YoyoMa Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Ser det er mange som sier man bør ha to marsvin. Men går det greit å ha bare ett marsvin i de 2-3 første årene av dyrets liv? Har ikke plass til to marsvin i min nåværende situasjon....
Gjest Spiderpig Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Nei det syntes jeg faktisk ikke. Marsvin er flokkdyr og skal bo med andre marsvin. Du bør vente til du har mulighet til å ha to, samtidig. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 En bør ha 2 ja... Anonym poster: e34a3ea870ef5d45c8006450f396fdf0
Gjest Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Har du ikke muligheten til å ha to har du ikke muligheten til å ha marsvin tenker jeg! De skal generelt ha stor plass og noen blir så dårlig av å være alene at de sulter seg til døde. Jeg hadde to hvor den ene døde, da gjemte den siste maten sin rundt om i buret i flere perioder og jeg fattet ingen mistanke før jeg skulle rense buret og fant all maten. Da ble det kjapt kjøpt inn en til og etter å ha hilst o.l. hev han seg over matskåla og spiste opp store deler av maten!
YoyoMa Skrevet 22. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2013 Ålreit. Da blir det ikke noe marsvin på meg da. Får finne meg noe annet som passer i en liten leilighet, kanskje to ørkenrotter e.l
elwira Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 Hva med en hamster? De trives best alene og trenger ikke så innmari stort bur? Marsvin er flokkdyr og bør være minst to. 2
LexSuperior Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Jeg hadde to sammen, når den ene døde valgte jeg å ikke skaffe nytt og det gikk kjempebra:-) Kjenner også andre som har hatt ett og opplevd det samme. Men da må det få masse oppmerksomhet tror jeg. Du har ikke vurdert noe som tar mindre plass da? :-)
JustLittleMe Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Nei det syntes jeg faktisk ikke. Marsvin er flokkdyr og skal bo med andre marsvin. Du bør vente til du har mulighet til å ha to, samtidig. Det er sant, du bør minst ha 2 stk, helst ett par, jente og gutt, eller to jenter. Det er tvilsomt å ha to gutter, da de har lett for å sloss. Drev med hamster og marsvin oppdrett før til dyrebutikker og fikk en del erfaring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå