AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #1 Del Skrevet 22. april 2013 Hei! Jeg lurer på om noen har kjørt bil fra Norge til Italia? Fortell om det! Jeg lurer på å kjøre fra Oslo til f.eks et badested utenfor Roma. Lurer på om det er mulig. Anonym poster: c32cd52f7875b62c277924d4c7e2aeef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyterlivet Skrevet 22. april 2013 #2 Del Skrevet 22. april 2013 Heisann Jeg har kjørt fra Norge til Spania, noe som er litt det samme. Det gikk iallefall veldig bra. Kjørte til Sverige, for så å ta båt til Danmark. Deretter å kjøre gjennom landene til vi kom til Spania. Vi kjørte vel nesten hele døgnet, bortsett fra 1 time her og der, og var i Spania rundt 2.5 døgn senere. Jeg mener å huske at det er en del bomstasjoner nedover og i Frankrike var det veldig vanskelig å finne frem og folk kjørte som de ville. Men veldig hyggelige folk som kunne vise vei, når man ikke skjønte hvilke hvor man skulle. Anbefaler deg å stoppe i noen land på vei til Italia, da det er utrolig mye vakkert å se på i Europa og vi kom i kontakt med mange hyggelige mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #3 Del Skrevet 22. april 2013 Er det lenge siden du kjørte nedover? Er det fine veier og bra skilting? Må jo over alpene om jeg skal komme meg til Italia Anonym poster: c32cd52f7875b62c277924d4c7e2aeef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyterlivet Skrevet 22. april 2013 #4 Del Skrevet 22. april 2013 Begynner å bli 5 år siden, tror jeg. Når jeg kjørte så var det veldig mye veiarbeid på de store motorveiene, så ble litt kaos pga det. Men skiltinga og veiene var det ikke noe problem med. Mye bedre enn i Norge Var en veldig koselig tur, og alle var veldig hyggelig mot oss turister. Så skal du reise, er det bare å glede seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #5 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg har roadtripet litt i Europa, men ikke så langt sør. Min erfaring er at det er billigere, tryggere og mer behagelig å fly ned og så leie bil. Anonym poster: ddcaf3ac9dda5ca6d84bec317403f6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #6 Del Skrevet 22. april 2013 Vi kjørte til Italia hver påske før i tida. Vi kjørte fast rute gjennom Tyskland, følgte autobahn fra Hamburg i nord til Munchen i sør, så gjennom Østerrike, videre gjennom Brenner passet i Syd-Tirol, og da er dere i Italia Dere må se dere ut en rute på kartet før dere kjører, det er motorveier på kryss og tvers av heleTyskland, man må vite hvilken avkjørsel man skal på/av Veiene er veldig godt merket. Anonym poster: 5336127357c133b7bbfca0c93673f5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #7 Del Skrevet 22. april 2013 Takker for fine svar! Lurer litt på om dere som har kjørt til spania ble plaget av landveisrøvere? Er det lurt å kjøre stygg bil? Og dere som har kjørt til Italia, gikk det greit over aplene? Er det noen landveisrøvere i brennerpasset? Anonym poster: c32cd52f7875b62c277924d4c7e2aeef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #8 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg har roadtripet litt i Europa, men ikke så langt sør. Min erfaring er at det er billigere, tryggere og mer behagelig å fly ned og så leie bil. Anonym poster: ddcaf3ac9dda5ca6d84bec317403f6ee Hva mener du med tryggere? Anonym poster: c32cd52f7875b62c277924d4c7e2aeef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyterlivet Skrevet 22. april 2013 #9 Del Skrevet 22. april 2013 Vi var ikke plaget av tyver eller ranere, eller noe lignende. Men vi valgte å stoppe på steder hvor det var en del turister eller masse andre som sov/stoppet. Bilen vi kjørte var vel helt ny og kostet rundt 1mill, så hvordan bil du kjører skal vel ikke ha så mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 22. april 2013 #10 Del Skrevet 22. april 2013 Var på bilferie for omtrent 15 år siden, fra Bergen til Italia. Veldig fine veier, men tar litt tid å komme seg ned dit. Fikk en del stempel i passet den sommeren, var andre tider :-) I Polen og lignende var det folk som vasket bilrutene for så å kreve penger. Du kan egentlig møte hva som helst, hvis du holder deg på turistbefengte plasser slipper du det muligens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #11 Del Skrevet 22. april 2013 Var på bilferie for omtrent 15 år siden, fra Bergen til Italia. Veldig fine veier, men tar litt tid å komme seg ned dit. Fikk en del stempel i passet den sommeren, var andre tider :-) I Polen og lignende var det folk som vasket bilrutene for så å kreve penger. Du kan egentlig møte hva som helst, hvis du holder deg på turistbefengte plasser slipper du det muligens. det skjer så og si ikke i det hele tatt mer, jeg kjører i polen halve året og har aldri sett det. Anonym poster: 465412cfd711be62460473b8fdbc6d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 22. april 2013 #12 Del Skrevet 22. april 2013 Har kjørt ned til Italia noen ganger. Man skal selvfølgelig ikke bare stoppe langs veiene og f.eks sove i bilen, men ellers så har jeg aldri opplevd noe negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #13 Del Skrevet 22. april 2013 Å kjøre bil rundt omkring i Europa er vel en av de vanligste ferieformene vi har. Det er trygt, enkelt og gøy. Har kjørt til Italia mange ganger. Forbered deg på bompenger. Anonym poster: b4c60289fbe843b514f43e701273b595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 22. april 2013 #14 Del Skrevet 22. april 2013 Var på bilferie for omtrent 15 år siden, fra Bergen til Italia. Veldig fine veier, men tar litt tid å komme seg ned dit. Fikk en del stempel i passet den sommeren, var andre tider :-) I Polen og lignende var det folk som vasket bilrutene for så å kreve penger. Du kan egentlig møte hva som helst, hvis du holder deg på turistbefengte plasser slipper du det muligens. Ja altså, hvis du kjøret innom Polen for å komme til Italia er det ikke rart det tok litt tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 22. april 2013 #15 Del Skrevet 22. april 2013 Ja altså, hvis du kjøret innom Polen for å komme til Italia er det ikke rart det tok litt tid Var i Polen året etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 23. april 2013 #16 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg har kjørt flere ganger til Sør-Europa, både til Italia og Sør-Frankrike. Ikke noe problem! Hvis jeg ikke stopper mer enn nødvendig underveis, tar det ca. 2-2,5 døgn. Det er medregnet 1 overnatting på hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #17 Del Skrevet 23. april 2013 Hei! Jeg lurer på om noen har kjørt bil fra Norge til Italia? Fortell om det! Jeg lurer på å kjøre fra Oslo til f.eks et badested utenfor Roma. Lurer på om det er mulig. Anonym poster: c32cd52f7875b62c277924d4c7e2aeef Vi har kjørt til sør-Europa flere ganger, i ny, fin bil og aldri opplevd noe skummelt. Men skal du på badeferie utenfor Roma ville jeg mye heller ha flydd og tatt tog/buss til kysten. Hvorfor bruke så mye tid på kjøring?? Vi har aldri bodd samme sted i mer enn 2-3 netter, så har trengt bilen fordi vi har fartet mye rundt. Italiaturen var fx Venezia, Toscana, cinque terre, Milano og dolomittene. Da var det greit med bil Anonym poster: 534e8722924cd236fbbb3b6f4cee1713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå