte den. Personlig trenger jeg bare føle meg vel i kjolen, jeg er ikke noen bridezilla med en stor bryllupsdrøm, men det er viktig at den kjolen jeg føler meg vel i er en kjole kjæresten synes er fantastisk.
Gjest lisha Skrevet 23. april 2013 #14 Skrevet 23. april 2013 min får ikke se kjolen før selve dagen men om dere syns det er kjekt å gå og se på kjoler sammen, så gjør det! Du blir jo veldig annerledes på selve dagen likevel, med pyntet hår, slør osv! Evt kan du jo finne to eller tre alternativer som er fine, og så blir det en overraskelse over hvilken du velger?
CathFoto Skrevet 23. april 2013 #15 Skrevet 23. april 2013 Jeg vil at min kjole skal være en overraskelse, så jeg prøver så godt jeg kan å ikke si noe. Han er enda mer oppsatt på å ikke se den før i kirken. Men at det skal være noe krise om en mann får se brudekjolen synes jeg ikke, på ingen måte.
Grønt blad Skrevet 24. april 2013 #16 Skrevet 24. april 2013 Nei, det er absolutt ikke krise. Hvorfor skulle det være det? 1
Leya Skrevet 24. april 2013 #17 Skrevet 24. april 2013 Synes ikke det er noen krise i det hele tatt. Alle må da gjøre som de vil?
Gjest celine Skrevet 24. april 2013 #18 Skrevet 24. april 2013 Det er tråder som dette som får menn som meg til å innse at jeg virkelig ikke forstår kvinner. Anonym poster: 7f1219251278b6476a7c12fc864ed7ec Slapp av Er kvinne selv, og innså akkurat at ikke jeg heller skjønner meg på kvinner... Tror ikke spørsmålet om han ser kjolen, har noe å si for hvordan det går i et forhold, om man klarer hverdagen sammen eller ikke. Tror heller ikke at mannen har så sterke meninger om en kjole - det viktigste for de fleste, er vel at damen inni kjolen er den rette.. Men jeg er sikkert en enkel sjel
Petalouda Skrevet 24. april 2013 #19 Skrevet 24. april 2013 Men jeg er sikkert en enkel sjel -- men det er jo de fleste menn også 1
Gjest Ahs Skrevet 24. april 2013 #20 Skrevet 24. april 2013 (endret) Damen inni er jo den rette;-) men han her er ekstremt opptatt av kjoler, og har vært med som kjolegodkjenner til alle venninnene i vennekretsen som har giftet seg. Han har et blikk som ser hvordan en kjole skiller seg fra en annen, jeg kan ikke forklare det - siden mitt blikk på kjoler er mer enkelt. Pleier alltid ha han med på shopping, og er alltid fornøyd med det jeg kjøper. Men det var altså alle reaksjonene i brudesalongen som gjorde at jeg tenkte at det kanskje er slik at han ikke skal se kjolen, men nå har jeg fått tilfredsstillende svar.. Det er vel overraskelsesmomentet som ligger til grunn, og troen om at det bringer ulykke hvis han ser kjolen? Men, da er det altså ingen problemstilling lenger. Så, min kommende mann er altså ingen "enkel sjel" når det gjelder kjoler og tøy. Endret 24. april 2013 av Ahs 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå