Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For fire mnd siden begynte jeg å teste meg med ClearBlue eggløsningsmonitor. Første syklus hadde jeg el på dag 16 og siden den gang har jeg ikke hatt el...Venter i spenning nå om det kommer..Er på dag 15...Synes det er så rart at el ikke kommer når frøken rød kommer på besøk så reglemessig at jeg kan stille klokken etter det. Kan det være at første syklusen med el var en slags "innkjøring" av monitoren og at det da ikke skal telle med? Finner ikke noe om det på bruksanvisningen...

Forrige uke var jeg hos gynekologen for celleprøve og jeg spurte da i samme slengen om det var mulig å få en resept på noen piller som kickstarter el. (Har lest om det her inne) Hun sa at da måtte jeg først til utredning igjennom fertilitetsklinikken. Kan dette stemme? Det virker jo mest logisk å først se om medisinering virker før man setter igang sirkuset eller? Jeg har vært til ultralyd for noen år siden å ting så ut som det skulle oppi der den gang, dette opplyste jeg om, men det sto ikke på journalen min.....synes også dette er merkelig siden jeg ennå har samme legekontor..

Kjenner jeg blir så utrolig stresset av det her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen piller som kan kickstarte eggløsning... Primolut kan i noen tilfeller kickstarte blødning dersom man har mistet menstruasjon, men gir ikke eggløsning. Pergotime gir eggløsning, men har kun en engangseffekt. Og den skal aldri brukes med mindre man er utredet og mangler eggløsning.

Temp i stedet for å bruke monitor eller tester. Det har så mange feilkilder, du kan ha kort LH topp, falsk LH topp og mye annet som forvirrer monitoren. Eller gjør det så enkelt som mulig, og garder dere med regelmessig sex hver 2-3 dag.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen piller som kan kickstarte eggløsning... Primolut kan i noen tilfeller kickstarte blødning dersom man har mistet menstruasjon, men gir ikke eggløsning. Pergotime gir eggløsning, men har kun en engangseffekt. Og den skal aldri brukes med mindre man er utredet og mangler eggløsning.

Temp i stedet for å bruke monitor eller tester. Det har så mange feilkilder, du kan ha kort LH topp, falsk LH topp og mye annet som forvirrer monitoren. Eller gjør det så enkelt som mulig, og garder dere med regelmessig sex hver 2-3 dag.

Hva menes med engangseffekt, ref "Pergotime gir eggløsning, men har kun en engangseffekt"??

Anonym poster: 64f8c2d4cbee18b737e3d08d458f5aa9

Skrevet

Hva menes med engangseffekt, ref "Pergotime gir eggløsning, men har kun en engangseffekt"??

Engangseffekt som i en eggløsning. Ved riktig dosering kan du få en eggløsning. Men du får ikke eggløsning i påfølgende sykluser. Det er derfor helt feil å snakke om å kickstarte EL....

AnonymBruker
Skrevet

Engangseffekt som i en eggløsning. Ved riktig dosering kan du få en eggløsning. Men du får ikke eggløsning i påfølgende sykluser. Det er derfor helt feil å snakke om å kickstarte EL....

Tusen takk for avklaring! Så Pergo gir (forhåpentligvis) EL kun i de syklusene man tar tablettene?!

Lykke til, TS :) Ikke meningen "å ta over" tråden din :)

Skrevet

Vel...da har jeg vært hos legen. I følge han var det tull at jeg ikke hadde El siden jeg hadde regelmessige besøk av Frk.rød. Jeg kunne heller ikke få noe resept på Pergo og jeg fikk heller ikke henvisning til utredning til fertilitetsklinikken siden vi ikke hadde prøvd ett år (vi har prøvd siden sommeren) selv om jeg er 32. Og dette til tross for at jeg allerede for 5-6 år siden så startet på utredning der, men forholdet til den daværende samboeren min røyk før vi kom så veldig langt i prosessen....Det hadde visst ikke noe å si...

Kjenner jeg er målløs....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...