Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Hei. Det ble slutt med kjæresten fornet paruker siden. Den verste sorgen er over, men nå klarer jeg rett og slett ikke slappe av. Han bor ikke langt herifra og jeg er redd han snakker stygt om meg til andre. Kanskje teit, men ja. Vi hadde et forhold med mye krangling og vi isolerte oss nok altfor mye. Dette har resultert i at jeg omntrent ikke tør gå ned i sentrum (har sosial angst) og jeg kjenner meg letta hver gang jeg kommer meg vekk fra dette stedet. Så over til saken. Jeg får ikke til noen ting. Våkner med en vond følelse i magen og den sitter så godt at jeg ikke orker å hverken kle på meg eller gå ut av senga. Hvordan kom jeg hit? Har egentlig alltid likt meg i mitt eget selskap. Noen som har noen tips? Setter stor pris på svar:)
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Klem til deg. Det høres ut som at du er deprimert, og at den sosiale angsten kanskje har forverra seg? Går du til psykolog, snakk med psykolog om det. Jeg har hatt det likedan, og den sosiale angsten ble borte etter noen år. Ønsker deg lykke til! Prøv å glemme han, finn deg noe hyggelig å gjøre som. Får fokuset vekk fra han. Anonym poster: 45ab53c1bdba5e55f33a981589ce2b14
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 jeg fikk angst etter brudd (er nok også litt anlagt for angst, men vet at det er vanlig i situajsoner som er veldig omveltende som f.eks et brudd, død, sorg generelt, osv) Du må prøve å tenke logisk og litt konkret. Hva er det verste som kan skje? At han sier stygge ting om deg? Hvillke konsekvenser vil det ha for deg om han gjør det? Hva kan du evt. gjøre for å hindre at det får noen konsekvenser for deg.. Hva skjer hvis du går ut av leiligheten eller kler på deg eller gjør de tingene du egentlig vil? Dersom du har noe på "samvittigheten" (ubetalte regninger, sagt noe du angrer på til noen, skittent og ukoselig hjemme) få ordnet dette. Skriv gjerne ned, og fokuser på praktiske ting, prøv å tenke før du føler. Noen ganger kommer følelser ut av kontroll, men vi kan kontrollere det med tanker, så det gjelder å være rasjonell. Eliminer tanker som ikke gagner deg noe som helst godt (f.eks. jeg er ikke verdt noe, jeg gjør alt feil, forholdet funkeat ikke pga meg. ) disse tankene får deg til å føle deg værre fordi kropp og sinn handler etter tanker. Tenk tanker som er godt for deg, selvom du ikke nødvendigvis tror 100 % på de, du må rett og slett beordre deg selv litt. Angst føles kraftig og farlig, og ubehagelig og også fysisk på kroppen. Men det er ingenting farlig med det. Du skal videre og du kan ikke leve etter hans eller noen andres regler, du må skape dine trygge rammer, og leve på den måten som er komfortabel for deg. Dersom du føler at dette er for mye for deg, så få snakket med en psykolog eller lignende. Anonym poster: 87dc795c60afcff40a57924eb0d27f02
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Ts her. Tusen takk for fine svar! Jeg går til psykolog men det er to uker til jeg skal dit neste gang. Skal prøve å tenke annerledesog få gjort praktiske ting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå