Gå til innhold

Marsvin - greit med bare ett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som sier man bør ha to marsvin. Men går det greit å ha bare ett marsvin i de 2-3 første årene av dyrets liv? Har ikke plass til to marsvin i min nåværende situasjon....

Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderpig
Skrevet

Nei det syntes jeg faktisk ikke. Marsvin er flokkdyr og skal bo med andre marsvin.

Du bør vente til du har mulighet til å ha to, samtidig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En bør ha 2 ja...

Anonym poster: e34a3ea870ef5d45c8006450f396fdf0

Skrevet

Har du ikke muligheten til å ha to har du ikke muligheten til å ha marsvin tenker jeg! De skal generelt ha stor plass og noen blir så dårlig av å være alene at de sulter seg til døde. Jeg hadde to hvor den ene døde, da gjemte den siste maten sin rundt om i buret i flere perioder og jeg fattet ingen mistanke før jeg skulle rense buret og fant all maten. Da ble det kjapt kjøpt inn en til og etter å ha hilst o.l. hev han seg over matskåla og spiste opp store deler av maten!

Skrevet

Ålreit. Da blir det ikke noe marsvin på meg da. Får finne meg noe annet som passer i en liten leilighet, kanskje to ørkenrotter e.l

Skrevet

Hva med en hamster? De trives best alene og trenger ikke så innmari stort bur? Marsvin er flokkdyr og bør være minst to.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde to sammen, når den ene døde valgte jeg å ikke skaffe nytt og det gikk kjempebra:-) Kjenner også andre som har hatt ett og opplevd det samme. Men da må det få masse oppmerksomhet tror jeg.

Du har ikke vurdert noe som tar mindre plass da? :-)

Skrevet

Nei det syntes jeg faktisk ikke. Marsvin er flokkdyr og skal bo med andre marsvin.

Du bør vente til du har mulighet til å ha to, samtidig.

Det er sant, du bør minst ha 2 stk, helst ett par, jente og gutt, eller to jenter. Det er tvilsomt å ha to gutter, da de har lett for å sloss.

Drev med hamster og marsvin oppdrett før til dyrebutikker og fikk en del erfaring..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...