AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Ville du datet en person som var nylig separert (4 mnd siden)? Hadde det vært en dealbreaker for deg hvis personen fortsatt hadde kontakt med eksen? Hadde du forventet å få vite om separasjonen? Hadde du dumpet/satt på hold en person du var virkelig interessert i, som var separert, hvis du følte situasjonen var rotete og uoversiktlig? Eller hadde du tatt sjansen - og kanskje blitt såret og blitt involvert i drama? Anonym poster: 9a0d25915a9b303d213b832fe64122f2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Hold deg unna! Det er STOR sjanse for at du kommer til å bli såret. Anonym poster: d036d3b41c6ca45edf763d9fa937f459
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Separert betyr at han er fremdeles gift??? Er du helt sikkert at han er virkelig ferdig? Aldri hørt om "rebound" forhold? Du kan ta sjansen men jeg tror at du kan bli såret!!!!!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Hei! Ts her, Vel jeg er personen som er separert.. og jeg kommer aldri til å gå tilbake til mannen min (fant ut han var notorisk utro siste 4 årene og hatt opptil 2 (!!) elskerinner på samme tid). Spørsmålet er vel mer at jeg lurer jo litt på hvordan jeg skal håndtere situasjonen hvis jeg skal date en ny mann med tiden.. ts Anonym poster: 9a0d25915a9b303d213b832fe64122f2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 glemte å tilføye; jeg hadde jo tenkt selv noe i den dur det som er kommentert.. vært redd for at det var rebound/ bli såret. På en annen side så tar en separasjon gjerne 1-2 år før du er formelt skilt.. Så ja. Jeg fisker vel egentlig etter holdninger og kanskje noen tips..Var ute med en fyr nemlig og traff han noen ganger, men med en gang jeg sa jeg var separert så skygget han banen... ts Anonym poster: 9a0d25915a9b303d213b832fe64122f2
aquiz Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Null problem å date denne mannen, men jeg ville holdt følelser i sjakk i tilfelle. Hadde han ikke kunne snakke med sin eks ville jeg vurdert det nøye - er han en dritt eller er hun en dritt og hvorfor ble det slutt? Jeg satser på kjærlighet om den skulle komme og mener at ting ikke er værre enn du gjør det til selv.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Jeg har gjort det for 3 år siden,merket etter en stund at han ikke var klar for noe nytt forhold så vi valgte å avslutte og være venner heller. Vi holdt kontakten som venner og nå i år begynte vi å date igjen og er nå sammen Tror han trengte tid på å bearbeide følelser i forhold til bruddet og få litt tid for seg selv,bli kjent med selv på ny igjen etter et langvarig ekteskap.Jeg har ikke ventet på ham,har hatt en annen kjæreste i mellomtiden en stund.Men så var timingen plutselig riktig for oss når vi begge var single og ferdig med tidligere forhold Anonym poster: 09370299d8c534434b21204b83a77c16
Britt Banditt Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Har du barn med denne mannen da? Hvis ikke ser jeg ikke hvorfor dere fortsatt har kontakt? Om dere har barn MÅ dere jo ha kontakt. Hadde forøvrig ikke hatt noe større problem med å date en som var nyseparert enn en som nettopp hadde gått ut av et samboerskap.
Gjest KateW Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Jeg har vært i din situasjon. Jeg var den sårete part, og han overlappet med ny partner. Jeg trengte det året på å finne meg selv, og valgte å ikke date det året.
Gjest Leni Skrevet 23. april 2013 #10 Skrevet 23. april 2013 Ville du datet en person som var nylig separert (4 mnd siden)? Hadde det vært en dealbreaker for deg hvis personen fortsatt hadde kontakt med eksen? Hadde du forventet å få vite om separasjonen? Hadde du dumpet/satt på hold en person du var virkelig interessert i, som var separert, hvis du følte situasjonen var rotete og uoversiktlig? Eller hadde du tatt sjansen - og kanskje blitt såret og blitt involvert i drama? Anonym poster: 9a0d25915a9b303d213b832fe64122f2 Nei takk, er du separert er du fremdeles gift(mener jo du som i "en mann" siden jeg er kvinne da),dessuten tar det lengre tid enn 4 mnd å avslutte et så seriøst forhold som et ekteskap/langvarig samboerskap, forhold med barn osv er.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2013 #11 Skrevet 23. april 2013 Hvis dere "kun" hadde vært samboere, så opplever jeg at folk mener det er greit å gå videre etter at samboerforholdet er over. Men så fort noen nevner ordet seperasjon, så får en høre at en fortsatt er gift?!? Eneste forskjellen er det juridiske som må til med at det er pålagt å være separert så så lenge. Forholdet er like mye over som om en "bare" var samboere. Forstår ikke denne tankegangen! Ja, jeg ville ha datet en som var separert. Har for så vidt akkurat gjort det, og det endte med at vi satte det på pause da samværsordninger og situasjonen rundt fortsatt er for kaotisk. Hvis jeg møter en igjen i samme situasjon, så vil jeg nok være mer på vakt og sjekke om forholdet mellom partene er i mer "ordna forhold", men liker jeg personen hadde ikke seperasjonspapiret stoppet meg.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #12 Skrevet 23. april 2013 Eg har ny kjæraste, og han vart separert i jula. Eg hadde nett gjort meg ferdig med eit anna forhold då eg og han vart i lag, så såleis var me i same situasjon, sjølv om eg korkje var gift eller sambuar. Han har kontakt med eksen, det er ikkje noko problem for meg. Eg har det sjølv. Han ser ho ca ein dag i veka fordi det ikkje er alt som er heilt avslutta i forhold til felles bustad osv. Eg er ikkje redd for at han skal ta ho tilbake eller liknande. At dei på papiret er gift gjer meg ikkje noko, eg er berre glad for at dei ikkje har born. Så nei, at ein person nettopp har vorte separert er ikkje ein stoppar i seg sjølv, i alle fall ikkje for min del. Anonym poster: 82cab7c73cdc98f1f13113478f19e53d
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2013 #13 Skrevet 23. april 2013 Det at folk er separert har meg bekjent aldri hindret noen fra å innlede et nytt forhold. Ekteskapet betyr ikke noe for folk i dag, separsjon er bare på papiretz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå