Gå til innhold

Gave til nybakt storebror?

Fakse

Anbefalte innlegg

Et vennepar av oss har fått en liten gutt i natt, og jeg regner med vi tar en tur på besøk på barselhotellet dersom de vil ha besøk da. Har tenkt å kjøpe en pysjamas til babyen, vet at søstra mi hadde bruk for "uendelig mange" da hun fikk jenta si for en stund siden. Så langt så vel :)

Men babyen har også en storebror, og jeg tror det ville være lurt å kjøpe en liten ting til han også, for ikke å legge grunnlag for sjalusi. Jeg vet bare ikke helt hva jeg skal kjøpe. Han har jo forsåvidt leker nok i massevis fra før, og har vel sånsett ikke behov for enda flere... Har tenkt på en bok om storesøsken/storebrødre, men finnes det noe sånnt? Eller har noen andre en annen god ide? Nybakt storebror er seks år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har kjøpt fargebøker til de som har blitt storesøsken (alder 3 til 4). Det har falt i smak. Dersom du vil legge mer penger i det kan du jo legge ved fargestifter også. Min "baktanke" med en slik gave er at størsteman skal ha noe å holde på med når alle skal se på babyen.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes flere gode bøker om det å få småsøsken, men jeg ville nok også heller satset på noe som kan aktivisere storebror uten at han trenger "hjelp" fra de voksne. Videofilm, en cd-med eventyr eller opplesning fra en bok.. Tegnesaker er jo nevnt allerede... Eller hva med å gi ham et "gavekort" på at du tar ham med på kino/McDonalds etc en kveld etter at babyen har kommet hjem? Hvis dere kjenner hverandre godt tror jeg dette vil bli satt pris på av både foreldre og storebror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner nesten ikke storebroren (møter stort sett dette venneparet på fest hos oss, dem eller felles bekjente og da er jo ikke ungene med), men ellers hadde nok et slikt gavekort vært en god ide. Pappa'n er veldig filminteressert, så jeg tipper at gutten allerede har en god del barnefilmer. Men kanskje jeg skal se etter en god lydbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt noe som ikke var assosiert med babyen i det hele tatt. En bok om å bli storebror, da havner fokuset på babyen allikevel, hvis du skjønner.

Syns fargestifter og tegnebok var en god idé. Eller hva med noe kul lego?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kjøp en smokk, tåteflaske og en pakke med bleier, alt i hans størrelse så slipper han å være sjalu på babyen. I tillegg kjøper du en videofilm som han kan kose seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror jeg ville kjøpt noe som gledet han der og da, og ikke noe gavekort som han kunne bruke en gang i fremtiden...Slikt som kunne få han til å føle seg verdsatt der og da, for det er vel i akkurat den situasjonen han kan komme til å føle seg tilsidesatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville kjøpt noe som gledet han der og da' date=' og ikke noe gavekort som han kunne bruke en gang i fremtiden...Slikt som kunne få han til å føle seg verdsatt der og da, for det er vel i akkurat den situasjonen han kan komme til å føle seg tilsidesatt.[/quote']

Enig. Men det gavekortet på en tur på Mcdonalds, kan man jo gi til foreldrene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley
Kjøp en smokk' date=' tåteflaske og en pakke med bleier, alt i hans størrelse så slipper han å være sjalu på babyen. I tillegg kjøper du en videofilm som han kan kose seg med.[/quote']

:o :o :o

Unnskyld at jeg spør ??

Er du seriøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe anonym fikk med seg at storebroren er 6 år :ler::wink: Uansett tror jeg ikke smokk, tåteflaske og bleier hjelper en bror eller søster - det er jo ting som bare "er der". Men videofilm er et godt forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag jenter :) Tror nok jeg dropper bleier størrelse seks år :wink: De andre forslagene skal jeg ha i bakhodet når jeg tar en tur til byen i dag, så får vi se hva jeg finner. Skulle gjerne ha avlasta foreldrene litt med å ta med seksåringen på Burgerking (er ikke MCDonalds i Tromsø..), men han kjenner meg knappt, så jeg tror kanskje ikke det er en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Jeg har en gutt på 7 år som ble storebror for 4 mnd siden.

Gaver han fikk:

* pakke m/gogos (koster 10,-)

* pakke m/pokemonkort (kostet 30,-)

* sokker + kinderegg (koster ca 25,-)

* Donald Duck blad

* lego tecnicks boks (80,-)

* en melkesjokolade (10,-)

Synes ikke det trenger å være en dyr duppeditt.

Bare en liten omtanke...

Dere kjenner jo ikke gutten engang. Ikke er det jul. Ikke er det bursdag.

Leker har han sikkert som de aller fleste barn - mer enn nok av... :wink:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...