Gå til innhold

Aprilspøk til barn

Anbefalte innlegg

Gjest vilnini
Skrevet

Er det noen som har et godt tips til en skikkelig god spøk jeg kan ta til

mine to sønner på 9 og 10 år?

I fjor tok jeg en med at regjeringen hadde bestemt at det skulle være julaften to ganger i året, en gang til jul og en gang på sommeren....

det endte jo med jubel fra gutta og jeg var kjempefornøyd med spøken!

Håper dere har noen gode å komme med!

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler::ler:

Kanskje jeg skal ta den til min på 6 i år...?! :ler::ler:

Kjempe-bra!! :klappe:

...har dessverre ikke noe å bidra med... :-? :oops:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hva med å si:

1) fra nå av skal de få is eller noe de like veldig godt til frokost minst 5 dager i uken.

2) De kan få lov til å være oppe så lenge de vil, selv på ukedagene.

3) Vi skal innføre en gavedag i uken. Det vil si at de skal få en gave en dag hver uke.

4) De kan få slippe å gå på skolen en dag i uken eller i mnd.

Skrevet
Hva med å si:

1) fra nå av skal de få is eller noe de like veldig godt til frokost minst 5 dager i uken.

2) De kan få lov til å være oppe så lenge de vil, selv på ukedagene.

3) Vi skal innføre en gavedag i uken. Det vil si at de skal få en gave en dag hver uke.

4) De kan få slippe å gå på skolen en dag i uken eller i mnd.

:hoho::hoho:

Tenk hvor sur de blir når de oppdager at det er spøk da :hoho:

Skrevet
Fyyyy' date=' dere ER onde [/quote']

Seriøst, ja, jeg ville aldri lurt barna mine sånn...

Skrevet

Jeg er helt enig, det er slemt å lure barna til å tro at de skal få noe, for så å avsløre at det bare var en spøk. Men jeg synes det er viktig at de på en homoristisk og snill måte innføres i denne skikken, som tross alt er en del av våre tradisjoner. Ellers kan nok møtet med den virkelige verden bli ganske tøfft en gang. Husker pappa lurte oss til å tro at en hval hadde strandet i fjæra. Vi løp som gale for å se, men der var det jo ingenting ;)

• Liker 3
Gjest Madley
Skrevet

Å spøke med barn er en alvorlig affære. Det du mest sannsynlig ender opp med om du lover en hel masse digg, er sure unger. Spøk må være sånn at alle kan le av den etterpå. Hester i hagen eller no i den duren.

• Liker 3
Gjest Madam Felle
Skrevet

Kan sies at mine barn tåler slike spøker, for de lurer meg også hver eneste år.

Gjest Pjusk
Skrevet

Jeg ville aldri lurt barna mine med at de skulle få gaver osv. Synes ikke det er gøy. Er mer for spøker som er "utrolige" eller "rare".

Gjest Anonymous
Skrevet

Eg trudde at aprilspøkar skulle vere practical jokes, altså å lure nokon til å gjere noko (dumt) , ikkje å lure dei til å TRU noko.

Ei veninne av meg som jobba i ein restaurant, vart bedd om å hente det fine fuglebestikket i kjøkkenet. Ho stussa litt, men når restaurantsjefen sa "ja, NO!" sprang ho. Dei på kjøkkenet skjønte spøken, og sa at nei, det er ikkje her, det er i grovkjøkkenet i kjellaren, og ho sprang dit, og der sa dei at nei det er ikkje her, det er i anretninga i tredje, og ho sprang vettet av seg for å finne det fine fuglebestikket.....

Ellers kan du jo sende nokon inn på bensinstasjonen for å kjøpe grønn overledning? eller fem liter vakum til vakumeringsmaskina? Eller som kokken fikk lærlingen til å gjere der eg jobbar, hakke en kilo grovt mjøl, dei var nemlig tomt for finmalt mjøl...

Skrevet

Eller få noen til å gå på apoteket for å kjøpe et glass knuste farmasøyter. Tro meg, de blir suuure... :ler:

Gjest Carmelita
Skrevet

Hva med å si at det er innført skole en lørdag i mnd? De blir i allefall glade da spøken avsløres!

Skrevet
Hva med å si at det er innført skole en lørdag i mnd? De blir i allefall glade da spøken avsløres!

Her snakker vi om noe som kunne vært morsomt! :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet
Eller som kokken fikk lærlingen til å gjere der eg jobbar' date=' hakke en kilo grovt mjøl, dei var nemlig tomt for finmalt mjøl...[/quote']

:hoho:

Gjest Starya
Skrevet

Jeg er enig i at man ikke skal forespeile de gull og grønne skoger for så å gi de en nedtur. Da er det bedre å kjøre en litt motsatt spøk.

Snop er jo såpass usunt at det bør selges i egne utsalg, ikke sant? Gjerne med 15-årsgrense eller noe i den duren.

Dessuten er Digimon så umoralsk at Fox Kids skal ta det av skjermen for godt.

Sommerferien skal kortes ned med to uker. I de to ukene kjøres intensivt mattekurs.

• Liker 2
Skrevet

Litt utenom, men en aprilspøk jeg har vært med om:

Jeg jobbet på pleiehjem, og en av våre sommervikarer fikk spørsmålet om hvor lang bæsjen til en av pasientene var av oversykepleier av den gamle skolen som alle hadde respekt for. Hun stotret og stammet, forklarte i det vide og brede om at ingen hadde informert henne om at den skulle måles, men ga en fyldig forklaring på at den var cirka normal lengde, brun og luktet vondt.

Jeg hadde skikkelig problemer med å holde latteren tilbake, at den gamle røya hadde så mye humor i seg var det ingen som ante. Det høres også med til historien av vikaren lo, og jobber der fortsatt.

• Liker 3
Gjest Madam Felle
Skrevet

:klappe:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Nå rett før påske kan en jo spøke med at barna ikke kommer til å få påskeferie, men at de må på skolen som vanlig. :sjarmor: Tror jeg kunne funnet på å si noe sånt til skolebarn.

Gjest Anonymous
Skrevet

I morges - før unga stod opp - dro jeg hele trampolina i skjul bak huset. Og da de satt med frokost skrek jeg ut, "hvot er trampolina?!?!" - og hadde tenkt å ringe poliitiet for riktig å gjøre det dramatisk.

Men den eldste skjønte tvert at dette var lureri - og da klarte jeg ikke holde meg fra å flire selv - dessverre! Men morsomt var det lell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...