Gå til innhold

OK; begynne å se på kjoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har forstått at det er på tide jeg begynner å se på kjoler (7 mnd igjen nå)..

Hva gjør jeg da.. ?

Må jeg bestille timer osv?

Både min bestevenninne og min søster bor på andre deler av landet, og der er ingen her i området jeg "føler for" å ha med meg, så jeg må nok gå allene :(

Er litt redd og nervøs for dette.. selv om jeg jo egentlig gleder meg masse..

Har dere noen råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Ikke se for deg at du er nødt til å prøve ørti kjoler. Drømmekjolen kan like godt være den aller første du prøver, som den sjuogtjuende. :wink: Følg magefølelsen - føles det helt riktig når du ser deg selv i speilet med en flott kjole, så gå for den. Prøv også kjoler du på forhånd ikke tror du vil kle - inntrykket blir ofte noe helt annet når du får dem på.

- Det kan lønne seg å bestille tid på denne tida av året, da det er mange vordende bruder innom salongene nå om dagen.

Lykke til! :kul:

Skrevet

Hvis det er noen trøst, så var jeg også nervøs for dette med kjoler og prøving... Men det er vel helt vanlig akkurat dette, selvom man jo også gleder seg.

Det er veldig forskjellig fra butikk til butikk med hvordan man gjør det. Noen steder kan man bare komme innom, mens andre steder må man avtale tid for prøving. Det er derfor lurt å ta en telefon på forhånd å sjekke hva slags ordning butikken du vil prøve kjoler hos har. I butikken jeg var måtte man ikke avtale tid, men de hadde allikevel noen tidspunkter de anbefalte meg å komme (for da var det ofte færre kunder der)...

Skrevet

- Bestill time

- Smink deg litt, pynt deg på håret

- Ta med kamera slik at du får tatt bilder av kjolen. På den måten får du likevel sett kjolen på deg selv om du ikke har noen med deg.

- Hvis du har et budsjett, sett et ca. tak på hvor mye du vil bruke på kjole og si det til salongmenneskene.

- Ha på deg hvitt undertøy (slik at det ikke synes gjennom kjolen) hvis du vil ha hvit kjole.

Det var alt jeg kom på av gode råd akkurat nå... :)

Skrevet

Prøv også de kjolene du ikke har tenkt skulle passe deg i stil. Det er godt mulig du allikevel blir forelsket når du får den på :wink:

Skrevet

Der jeg prøvde kjolen min fikk jeg låne undertøy (korsett) trodde det var vanlig jeg.

Skrevet

- Ta med kamera slik at du får tatt bilder av kjolen. På den måten får du likevel sett kjolen på deg selv om du ikke har noen med deg.

Ikke alle steder er det lov med kamera. Jeg fikk ikke ta bilde før etter jeg var helt sikker på at jeg skulle ha akkurat den kjolen.

Tenkte bare å nevne det.

M

Gjest Anonymous
Skrevet

Slutter meg til Isiselin.

Vær nydusjet, fin på håret og litt pent sminket.

Man føler seg ikke bra med bustete hår til alle kanter til en nydelig prinsessekjole.

Strømpebukse/strømper er også greit. I en salong får man kanskje låne sko. Selv kjøpte jeg kjole brukt og prøvde altså hjemme hos folk, da er det lurt å ha med pensko.

Digitalkamera er en kjempeide hvis du har. Jeg angret på at jeg ikke hadde det da jeg prøvde. Hvis du tar bilder kan du jo kikke på dem i ro og mak hjemme før du bestemmer deg. Det er vanskelig å huske nøyaktig hvordan kjolen var.

Enig med flere over her. Når du har den riktige kjolen på deg, vet du det. Ikke kjøp en kjole du er i tvil om. Da må du ihvertfall tenke deg godt om først.

Skrevet
Der jeg prøvde kjolen min fikk jeg låne undertøy (korsett) trodde det var vanlig jeg.

Fikk ikke tilbud om det noen av de stedene jeg var, så det er nok greit å tenke på slikt selv...

Skrevet

Jeg tittet kun på nettet etter kjoler. Så fant jeg bare drømmekjolen med stor D!!! Dro i en brudesalong, prøvde kjolen, og kjøpte den..hehe.. Enkelt og greit!

Nå skal jeg straks dra fra jobben for å hente kjolen min ferdig tilpasset!

Lykke til med kjole-finning!

Skrevet

OK :D var bare heldig jeg da.

Hvis jeg skulle prøvd alene ville jeg sjekket ut hvilke salonger folk her er fornøyde og ikke s fornøyde med. Tro jeg kunne fått en nedtur hvis jeg kom ett sted alene uten å få noe hjelp i det hele tatt.

Skrevet

Ikke alle steder er det lov med kamera. Jeg fikk ikke ta bilde før etter jeg var helt sikker på at jeg skulle ha akkurat den kjolen.

Tenkte bare å nevne det.

M

Ja, slik var det på den ene salongen jeg var på, men hos de to andre salongene spurte de meg om jeg hadde kamera med. Så det varierer nok litt.

Uansett synes jeg kanskje de burde gjøre et unntak siden blåveis skal og prøve alene slik at hun får sett seg selv på avstand og får andres meninger når hun kommer hjem for eksempel....

Men er det ikke lov så er det ikke lov! :)

Skrevet

Oi! Her fikk jeg svar på mange ting jeg ikke viste at jeg lurte på :)

Bør jeg gå på mange ulike salonger?

Jeg vet bare om en salong her i "nærområdet", men jeg kan jo godt ta en tur inn til Oslo..

Er det noen som har noen salong å anbefale?

Jeg ønsker meg en svært enkel og klassisk kjole, uten slep og dill-dall..

Pris er et veldig viktig kriterie for meg, da jeg er student og vi satser på et enkelt og billig bryllup..

Skrevet

Jeg fikk super hjelp på Kristins. Der har de også ett enormt utvalg. Vet ikke hvor du bor, men regner med du kan ta en tur til Lillestrøm siden du også kan dra til Oslo :wink: Man bestiller ikke time på Kristins.

Skrevet
men regner med du kan ta en tur til Lillestrøm siden du også kan dra til Oslo :wink: Man bestiller ikke time på Kristins.

jeg bor sør for Oslo, så jeg reiser helst ikke lengere nord enn til Oslo.. dessuten har jeg aldri vært på Lillestrøm, så..

takk for forslag Arwen, men jeg tror jeg "drøyer" den ideen til jeg har sett meg litt mer om i Oslo og sør for Oslo..

Skrevet

Jeg fant meg kjole dagen etter prinsen min fridde. Jeg hadde et gammelt bryllupsblad liggende (2 ÅR GAMMELT) som jeg hadde funnet en kjole jeg likte veldig godt. Jeg har samme dilemmaet som deg, all familien bor 180 mil unna.

Jeg fant kjolen min her på kvinneguiden. Samme stil og farger som den jeg hadde sett meg ut tidligere, bare et år nyere modell. Ringte til hun som skulle selge, fikk ei venninne med - og vips så var kjolen min! Det var første kjolen jeg så på, men fulgte magefølelsen og slo til.

Siden vi har bare 3 måneder til å planlegge bryllupet og spare opp penger, synes jeg det var like greit å kjøpe brukt. Man sparer masse på det, og kjolen ser jo fremdeles ut som ny.

Lykke til videre!

Skrevet
synes jeg det var like greit å kjøpe brukt. Man sparer masse på det' date=' og kjolen ser jo fremdeles ut som ny. [/quote']

Jeg skulle også gjerne kjøpe brukt, men jeg finner ingenting.. Jeg er en størrelse 46 og vil ikke ha slep og dill-dall.. Noe som gjøre det veldig vanskelig for meg å finne noe brukt.. (men om det er noen som har noe å tilby så er jeg som sagt bare positiv..)

Tusen takk!!

Skrevet

Hei.. Ville bare nevne at jeg ikke fikk noen god service på Grace brudesalong i Oslo. Jeg kom alene, og det var ingen andre i butikken. Bak kassen stod det en eldre dame (det var visst mamman til hun som eier butikken). Hun var skikkelig vanskelig og ekkel å ha med å gjøre.. jeg er en str 38/40, og når jeg tok ut kjoler jeg ville prøve, kom hun bare løpende og sa at jeg aldri kom til å passe inn i de kjolene osv.... Ble veldig paff.. trodde at det skulle bli kjempe gøy å prøve kjoler, og etter all den dårlige behandlingen der, tok det laang tid før jeg orket å dra ut en ny runde. En salong jeg derimot anbefaler i Oslo, er UNIK, den ligger på frogner, og har ikke veldig stort utvalg, men veldig mye lekkert, og av den litt "enkle" sorten...

Lykke til i allefall!! :)

Skrevet

Jeg fikk også låne dette!

Jeg leide min kjole hos Brudespesialisten i Drammen. Der har de godt utvalg i kjoler som er litt større enn 42, og det var ikke noe problem for meg å finne kjole i størrelse 46 der. De kan virkelig anbefales!

Skrevet

Jeg har også fått låne undertøy der jeg har vært og prøvd kjoler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...