Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! :):)

Nå er det tre mnd siden jeg ble operert for cyster på eggstokkene. Har PCOS og har mensen kanskje en gang i året..

Det jeg lurer på er hvor lang tid det evt. kan ta før jeg får igjen mensen? Er det noen slags oppfølging etter laparoskopi? Ventet å høre noe fra enten sykehus etter gynekologen men har ikke fått noe info om noen ting..

Er det mange som har blitt gravid etter en sånn operasjon? Vi har vært prøvere i over tre år nå så jeg begynder å bli lei av å vente på et lite mirakel :(

Anonym poster: 86c77540c93308bbf8f58d85fbf61fa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også operert for cyster på eggstokkene, men hadde regelmessig mens før og etter.. Fikk en time til ul to mnd etterpå for å se om alt var ok.. Ellers var det ikke mer oppfølging.. Men jeg "ga" meg ikke og bestilte timer selv til gyn, utredning videre ++

Skrevet

Du må be om videre utredning. Det er ikke normalt at mensen plutselig stabiliserer seg etter lap dersom man ikke har hatt regelmessig mens tidligere. Det er hormonene som styrer dette.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Fant ut i dag at jeg har to esker med pergotime liggende i skapet mitt. Kan jeg begynne å ta disse nå for å stimulere kroppen til eggløsning? Har lest i pakningsvedlegget at man kan begynde med tablettene når som helst når man ikke har mensen. Gikk på en dobbel kur for 1,5 år siden og det gav ingen utslag, men tenkte at det kanskje var enklere nå etter laparoskopien? Håper noen har noen gode tips :)

Har også gått på provera en liten stund fordi jeg gikk med kraftige mensblødninger en hel sommer.. kanskje jeg heller burde prøvd meg med pergotime når jeg gikk på disse tablettene..? Da hadde jeg hvertfall regelmessig mens.. Nå har jeg ikke hatt mensen siden september :-/

Skrevet

Jeg har ikke noen greie på pergotime, men jeg vil sterkt råde deg til å ta kontakt med lege/gynekolog før du begynner å ta de. Og ikke bland medisiner uten godkjenning av lege heller. Det er ganske fyfy.

Skrevet

Takk for svar :)

Fant ut i dag at jeg har to esker med pergotime liggende i skapet mitt. Kan jeg begynne å ta disse nå for å stimulere kroppen til eggløsning? Har lest i pakningsvedlegget at man kan begynde med tablettene når som helst når man ikke har mensen. Gikk på en dobbel kur for 1,5 år siden og det gav ingen utslag, men tenkte at det kanskje var enklere nå etter laparoskopien? Håper noen har noen gode tips :)

Har også gått på provera en liten stund fordi jeg gikk med kraftige mensblødninger en hel sommer.. kanskje jeg heller burde prøvd meg med pergotime når jeg gikk på disse tablettene..? Da hadde jeg hvertfall regelmessig mens.. Nå har jeg ikke hatt mensen siden september :-/

NEI!!

Du MÅ snakke med gynekolog før du begynner på ny kur. Selv om du har fått foreskrevet de før kan ting ha endret seg, og man skal alltid undersøkes med innvendig ultralyd og blodprøver før oppstart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...