Gjest vilnini Skrevet 1. april 2004 #21 Del Skrevet 1. april 2004 Takk Carmelita!!!! Kjempeforslag!! Jeg brukte forslaget ditt!!! De ble litt lang i maska og det var like før de ble virkelig fortvilet! Gleden var desto større da det gikk opp for dem at det var en spøk! Kjempegøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 1. april 2004 #22 Del Skrevet 1. april 2004 Har egentlig mer sansen for å få med barna på å lure noen andre... på en uskyldig måte naturligvis. At mamma får med barna på å lure pappa for eksempel. - Man kan si at de har løsna brekket på bilen slik at den trilla inn i garasjeveggen... "Og den støtfangert tålte ikke mye gitt" (tenk så raskt pappa springer ut da) (den skal jeg jammen ta når jeg kommer hjem i dag fniiis) - Lage en "tullelapp" fra skolen som barnet har fått med hjem for å ha gjort noe helt usannsynlig... Og pappa blir bedt om å ringe til læreren med det samme - Tullelapp fra korpset/fotballen/speideren om at foreldrene må bake åtte formkaker til i morgen og være med på dugnad fra 16.00 til 23.00. De som ikke stiller får tvangsmulkt på 300 kroner halvtimen. Og naturligvis helst telefonnummer til treneren nederst. Eller så kan konemor for eksempel hevde at det var en skikkelig rar lyd i bilen på vei hjem... En skrape eller dunkelyd fra midt framme i motoren et sted... Og så bli med ut og få mannen til å lytte skikkelig... mens man sier "der var det igjen - det høres akkurat ut som om noen hvisker "aprilsnarr" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #23 Del Skrevet 1. april 2004 Ei jeg kjenner ble ordentlig lurt på jobben en gang. De sa at hun måtte ringe dette nummeret og da hun gjorde det var det Slottet som svarte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. april 2004 #24 Del Skrevet 1. april 2004 Eller få noen til å gå på apoteket for å kjøpe et glass knuste farmasøyter. Tro meg' date=' de blir suuure... [/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 1. april 2004 #25 Del Skrevet 1. april 2004 Da var dagens spøk avviklet. Nyheten om at vi kom til å miste tv-bildet klokka 16 pga arbeid på linjen ble ikke godt mottatt. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. april 2004 #26 Del Skrevet 1. april 2004 Da var dagens spøk avviklet. Nyheten om at vi kom til å miste tv-bildet klokka 16 pga arbeid på linjen ble ikke godt mottatt. 8) Hehe, la de finne det ut selv, ikke si noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 1. april 2004 #27 Del Skrevet 1. april 2004 "Noen" er ikke flink nok til å holde seg alvorlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 1. april 2004 #28 Del Skrevet 1. april 2004 Har egentlig mer sansen for å få med barna på å lure noen andre... på en uskyldig måte naturligvis. At mamma får med barna på å lure pappa for eksempel. - Man kan si at de har løsna brekket på bilen slik at den trilla inn i garasjeveggen... "Og den støtfangert tålte ikke mye gitt" (tenk så raskt pappa springer ut da) (den skal jeg jammen ta når jeg kommer hjem i dag fniiis) - Lage en "tullelapp" fra skolen som barnet har fått med hjem for å ha gjort noe helt usannsynlig... Og pappa blir bedt om å ringe til læreren med det samme - Tullelapp fra korpset/fotballen/speideren om at foreldrene må bake åtte formkaker til i morgen og være med på dugnad fra 16.00 til 23.00. De som ikke stiller får tvangsmulkt på 300 kroner halvtimen. Og naturligvis helst telefonnummer til treneren nederst. Eller så kan konemor for eksempel hevde at det var en skikkelig rar lyd i bilen på vei hjem... En skrape eller dunkelyd fra midt framme i motoren et sted... Og så bli med ut og få mannen til å lytte skikkelig... mens man sier "der var det igjen - det høres akkurat ut som om noen hvisker "aprilsnarr" hei du er ikke redd for at far har fått dem med for og narre deg da hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 1. april 2004 #29 Del Skrevet 1. april 2004 hei har vel litt sasen for practical jokes va med og be dem gå over til naboen og låne noe helt usansynlig, vis gubben reparer noe på bilen eller du for den saks skyld kan jo du - dere be dem gå og høre om han har noen doble fustasjopphengsforkoblinger ligende vis de ikke har hørt den da eller noe annet vis du skal spøke med noen andre så husker jeg denne fra noen, jeg husker en som ringte til en venn og sa det var fra kemneren og at det savnet hundretusen i restskatt. eller du kan finne på noe annet si det er fra televerket og at de blir rasjonalsering på grunn av mye trafikk hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 1. april 2004 #30 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg tok trådstarterens spøk til min lille på 6 år! Før dette tok han et par-tre spøker på meg som han hadde hørt på skolen. Jeg sa at man må bare ta èn spøk og at det bare var èn gang i året, ellers er det ikke gøy og alle skjønner at det er en spøk. Ja, han var enig i det! Etter et par minutter sa jeg det trådstarteren hadde gjort - lillegutt smilte fra øre til øre, men så "skrek" jeg ut "aprilsnarr!!" - det var gutt som ble overrasket det, men så smilte han lurt til mamma'n sin... Mamma's lille gutt har humor!! Ja, jeg mener man absolutt kan ta denslags spøk - spesielt om man benytter seg av mye humor og ironi ellers i dagliglivet! Jeg ville blitt trist hvis 6-åringen min ikke tok en spøk om at han f.eks skulle få godteri hver dag - for så å få beskjed om noe annet i neste sekund... :-? :o Men, barn er vel også forskjellige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 2. april 2004 #31 Del Skrevet 2. april 2004 Ikkje akkurat ein aprilspøk, men likevel.. Det var ei heilt fersk kassdame på butikken, sikkert hennar første eller andre dag eller noko, og eg skulle betale. Ho spurte om eg hadde ei krone, men det hadde eg ikkje, men eg hadde ein tiar, sa eg, så viss du får denne tiaren av meg, så får eg ein femmar og ein femtilapp av deg, så får du ein tjuekroning og en ny tiar av meg, og så får eg tre kronestykker av deg, så får du ein femtilapp av meg og så....... så vart jentungen rimelig fortvila..... skulle sett uttrykket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 2. april 2004 #32 Del Skrevet 2. april 2004 Ikkje akkurat ein aprilspøk' date=' men likevel.. Det var ei heilt fersk kassdame på butikken, sikkert hennar første eller andre dag eller noko, og eg skulle betale. Ho spurte om eg hadde ei krone, men det hadde eg ikkje, men eg hadde ein tiar, sa eg, så viss du får denne tiaren av meg, så får eg ein femmar og ein femtilapp av deg, så får du ein tjuekroning og en ny tiar av meg, og så får eg tre kronestykker av deg, så får du ein femtilapp av meg og så....... så vart jentungen rimelig fortvila..... skulle sett uttrykket [/quote'] Den MÅ jeg bare prøve en gang (ondskapsfull? nei.....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 2. april 2004 #33 Del Skrevet 2. april 2004 Ikkje akkurat ein aprilspøk, men likevel.. Det var ei heilt fersk kassdame på butikken, sikkert hennar første eller andre dag eller noko, og eg skulle betale. Ho spurte om eg hadde ei krone, men det hadde eg ikkje, men eg hadde ein tiar, sa eg, så viss du får denne tiaren av meg, så får eg ein femmar og ein femtilapp av deg, så får du ein tjuekroning og en ny tiar av meg, og så får eg tre kronestykker av deg, så får du ein femtilapp av meg og så....... så vart jentungen rimelig fortvila..... skulle sett uttrykket Stakkars jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #34 Del Skrevet 5. april 2004 Hi hi sa til snuppa at den nye vårjakka hennes hadde krympa, -jeg vaska den den dagen, Hun ble ganske paff da, gubben og jeg stod på badet og kjatra om hvor liten den var, "og hvordan går det an at noe kan krympe så mye" -"og det var jo synd men den var jo nesten søt så liten som den var da" Jeg kikka ut i gangen og hun stod der helt blek og spurte forsiktig -"er den veldig liten?" -"Du får komme inn og se" sa vi, hun kom sakte inn på rommet mens hun snufsa "Dårlig gjort og krympe'n den var så fin", "aprilsnarr" ropte vi da hun kom inn, hun rettet seg opp og måpte på jakka som var i normal størrelse, før hun hylte -"eklinger" Jeg syns kanskje med det samme at det var og gå litt over streken da hun var så lei seg, men hun lo av det etterpå, og det er jo aprilsnarr, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2004 #35 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg syns kanskje med det samme at det var og gå litt over streken da hun var så lei seg, men hun lo av det etterpå, og det er jo aprilsnarr, da Nei vet du hva. Jeg syns ikke det der er riktig, hun ble jo lei seg. Hun kan jo ha vert virkelig redd, jeg syns ikke dette er aprilspøk skal ikke det være en spøk som er litt skøying, ikke skremme noen så de blir redde. At hun lo kan jo være for og støtte mor og far. Erte en jente slik. Jeg blir oppgitt av slik foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 12. april 2004 #36 Del Skrevet 12. april 2004 Nei vet du hva. Jeg syns ikke det der er riktig, hun ble jo lei seg. Hun kan jo ha vert virkelig redd, jeg syns ikke dette er aprilspøk skal ikke det være en spøk som er litt skøying, ikke skremme noen så de blir redde. At hun lo kan jo være for og støtte mor og far. Erte en jente slik. Jeg blir oppgitt av slik foreldre. hei det står nå ikke hvor gammel jenta er og det er ikke sikker hun så liten, leller vil jeg kanske syns det er litt langt men de6te er jo en aprilspøk, det virker jo som jenta tok den, jeg ser ikke noe galt jeg synsden var lit artig, ejg synsdet jeg tror det hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 31. mars 2017 #37 Del Skrevet 31. mars 2017 Da er det på tide igjen!! Hvordan skal dere lure barna i år?? Og ja, mine barn tåler fortsatt en litt "slem" en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #38 Del Skrevet 31. mars 2017 På Fri Apr 02 2004 den 2.47, Hedda-78 skrev: Ikkje akkurat ein aprilspøk, men likevel.. Det var ei heilt fersk kassdame på butikken, sikkert hennar første eller andre dag eller noko, og eg skulle betale. Ho spurte om eg hadde ei krone, men det hadde eg ikkje, men eg hadde ein tiar, sa eg, så viss du får denne tiaren av meg, så får eg ein femmar og ein femtilapp av deg, så får du ein tjuekroning og en ny tiar av meg, og så får eg tre kronestykker av deg, så får du ein femtilapp av meg og så....... så vart jentungen rimelig fortvila..... skulle sett uttrykket Fy så stygt gjort av deg. Hun var nyansatt og det siste hun trengte, var å bli gjort narr av. Før du latterliggjør folk, bør du tenke på at ikke alle har samme "humor" som deg selv ☹ Anonymkode: 63608...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #39 Del Skrevet 31. mars 2017 På Thu Apr 01 2004 den 12.44, Elle Melle skrev: Eller få noen til å gå på apoteket for å kjøpe et glass knuste farmasøyter. Tro meg, de blir suuure... Da er det heller ikke morsomt Anonymkode: 63608...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 1. april #40 Del Skrevet 1. april Thomasine skrev (På 31.3.2017 den 22.47): Da er det på tide igjen!! Hvordan skal dere lure barna i år?? Og ja, mine barn tåler fortsatt en litt "slem" en... Samme her 😄 Jeg ble også alltid lurt av min far, og det var ganske intrikate greier. Gode minner selv om jeg ble skikkelig lurt 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå