Gå til innhold

Klokke som morgengave - gi den før bryllupet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Trenger litt hjelp. Jeg skal gi kjæresten min en flott klokke i morgengave. Det jeg nå har begynt å tenke på er at det kunne vært fint for han å bruke den på selve dagen, men blir det dumt å gi den f.eks dagen før bryllupet? Eller få forloveren til å gi den til han samme dag?

Anonym poster: f19c78f82e18cbf69f72a77467d310e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør gi den selv, det er min første tanke ... Men du kan jo godt gi han den dagen før dersom du ønsker det, er ikke noen regler for sånt :)

Skrevet

Jeg har et lite spm... man gi morgen gave? Er det en fast regel/tradisjon? Jeg trodde det kanskje var en litt amerikansk greie..?

Jeg har nemmlig ikke tenkt så mye over det før jeg så denne tråden nå.. (og gifter meg i August)

Skrevet (endret)

Jeg har et lite spm... man gi morgen gave? Er det en fast regel/tradisjon? Jeg trodde det kanskje var en litt amerikansk greie..?

Jeg har nemmlig ikke tenkt så mye over det før jeg så denne tråden nå.. (og gifter meg i August)

Man må ikke selv om det er vanlig. Fra gammelt av i Norge så har mannen gitt helt fra det var for å sikre konen i tilfelle mannen falt fra, til nå som det også er vanlig at bruden gir også. Så absolutt ikke en amerikansk greie.

Endret av CathFoto
Skrevet

Man må ikke selv om det er vanlig. Fra gammelt av i Norge så har mannen gitt heltfra det var å sikre konen i tilfelle mannen falt fra til nå som det også er vanlig at bruden gir også.

Åååh, jøss! Da vil jo jeg og gi morgengave!! haha.. :D Godt jeg så dette nå :P Men hva i alle dager gir man.... hmm.... :) Nå har jeg noe å gruble på!

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en morgengave...? Aldri hørt om :sjenert:

Anonym poster: 89f7cb23ef709f1ac40d57adb951d8a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Morrabrød? :vetikke::fnise:

Neida - bare google "morgengave" så finner du masse info ;)

Anonym poster: 07fa62c08a26c06e6dd062bb453f23a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar Petalouda! Jeg bør nok gi den selv ja - så han får få den dagen før bryllupet (skal sove borte natt til selve bryllupsdagen). Det er en Omega klokke så tenker at han bør ha den på bryllupsdagen. Litt James Bond med Omega klokke og Smoking :fnise:

Anonym poster: 94fd14bde34f5c69852e5cf7481251f0

Skrevet

Tusen takk for svar Petalouda! Jeg bør nok gi den selv ja - så han får få den dagen før bryllupet (skal sove borte natt til selve bryllupsdagen). Det er en Omega klokke så tenker at han bør ha den på bryllupsdagen. Litt James Bond med Omega klokke og Smoking :fnise:

Anonym poster: 94fd14bde34f5c69852e5cf7481251f0

Det blir sikkert kjempebra :) Skjønner godt at du vil han skal få den sånn at han kan bruke den på den store dagen, jeg har veldig sans for ting med affeksjonsverdi :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...