Gå til innhold

Blir ikke støl! Hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å trene mer styrke - mest på apparater, men et par øvelser med manualer og litt kroppsvektøvelser som planke og lignende.

Har da gått for "tungt", dvs 10 rep med sånn at jeg så vidt klarer det. Har en runde på ca 10 forskjellige øvelser som skal dekke hele kroppen.

Det er slitsomt når jeg holder på, men merker ikke noe særlig i kroppen dagen etter. Hva gjør jeg feil da? er det ikke tungt noK?

Anonym poster: 1e9cc3144328d25b02b877eed097103d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merket bare litt første dagen jeg gjorde en ny øvelse..

Skrevet

Du er vel bra trent fra før, da? Ellers kan det jo ofte gå to dager, så hvis det bare har gått en, kan du får deg en overaskelse i morgen.

Skrevet

Jeg blir sjelden støl selv om jeg trener tungt. Nye øvelser kan jeg kjenne, men ikke de jeg trener hver gang.

Skrevet

Du blir mest støl når muskelen bremser bevegelsen eller når du holder den statisk under spenn.

For meg høres det ut som du trener 10 øvelser med 10 repetisjoner i 1 sett per øvelse. Forstår jeg det riktig?

Høres omtrent ut som treningsprogrammet jeg fikk da jeg trente på Nautilus for mange år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Du blir mest støl når muskelen bremser bevegelsen eller når du holder den statisk under spenn.

For meg høres det ut som du trener 10 øvelser med 10 repetisjoner i 1 sett per øvelse. Forstår jeg det riktig?

Høres omtrent ut som treningsprogrammet jeg fikk da jeg trente på Nautilus for mange år siden.

Tre sett med 10 repetisjoner per øvelse. Og da prøver jeg å ha det såpass tungt at det "holder".

Vil ikke si jeg er bra trent fra før styrkemessig. Begynner å komme seg kondisjonsmessig. Har trent sporadisk styrke en stund, men har økt mengden og konsekvensiteten nå.

Skrevet

Sikker på at du gjør øvelsene helt teknisk riktig? :) Ofte det veldig mange gjør feil uten at de selv vet det, for det kan se og kjennes helt rett ut for deg! Jeg kan spesielt kjenne det på knebøy/generelle rumpeøvelser. Da må du rett og slett bare få "kontakt" med muskelen du skal trene, da kjenner iallefall jeg det godt dagen etter for å si det sånn! Det finnes egne "teknikker" for å få kontakt med muskelgruppen du skal trene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...