Gjest Gjest i dag Skrevet 1. april 2004 #1 Del Skrevet 1. april 2004 Fikk nettopp vite at min sønn på 16 har vist seg naken for sin søster ved flere anledninger, hun er 11. Han har bla bedt henne komme med telfonen når han ligger i badekaret, komme med hånkle til han når han har dusjet osv. Alt dette når de har vært alene hjemme???? Hun forklarer at tissen hans har stått rett ut, altså det er tydelig at han blir opphisset av dette. Hva mener dere ? Er dette pervers legning eller hva??? Jeg er sjokkert og vet ikke hvordan man hånterer dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. april 2004 #2 Del Skrevet 1. april 2004 En 16-åring mener jeg virkelig burde vite bedre! Jeg husker hva jeg gjorde med gutta da vi var 16... de visste godt hva de gjorde, for å si det sånn. Selv om dette selvsagt er varierende mht modenhet. Du, eller kanskje faren burde snakke med ham, spørre hva og hvorfor og forklare at man ikke gjør sånn. Du kan også snakke med helsesøster på skolen hans og få råd. Noen bør også snakke med lillesøster, og forklare henne ja, ike vet jeg, men det er jo tydelig at dette ikke er positive opplevelser for henne, så hjelp til å bearbeide? Jeg skjønner du er sjokkert og mener du må ta tak i dette. Nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 1. april 2004 #3 Del Skrevet 1. april 2004 Er egentlig ikke annet å tilføye etter Tusenfryd sitt innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingeling ikke innlogget Skrevet 1. april 2004 #4 Del Skrevet 1. april 2004 Hei Kjempe fint at du reagerer, og veldig viktig at du tar tak i dette. Det er sikkert ikke noen grunn til panikk, men likevel noe som må stoppes før det utvikler seg. Hva om den av dere foreldre som har best kontakt med sønnen deres (og som han har størst respekt for) setter seg ned og tar en rolig og voksen prat om dette og sex generelt? Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lampeskjerm Skrevet 1. april 2004 #5 Del Skrevet 1. april 2004 Han er 16, det vil si over den seksuelle lavalder og over kriminell lavalder. Hun er et barn. Ta kontakt med hjelpeapparat for å få hjelp til å håndtere dette. Svært mange barn har vært utsatt for overgrep fra eldre søsken. Slik som du beskriver kan det tyde på at han bruker henner for seksuell tilfredstillelse. Det er umulig ut i fra innlegget ditt å vite hvor alvorlig dette er. Det vet dere kanskje ikke selv heller. Det kan få alvorlige konsekvenser senere for begge om ikke dette blir tatt tak i nå. Her på denne siden står det litt om dette, og det er henvisninger til steder det går an å få hjelp og råd. http://www.noabuse.no/so/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest i dag Skrevet 1. april 2004 #6 Del Skrevet 1. april 2004 Vår reaksjon i dag var sinne. Vi konfronterte han med det han hadde gjordt ble utrolig sinte på han. Det er nok ikke den riktige måten å håntere dette på. Men det var sjokket over dette som utløste sinnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 1. april 2004 #7 Del Skrevet 1. april 2004 Forstår godt reaksjonen deres, men på den andre siden er det nok ikke den rette måten å ta tak i problemet på. Prøv og snakk med han om dette når dere er rolige, og gjerne den av dere som snakker best med gutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 1. april 2004 #8 Del Skrevet 1. april 2004 Så fint at dere tar datteren deres på alvor!! Det var sikkert vanskelig for henne å fortelle dette, da er det enormt bra at dere hørte henne slik dere gjorde!! Sørg for at hun vet at hun gjorde det rette. Prøv å ikke lage så stort oppstyr om det i familien. Dere skal tross alt håndtere dette på en måte som gjør at dere kan ha et normalliv igjen. Si til henne at det var bra hun fortalte det, og at det er veldig viktig at hun sier fra om noe slikt skjer igjen. Si at dere har snakket med sønnen deres om det og at han ikke helt skjønte at det han gjorde var galt, men at det er galt og at han ikke har lov til å gjøre slikt. Og at han har lovet at det aldri skal skje igjen. Og så jobber dere med sønnen deres med dette. Det må gjøres uten at det blir så mye styr om det. Mest sannsynlig er dette noe som var en dum ide, og ikke en legning, og dermed er det viktig at deres sørger for at det er noe man kan komme seg videre fra, men uten å ta lett på det. Vel er han 16 år, men han er fremdeles en horomonbombe som ikke helt kan å styre de følelsene. Dette kan helt sikkert ordnes opp i, men det er ikke sikkert at dere som foreldre er de rette til det. Det kan være vanskelig å få til en dialog fordi dere er foreldre og de siste i verden han ønsker å snakke med slikt om. Og det er viktig at han ikke føler seg støtt ut i kulden og hatet av alle han er glad i. Vis ham at det er en vei videre. Ønsker dere enormt lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivi Skrevet 1. april 2004 #9 Del Skrevet 1. april 2004 Dette er ikke noe å lukke øynene for,nei. Bra at lillesøster forteller det til dere, og jeg tror nok dere må snakke med gutten i rolige former. Ikke vær sint. Det blir det bare krangling og munnhuggeri av. Kanskje prate med fagfolk først for å vite hvordan man skal vinkle det? Han har kanskje en liten blotter i seg, og da må han få hjelp så fort som mulig før det utvikler seg videre. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2004 #10 Del Skrevet 2. april 2004 Da jeg var 10-11 år, husker jeg engang min storebror ville se på tissen min, viss han fikk lov til det så skulle jeg få se hans.. da var han 15-16. Dette var bare et engangstilfelle, som kom av nysgjerrighet fra hans side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå