Gå til innhold

Kan man spise for mye omega3?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ålreit, så det er kanskje ett litt teit spørsmål, men for tiden synes jeg makrell i tomat og laks er helt sinnsykt digg! Så det blir konsumert til både frokost og kvelds, går gjennom cirka en til halvannen boks til dagen, pluss litt leverpostei også (halv boks til dagen kanskje). Spiser alt fra laks til taco til middag, men lurer på om det kanskje blir litt vel mye omega3? Vel, om det går an da.

Anonym poster: 53321154ec6f807423d60085e3f4357f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste med fisk er kanskje at du kan spise så mye du vil med verdens beste samvittighet. Ingen ting er sunnere, Du kan spise for mye av det meste, men du kan nesten ikke spise for mye fisk. Bare varier med fiske typer. Det eneste man kanskje skal være oppmerksom på er saltinnholdet i bearbeidet fisk, som i f.eks boks

Skrevet

Det beste med fisk er kanskje at du kan spise så mye du vil med verdens beste samvittighet. Ingen ting er sunnere, Du kan spise for mye av det meste, men du kan nesten ikke spise for mye fisk. Bare varier med fiske typer. Det eneste man kanskje skal være oppmerksom på er saltinnholdet i bearbeidet fisk, som i f.eks boks

Det er ikke helt riktig.

http://www.bramat.no/kosthold/matvarer/391-miljogifter-i-fet-fisk

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan du spise for mye omega3, du kan få for mye av alt! Tilogmed vann. Men så lenge du varierer det så går det fint. Hvis det derimot er snakk om f.eks trantabletter, så kan du fort bli dårlig av å ta for mye. Nå er ikke jeg noen erneringsfysiolog, men jeg synes ikke det høres ut som om du spiser for mye fisk. Bare husk å varier litt sånn at du får i deg andre ting kroppen trenger også ^^

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke sett reklamefilmene, "farfar, spiste du for mye møllers tran"? Vel, det er ikke filmtriks...

Anonym poster: 8e99be188e0944dcf4a57eae76b0dfb5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan det bli for mye omega-3. Men i vårt samfunn skjer det veldig sjeldent. Vi får i oss altfor mye omega-6 i forhold til omega-3 takket være propaganda om at korn er bra for oss og for dyrene og at det brukes for mye dårlige oljer (soyaolje, maisolje og slikt).

De gir kornet også til dyrene våre som i det store og hele heller ikke skal ha korn. En ku som har blitt fôret på korn gir for mye omega-6 i forhold til omega-3 i kjøttet. Korn gir de til dyrene fordi det er billig fôr og de vokser fort. Visste du at i gamle dager når de feitet opp en gris så ga de den korn og poteter og smakte på urinen etter en stund. Smakte urinen søtt så var det tommel opp. Da visste de at grisen ville bli god og feit til jul... fordi de ga den diabetes...

Det blitt mye utenom, men akkurat som Sportiva er jeg mer bekymret for miljøgifter enn for å få i meg for mye omega-3.

Anonym poster: 8a5b92983edfc1e218db375a91cbefec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...