Gå til innhold

ett bryllup HELT utenom det vanlige. noen som vet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer snakker smått om å gifte oss neste år, vi ønsker å gjøre dette på VÅR måte, noe som innebærer ett meget spesielt bryllup, kanskje galskap for enkelte.

Vi ønsker å gifte oss på fjellet, og jeg vil da tro det blir naturlig og inkludere humanetisk forbund for vielse?

Kan man gifte seg i ett annen fylke og velge en fra humanetisk forbund i fylke og kommunene man ønsker å gifte seg?

Vi ønsker og ta med oss forlovere/vitner (6 stk tilsammen) til denne plassen i jotunheimen som vi ønsker å gifte oss, og ha noen ekstra dager på en DNT hytte hvor vi bare koser oss med fjellturer,god mat og våre aller beste venner.

feiringen blir ute i vår hage, den er på over 2 mål,så det skal ikke stå på plassen.

Ingen får lov å ha på seg finstasen, men skal møte i klær som passe for vær og vind.

det vil i praksis si fjellstøvler og turklær ;)

det il bli helgrillet gris og litt annen mat for de som ikke liker/kan spise svin.

En lavvo vil bli satt opp slik at folk kan hvile seg og ta en pust i bakken om de føler for det.

Enkelte aktiviteter som potetløp hvor 2 og 2 er bindt sammen, pil og bue skyting, osv. og såklart masse bra musikk og dans for de som vil det:)

Tror dere dette er helt totalt galskap?

hva ville dere tenkt om dere ble invitert til ett slik bryllup?

Om noen har bekjentskaper med humanetisk forbund og vielse med de,så setter jeg veldig pris på om dere vil dele erfaringer :)

Anonym poster: 59513ff720f317f698bc2a10e665d36f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alt bortsett fra potetløp høres veldig morsomt ut :)

• Liker 1
Skrevet

Dette høres heilt utrolig gøy ut! Nesten så jeg ble litt misunnelig!! Go for it! :) :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg syns hele greia høres bare helt fantastisk ut, så lenge aktiviteter som potetløp etc er helt frivillig, og ingen blir presset til å være med på ting de ikke er komfortable med ;)

Ang HEF, så sender man forespørsel om vielse til HEF i den kommunen/det fylket man skal gifte seg i (og ja, man kan gifte seg i annen kommune og fylke enn der man bor). Det de dog krever ved utendørs vielse, er at det må finnes et innendørs alternativ i tilfelle dårlig vær. Men jeg ville kontaktet HEF i fylket/kommunen der dere vil gifte dere, og spurt litt der. HEF tar et vielsesgebyr på kr 4200 pr i dag, og minst én av dere må være medlem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres kjempeflott ut, men mine foreldre hadde dødd av skuffelse hvis de ikke hadde fått være med når vi giftet oss.

Anonym poster: 27fbd14a1e9f49b6b0ccb0a933f1fba0

Skrevet

Høres helt supert ut! Jeg hadde gledet meg vilt til og være med :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres kjempeflott ut, men mine foreldre hadde dødd av skuffelse hvis de ikke hadde fått være med når vi giftet oss.

Anonym poster: 27fbd14a1e9f49b6b0ccb0a933f1fba0

Begge mine foreldre er allerede døde, så da slipper jeg jo tenke på det... (ikke TS)

Anonym poster: 7e5eac62f8e8c49e8fd3710a7ff3aecd

Gjest Funky Punk
Skrevet

Høres ut som et kjempeflott bryllup :)

Skrevet

Viss det er slik drømmebryllaupet til deg og dine kjære er, så seier eg go for it! Det er dykkar store dag, og ingen andre kan bestemme, eller bli fornærma for at bryllaupet er slik :laugh:

Om eg hadde blitt invitert i eit slik bryllup hadde eg tenkt at det var kult, men på ingen måte min smak, men eg hadde sjølvsagt komt og kosa meg med brudeparet :o)

Skrevet

Min tante og onkel hadde et nesten slikt bryllup.

Dvs de ble viet i kirken i bygda jeg er fra, men så dro alle opp på fjellet etterpå, og hadde en dag sånn som du forteller om. Om jeg husker rett hadde vi penklær i kirken, men byttet senere (det er elleve år siden så jeg husker ikke eksakt.)

Men det var iallefall helt fantastisk moro :)

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke galskap, men hadde ikke giddet å kjøpe fjellstøvler til et hagebryllup.

Anonym poster: 4d5220135b55d8323e40b38fe5036f62

Gjest Kiara!
Skrevet

Min kommende svigermor er invitert til noe a det samme helgen før vårt bryllup der kleskoden er lang kjole/bunad og gummistøvler. :)

Vi skal jo også etter min mening ha et litt "sært" bryllup etter min personlige smak, litt i samme gate med leker og slikt, men det kan jo bli veldig uformelt og stas. Jeg var litt usikker på om bryllupet ville forsvinne litt i andre rekke når det er så mye som minner om en sommerfest/sommeravslutning men vi har nå hvertfall vielsen, penklær, taler osv mellom badmintonnett og dartspillene. Får litt samme følelsen av det du beskriver ts - er det et bryllup eller er det bare en sommerfest?

Uansett blir det sikkert moro, å jeg håper at vielsen på fjellet blir et høydepunkt. :)

Skrevet

Jeg ville ikke kalt det et bryllup HEELT utenom det vanlige, det er mange som gjør det på denne måten. MEN det høres ut som et fantastisk bryllup og hadde jeg kjent deg hadde jeg stått først i køen for å være med.

Håper det blir en stor suksess - gjestene kommer til å få det så trivelig :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...