Gå til innhold

Svigerinnen min hadde kjøpt hvit kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i sommer og oppdaget at min kommende svigerinne hadde kjøpt seg en kjempefin hvit, lang kjole for å ha på seg i bryllupet. Vi ble egentlig litt paff først og visste ikke helt hvordan vi skulle ta dette opp for vi følte vel egentlig litt på at det var litt feil at hun skulle ha en slik kjole som faktisk kunne blitt forvekslet med en enkel brudekjole..

Sambo tok det imidlertid opp med henne og fortalt at det egentlig er en litt uskreven regel at man ikke skal ha helhvite kjoler som gjest i et bryllup. Hun reagerte med å bli litt sur og tror sikkert at dette er helt og holdent min mening. Noe det faktisk ikke er, jeg sa til og med til sambo at kanskje hvis hun hadde et sjal o.l at det kanskje var bedre, for jeg vil jo ikke såre henne heller siden kjolen allerede var kjøpt. Hva synes dere? Er det smålig av oss å reagere på dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss i sommer og oppdaget at min kommende svigerinne hadde kjøpt seg en kjempefin hvit, lang kjole for å ha på seg i bryllupet. Vi ble egentlig litt paff først og visste ikke helt hvordan vi skulle ta dette opp for vi følte vel egentlig litt på at det var litt feil at hun skulle ha en slik kjole som faktisk kunne blitt forvekslet med en enkel brudekjole..

Sambo tok det imidlertid opp med henne og fortalt at det egentlig er en litt uskreven regel at man ikke skal ha helhvite kjoler som gjest i et bryllup. Hun reagerte med å bli litt sur og tror sikkert at dette er helt og holdent min mening. Noe det faktisk ikke er, jeg sa til og med til sambo at kanskje hvis hun hadde et sjal o.l at det kanskje var bedre, for jeg vil jo ikke såre henne heller siden kjolen allerede var kjøpt. Hva synes dere? Er det smålig av oss å reagere på dette?

Nei? Hvem i alle dager bruker en hvit kjole i ett bryllup, bortsett fra bruden...

Anonym poster: 02fd331aad248593e3c884fe51d06101

• Liker 40
Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg som brud hadde ikke brydd meg noe særlig om det, men jeg hadde heller ALDRI gått i det som gjest.

Det er jo ingen tvil om hvem som er brud i deres bryllup, og det vil nok være hun som blir et lite samtaleemne om hun velger å gå i helhvitt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Selv jeg, som aldri har brydd meg om giftermål og vet veldig lite om sånt, har fått med meg at det er kun bruden som stiller i hvit kjole på bryllupsdagen.

Anonym poster: bdcd9ec1c06b7ce6cbbb0e66398c3924

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Hun burde ha skammevett nok til å forsøke å få byttet den kjolen.

Anonym poster: 47edb1d9be0f8cde7696fab5d131427d

• Liker 1
Gjest Jon Snow
Skrevet

Det er bare jomfru bruder som skal gå i hvit

• Liker 5
Skrevet

Hun burde ha skammevett nok til å forsøke å få byttet den kjolen.

Anonym poster: 47edb1d9be0f8cde7696fab5d131427d

Hun har allerede kjøpt seg ny visstnok

Skrevet

Bra å høre at det er noen som er enige med meg :) Synes det er så unødvendig å ekkelt at det er noe hun skal bli sur for liksom.. Begynner jo nesten å tenke at det er vi som har sagt/gjort noe galt.. Mener naturligvis ikke at det hadde vært verdens undergang om hun kom i den, eller at det betyr noe i den store sammenhengen, men likevel når det er noe man føler litt på så er det jo bedre å være ærlig om det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden brydd meg om noe sånnt. Hvorfor er det et problem? Det er vel ingen som kommer til å ta feil av dere!

Anonym poster: 02841c43b57f16ae93555f1ce08407de

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er svigerinna di litt... mindre oppegående?

Trodde det var allment kjent at hvit kjole er fy i bryllup, med mindre man er bruden selv.

Anonym poster: 9bd36d8136bbf640eaf94abe515faf6c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva det store problemet med hvite kjoler i bryllup er. Det er da ingen tvil om hvem som er bruden. Hvis man kjøper en kjole, så er det vel fordi man synes man ser fin ut i den. Slør og greier ville selvsagt vært for drøyt.

Anonym poster: 3654f689dd3958fcff31b4429226d893

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel mer som å møte opp i hookerkjole på bryllup. Det tar seg ikke spesielt godt ut, det er noe respektløst/dumt/uintelligent over hele valget og hun kommer til å bli baksnakket til den store gullmedaljen. Her loss.

Anonym poster: 1452844727575a0adf4f23e09dd1d626

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å stille i lang helhvit kjole i en annen kvinnes bryllup er litt "se på meg, se på meg, se på MEEEEG! Jeg er også vakker og flott, og det er ikke bare bruden som fortjener oppmerksomhet i dag. Se på meg da! Se på meeeeeeeg! Lille speil på veggen der, hvem er vakrest i bryllupet her?"

Men for all del, om man syns det er helt ok at flertallet av gjestene tisker og hvisker seg imellom om svigerinnen som forsøker å stjele spotlighten denne dagen, så kjør på. Lang hvit kjole, og sleng på noen blomster i håret også for å være sikker på at man ser mest mulig ut som en brud nr 2. Go ahead...

Ser forresten at svigerinnen har kjøpt ny kjole, og det er da enda godt.

Anonym poster: c9e3d4a23861612a40aff613299f8d18

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde vel ikke brydd meg nevneverdig, men det er jo en ganske godt uskreven regel at det kunn er bruden som skal bruke hvitt.... Jeg kunne aldri funnet på å brukt hvitt selv. Jeg hadde neppe tatt meg bryet med å lage drama ut av det, det er det sikkert mange andre som kunne finne på å gjøre dersom hun faktisk tropper opp i kjolen ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden brydd meg om noe sånnt. Hvorfor er det et problem? Det er vel ingen som kommer til å ta feil av dere!

Har ikke noe med saken å gjøre. På samme måte som man ikke bruker sjokkrosa i en begravelse, pynter en palme til jul eller banner i kirken. Hvitt er brudens farge og det skal man respektere.

Anonym poster: 02fd331aad248593e3c884fe51d06101

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg hadde gjort er å hinte til dette hvis det plaget meg,men siden hun allerede har reagert negativt på det(uten at jeg skjønner hvorfor,helt ærlig) ville jeg ha kjøpt en fin sjal, i annen farge og gitt den til henne, kunne sagt på tull "Sånn at folk ikke forveksler oss på bryllupet!"

Ellers hadde jeg latt det skli og heller holdt sinne mitt for meg selv.

Anonym poster: a511e826eb7139ce92e2e5d85d8f80db

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det er bare jomfru bruder som skal gå i hvit

Da hadde det ikke blitt en eneste hvit brudekjole å se :fnise:

Endret av Arabella
  • Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt jeg! Hadde også blitt litt skuffet om noen hadde hatt hvit kjole i mitt bryllup...

Skrevet

Jeg er opptatt av skikk og bruk og ahdde derfor stusset om noen kom i hvit kjole i mitt bryllup. Jeg hadde ikke blitt sur, men hadde stusset. Det at dere sa ifra til svigerinnen din syns jeg var lurt; det kan jo hende hun ikke var klar over denne "regelen" og da ville det nok blitt litt ubehagelig for henne. Selv om dere som brudepar hadde sagt at det var greit og ikke sagt noe om det er det garantert at noen andre ville nevnt dette og det ville nok blitt litt hvisking og tisking vil jeg tro. Er jo også litt typisk av en del kvinner å tenke at alt negativt en mann forteller dem kommer fra hans partner :) Ikke bry deg om det, det er din dag og du har lvo til å ha din mening. Bedre å si ifra enn å irritere seg.

Skrevet

Helt enig! Er det liksom fare for at noen tror svigerinnen er bruden?

Å stille i lang helhvit kjole i en annen kvinnes bryllup er litt "se på meg, se på meg, se på MEEEEG! Jeg er også vakker og flott, og det er ikke bare bruden som fortjener oppmerksomhet i dag. Se på meg da! Se på meeeeeeeg! Lille speil på veggen der, hvem er vakrest i bryllupet her?"

Men for all del, om man syns det er helt ok at flertallet av gjestene tisker og hvisker seg imellom om svigerinnen som forsøker å stjele spotlighten denne dagen, så kjør på. Lang hvit kjole, og sleng på noen blomster i håret også for å være sikker på at man ser mest mulig ut som en brud nr 2. Go ahead...

Ser forresten at svigerinnen har kjøpt ny kjole, og det er da enda godt.

Anonym poster: c9e3d4a23861612a40aff613299f8d18

Herregud.... Den tiskingen og hviskingen - forgår den inneimellom Hotel Cæsar og rullingsen? Dette innlegget var virkelig sååå utrolig mye mer upassende og tåpelig enn at en gjest kler seg i hvit kjole i et bryllup.

Eneste jeg hadde gjort er å hinte til dette hvis det plaget meg,men siden hun allerede har reagert negativt på det(uten at jeg skjønner hvorfor,helt ærlig) ville jeg ha kjøpt en fin sjal, i annen farge og gitt den til henne, kunne sagt på tull "Sånn at folk ikke forveksler oss på bryllupet!"

Ellers hadde jeg latt det skli og heller holdt sinne mitt for meg selv.

Anonym poster: a511e826eb7139ce92e2e5d85d8f80db

Hadde du virkelig gjort det?? Gitt henne et sjal og bedt henne bruke det "på tull"? Høres helt sprøtt ut. Da er det iallefall mye mer realt det brudgommen gjorde: Han sa det direkte til henne det gjaldt uten hinting og "morsomme gaver".

----

Jeg hadde aldri selv gått kledd i hvit kjole i et bryllup selv. Men med mindre noen stilte i en brudekjole i et bryllup uten å selv være brud, er jeg jammen ikke sikker på om jeg hadde lagt merke til det engang....

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...