AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Jeg har nå nylig begynt å trene styrke seriøst. Trener med tunge vekter og spiser sunt. Jeg er allerede veldig slank, men har lite muskler. Jeg har ikke trent styrke mer enn i 1,5 uke(helkropp ca. 6 ganger), og jeg synes helt ærlig jeg ser resultater på armer og mage allerede(blitt strammere). Vet at nybegynnere kan bygge muskler raskt i starten, men 1,5 uke var jo litt vel tidlig.. Er dette mulig, eller er jeg blind? Uansett er det jo ingen negativ ting, det gjør meg jo bare mer motivert til å fortsette, selv om det er innbilning eller ei.. Anonym poster: 36b1b16cdd552ded0f453a71be0ae7b5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Du vil jo uansett se musklene ekstra godt når du pumper, kanskje det er det du ser? Altså, at muskelen pumper seg opp under trening? Uansett er det bra motivasjon, da. Anonym poster: 0b49a6c7045b4317030a9a7d88ce63e9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Det skjer visst store forandringer i væskebalansen når man begynner å trene (musklene holder på mer væske, samtidig som annet kroppsvev gir slipp? tror jeg?), så det kan vel være dette. Uansett er det vel all forandring bra, det viser at det skjer ting. Anonym poster: 27c8b73634466faf78dd4ad0064e8e4b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Så bra, du er kjempeflink! Hvordan er kostholdet ditt? Har egentlig samme grunnlag som deg. Vil bli litt mer markert, og er samtidig ganske slank fra før av, så har ikke så veldig lang vei å gå tenker jeg. Anonym poster: ad494cccb66809d6baf343616006d497
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Du vil jo uansett se musklene ekstra godt når du pumper, kanskje det er det du ser? Altså, at muskelen pumper seg opp under trening? Uansett er det bra motivasjon, da. Anonym poster: 0b49a6c7045b4317030a9a7d88ce63e9 Bruker langermede overdeler som ikke sitter helt etter, så under trening blir det vanskelig å se musklene jobbe, hvis det var det du mente? Men jeg har lest at man får "pump" i musklene etter å ha trent, altså at de kjennes hardere ut osv., men det er jo midlertidig. Ja, så absolutt! Det skjer visst store forandringer i væskebalansen når man begynner å trene (musklene holder på mer væske, samtidig som annet kroppsvev gir slipp? tror jeg?), så det kan vel være dette. Uansett er det vel all forandring bra, det viser at det skjer ting. Anonym poster: 27c8b73634466faf78dd4ad0064e8e4b Mener jeg har lest noe om dette, så det stemmer nok! Har faktisk gått opp 2 kg, uten å ha spist mer... Så musklene holder nok på væske, som du sier. Ja, det går da i riktig retning, hvert fall!! Så bra, du er kjempeflink! Hvordan er kostholdet ditt? Har egentlig samme grunnlag som deg. Vil bli litt mer markert, og er samtidig ganske slank fra før av, så har ikke så veldig lang vei å gå tenker jeg. Anonym poster: ad494cccb66809d6baf343616006d497 Takk, takk, jeg prøver, hvert fall! Nei, tror ikke det skal mange månedene til før jeg er fornøyd(og stram), tror jeg, trenger bare å fylle kroppen med litt muskler. Sånn sett har vi det "enkelt", verre med de som har 20-30+ kg ekstra å gå ned i tillegg. Jeg spiser nok litt i underskudd, men ikke veldig mye. Ønsker ikke å gå ned noe særlig egentlig, bare redusere fettprosenten litt. Kan jo ikke spise for lite kalorier om man vil bygge muskler! Det beste er nok å spise i overskudd(mat til musklene-raskere muskelvekst), men da vil jeg nok også legge på meg fett, og det vil jeg prøve å unngå. Prøver å ikke spise for mye karbohydrater, men er ikke superstreng. Det er egentlig mest fordi jeg føler meg mye bedre uten så mye av det, men mange anbefaler jo å spise en del karbohydrat i forbindelse med trening. Omdiskutert tema hvor vidt det er veldig viktig eller ei, men en mellomting er jo fint. Prøver å få i meg nok protein(blir vel 1 til 1,5 gram protein per kg kroppsvekt for meg, men i følge Fitnessbloggen burde man ha 2 gram per kg når man trener styrke... Det blir vanskelig for meg å få i meg så mye, rett og slett, men tror egentlig det er litt overdrevet), kylling/fisk/magert kjøtt med grønnsaker jeg liker. Får i meg en del fett også, da dette holder meg lenge mett, men er ikke sånn at jeg dytter i meg seterrømme og drikker fløte. Til frokost/kvelds spiser jeg ofte omelett med skinke og ost, tyrkisk yoghurt(10% fett) med litt honning og nøtter på toppen o.l. Kort: få i deg nok protein, passelig mengde fett og ikke overdriv med karbohydratene(unngå potet/pasta/ris/for mye brød, men havregrøt skal visst være gull i forbindelse med trening!)! -TS Anonym poster: 36b1b16cdd552ded0f453a71be0ae7b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå