Gå til innhold

Hjelp! Hvordan se freshere ut fort, uten at det koster mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en voksen kvinne som ikke har hatt vanlig jobb ute blant folk siden 2002. Neste uke er jeg innkalt til jobbintervju til en spennende jobb i et stort firma. Jeg er egentlig altfor gammel til jobben (de skrev i annonsen at maks-alder var langt under det jeg er), og det er derfor viktig for meg at jeg ser litt "fresh" og yngre ut.

Jeg har ikke allverdens med penger, og vil finne noen enkle triks/metoder/produkter (hvis det finnes?)

(Legger inn et tilsvarende emne under "klær, sko og mote", jeg trenges kleshjelp også)

Anonym poster: 56bda8f44eb1757b23fb3fb35255da12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du ser ut, men smink deg pent(og naturlig!) og fiks håret ditt fint. Når det kommer til klær: formelt, presentabelt, klassisk. Fine bukser(sorte?), med en fin topp/skjorte/bluse(i en lys farge) og en sort dressjakke? Da vil du se presentabel og seriøs ut. :)

Anonym poster: cce9d91580b62e5753fb54c4a45953be

• Liker 1
Skrevet

Et pent og ungdommelig smil kommer du langt med:) Ingenting er freshere! Som AB over meg skriver, naturlig sminke. Fint med litt farge i ansiktet, da ser man ikke så dratt ut :)

Hvis du skal bruke farge på leppene, pass på at det ikke blir en som gjør at tennene ser gule ut.

Hva håret gjelder, er det meste mulig, bare pass på at det ikke blir en streng frisyre!

Vet lite om hvordan dresskoden i firmaet er, prøv å forhøre deg rundt det. Dersom det er casual friday hele uken, kan det bli litt stivt med svart bukse og dressjakke, men ville uansett gått kledd litt formelt.

Søk på "antrekk jobbintervju" så kommer det opp ganske mye!

Eks, artikkel fra november -12:

Finnemas sikreste tips for damer:

- Skjorte i nøytral farge. Gjerne marine, "off-white", mørkegrått, sort og lyseblått.

- Sort eller mørk bukse.

- Blazer.

- Anonym veske.

- Ta av skjerfet.

Finnemas "tabber" for damer:

- Å kle seg sexy. Dyp utrigning, korte skjørt eller gjennomsiktig bluse hvor man ser BHen.

- Klær som følger motebildet. Nagler, fjær, spesielle former, Uggs og mønstrete bukser.

- Rød genser. Sterke farger stjeler oppmerksomhet, og beige gjør at du ser syk ut.

- Store smykker som tar fokuset bort fra ansiktet ditt.

- Vesker som ikke passer til resten av antrekket.

- Stramt oppsatt hår.

- Cardigan og tights er for uformelt.

- Trange klær og for høye hæler.

- T-skjorte med print.

- Solbriller på hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skal føle meg fresh (kommer an på hvordan man ser ut fra før av):

Farger vipper og bryn

Peeler ansiktet, gir meg selv oljemassasje i ansiktet, langvarig ansiktsmaske --> glød og jevn hud

Tar hårkur dagen før og lar den være i en times tid

Leppefarge og fine klær

Anonym poster: d443c64230bafbf5f53509d9d8103a59

• Liker 1
Skrevet

Et pent og ungdommelig smil kommer du langt med:) Ingenting er freshere! Som AB over meg skriver, naturlig sminke. Fint med litt farge i ansiktet, da ser man ikke så dratt ut :)

Hvis du skal bruke farge på leppene, pass på at det ikke blir en som gjør at tennene ser gule ut.

Hva håret gjelder, er det meste mulig, bare pass på at det ikke blir en streng frisyre!

Vet lite om hvordan dresskoden i firmaet er, prøv å forhøre deg rundt det. Dersom det er casual friday hele uken, kan det bli litt stivt med svart bukse og dressjakke, men ville uansett gått kledd litt formelt.

Søk på "antrekk jobbintervju" så kommer det opp ganske mye!

Eks, artikkel fra november -12:

Finnemas sikreste tips for damer:

- Skjorte i nøytral farge. Gjerne marine, "off-white", mørkegrått, sort og lyseblått.

- Sort eller mørk bukse.

- Blazer.

- Anonym veske.

- Ta av skjerfet.

Finnemas "tabber" for damer:

- Å kle seg sexy. Dyp utrigning, korte skjørt eller gjennomsiktig bluse hvor man ser BHen.

- Klær som følger motebildet. Nagler, fjær, spesielle former, Uggs og mønstrete bukser.

- Rød genser. Sterke farger stjeler oppmerksomhet, og beige gjør at du ser syk ut.

- Store smykker som tar fokuset bort fra ansiktet ditt.

- Vesker som ikke passer til resten av antrekket.

- Stramt oppsatt hår.

- Cardigan og tights er for uformelt.

- Trange klær og for høye hæler.

- T-skjorte med print.

- Solbriller på hodet.

Her har du fått mange veldig gode tips, TS! Ekstremt viktig med naturlig sminke, men litt er alltid pent. Vet ikke hvilke farger du har(hår, øyne, hudfarge - om du er varm/kald), men litt rouge i en passende farge kan få deg til å se "freshere" ut. Da er det viktig å ikke bruke for mye produkt, slik at man ikke tenker "Oi, rouge!", men at det blander seg fint inn i huden ellers og ser naturlig ut. Som sagt vet jeg ikke hvilke farger du har, men ferskenfarget rouge ser veldig fresht ut på meg, hvert fall. Farge på leppene er helt fint, men velg en farge som ikke er så ulik din leppefarge, slik at det blir mer nøytralt. Ikke knæsj rosa eller lilla, liksom. En highlighting concealer under øynene gir et mer våkent blikk, og et lag med mascara er et must!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bra farge i ansiktet, ikke blek. Mellombrunt/mellomblondt hår. Mørke øyne, Så jeg er nok ikke mot de kalde fargene. Kler best jordfarger, men synes det fort blir kjedelig....og litt "kjerring" (i min alder).

Bruker vanligvis bare eyeliner og mascara.

Har fått tips om å bruke BB-cream? For å jevne ut hudfargen og rynker og sånt, uten å se sminket ut.

Skrevet

Naturlig sminke og personlig synes jeg jenter flest ser yngre ut med håret løst, kle deg gjerne med litt farge, en farge du kler godt inni en blazer sammen med mørke jeans eller finere bukse. Det viktigste er et positivt smil og ungdommelig utstråling! :)

Skrevet

Jeg har bra farge i ansiktet, ikke blek. Mellombrunt/mellomblondt hår. Mørke øyne, Så jeg er nok ikke mot de kalde fargene. Kler best jordfarger, men synes det fort blir kjedelig....og litt "kjerring" (i min alder).

Bruker vanligvis bare eyeliner og mascara.

Har fått tips om å bruke BB-cream? For å jevne ut hudfargen og rynker og sånt, uten å se sminket ut.

Tenker med en gang at du kan kle litt fersken eller aprikos farger. Har du prøvd dette? Behøver ikke være så veldig sterk, en litt lys fersken feks :)

Jeg ville ikke prøvd ut for mye nytt rett før intervjuet, da man ofte ikke ser selv med en gang hvordan ting fungerer for en. BB krem kan være fint, men det er kritisk at du får en som passer din hudtype, hvs ikke kan huden se enten tørr og flakete ut, eller oljete og uren. Jeg ville satset på en vanlig dagkrem med et lag lett dekkende pudder over. Påfør pudderet med en stor kost, det ser ofte mest naturlig ut.

Skrevet

Dra innom en forretning som selger sminke og be de legge dagsminke på deg fordi du er ute etter nye produkter, men vil gjerne teste litt før du kjøper noe. Da sminker de gratis :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Dra innom en forretning som selger sminke og be de legge dagsminke på deg fordi du er ute etter nye produkter, men vil gjerne teste litt før du kjøper noe. Da sminker de gratis :)

Kjempebra tips! Her kan du jo også si at du ønsker å se litt ungdommelig og fresh ut, og når du er ferdigsminket kan du stikke ret på intervju :)

Sånn ellers tror jeg kanskje du vinner mer på yrkeserfaring og personlige egenskaper enn å se yngre ut. Prøv å selg fordelene ved å ansette en litt eldre kvinne!

Forklar hvordan du er i en stabil livssituasjon uten planer om å flytte/studere. Forklar at du har god arbeidsmoral etter mange år i felten. Forklar at du ikke kommer til å trenge mye opplæring, fordi du allerede har masse kunnskap. Og så brillierer du med den kunnskapen. Bruk fagutrykk, vær sikker på deg selv.

Jo mer du viser at du er "en som har peiling", jo større sjangse har du :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange fine tips :-) :hug:

"problemet" er jo at jeg føler meg litt gammel, litt sliten og "u-hip" og vet i tillegg at de foretrekker noen som er minst 15 år yngre....

Samtidig er det meg de har innkalt til intervju. Og de vet godt hvor gammel jeg er.

Derfor vil jeg se litt freshere ut enn til vanlig.

Jeg tusler stort sett rundt ganske usminket og i koseklær (har pt. hjemmekontor....)

Gjest Nanne70
Skrevet

Hvis du har tid, få deg en time hos frisøren og få en litt oppdatert hårsveis og kanskje en oppfrisking av fargen. Bruk tid denne uka til å være litt ekstra snill med huden din - peeling, fuktighetsmaske, nattkrem og en god dagkrem, evt et serum hvis du har det. Det viktigste for voksen hud er tilstrekkelig fuktighet, en godt fuktet hud ser alltid yngre og friskere ut. Hvis du har litt ujevn hudtone ville jeg gå for en lett foundation, ellers holder det med litt pudder i T-sonen. Men vær varsom med pudderet, ettersom det lett kan sette seg i linjer og rynker og fremheve disse. Smink øynene diskret, gjerne med nøytrale farger. Bruk vippetang for å bue vippene før du legger mascara (mørk brun, ikke sort), dette "åpner" øynene og får deg tl å se mer våken og opplagt ut. Og pass på øyebrynene, de bør være velstelte! Mange frisørsalonger tilbyr forming av bryn, så benytt anledningen når du likevel er der for å få stelt håret. En kremrouge i en varmrosa/dus korall er sikkert nydelig til deg, og så kan du bruke en halvtransparent leppestift i samme farge for å gi litt farge og glans til leppene.

Disse videoene med makeup-artisten Lisa Eldrige har mange gode tips for hvordan du kan legge sminke for å se yngre og freshere ut:

http://www.lisaeldridge.com/video/10937/anti-ageing-make-up-tips-eyes-brows-lips/

http://www.lisaeldridge.com/video/10934/anti-ageing-make-up-tips-foundation-concealer-powder-blusher/

Glem ikke neglene - det beste (og enkleste) er korte, velstelte negler med nøytral lakk.

AnonymBruker
Skrevet

Takk til deg her også! (Ser at du også svarte i den andre tråden min)

Frisørtime er bestilt (fredag). Oppfrisking av farge, fjerne alle grå hår, klipp. Men jeg vet ikke om de fikser øyenbryn også. Må sjekke. Takk for tipset :-) Jeg burde kanskje uansett få ryddet opp i øyenbrynene, det betyr sikkert mye mer når man har begynt å få litt "hengende" øyelokk.

Neglene ser ganske bra ut, faktisk. Og jeg bruker nøytral lakk. Ikke bra for eldre å bruke fargesterk lakk og tiltrekke oppmerksomhet mot hender som begynner å se litt rynkete og slitne ut... hehe.

I forhold til alderen har jeg forresten et halsparti (?) som ser forholdsvis ungt ut. Jeg har mye, mye mindre rynker der enn alle mine jevngamle venninner. Så da prøver jeg kanskje å finne en topp som viser litt utringning, men ikke for mye,

Pudder har jeg dårlig erfaring med. Jeg har ganske fuktighetsfattig hud, og synes at pudderet legger seg i ekle "klaser" og er for synlig. Så tror jeg tar sjansen på frisk, litt solbrun hud. Og kanskje dropper BB-kremen som "alle" vil at jeg skal bruke?

Skrevet

Ville faktisk anbefalt CC krem. Huden ser glattere ut, porer å små rynker blir mindre fremtredende og hudfargen blir jevnere:) ellers foreslår jeg at du sjekker ut YouTube masse bra videoer der

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor plent BB,CC krem eller hva det heter? Jeg arbeider i et stort selskap der jeg har endel kvinnelige kollegaer på 40 +, der alle bruker mascara eventuelt og eyeliner, kanskje litt diskre øyenskygge, kanskje leppestift nå og da, men veldig sjelden foundation, nesten kun på julebordet og andre anledninger der vi går ut å spiser og det er en grunn til det, hos voksne kvinner 40 + er det ikke fullt så lett lengre å få det gjevn og pent, det pleier heller å se meget sminket ut.

Anonym poster: 1fdb81ec37b9567a28d866de449c1053

Skrevet

Har firmaer lov til å presisere hvor gamle de ønsker at arbeidssøkere skal være? Synes det er drøyt.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Hei!

Vet ikke helt hvor billig du vil ha det, men jeg tenker filing av negler og glanslakk (hvis du har), og napping av øyenbryn for å åpne opp blikket. Ellers ser jeg at du har fått mange tips og råd her. :-)

Jeg ville brukt blush og maskara, en fin, rosa blush som gir deg et friskt uttrykk. En BB-cream som jevner ut huden er gull, men pass på at den er tilpasset hudtonen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...