Gå til innhold

Tips til raske, sunne middager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med barn i barnehage og to voksne i full jobb går ofte mye av ettermiddagen til middagslaging og oppvask. Skulle gjerne hatt noen tips til hvordan andre gjør det i forbindelse med middag. Ønsker å lage noe enkelt som går fort, har lite oppvask og som er sunt. Spiste brødskiver en dag i forje uke, og det var en drøm. Synd det ikke er middag nok til å ta det slik hver dag :/

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Tips: forbered det du kan på kvelden ;) Og/eller lag store porsoner som kan fryses. Lager jeg fiskegrateng F.eks, så bruker jeg jo ikke noe lenger tid på å lage to, og putte den ene i fryseren.

Ellers så er jo diverse Wok'er ganske sunt da.

• Liker 1
Skrevet

godtlevert.no

Jeg har brukt dem i to mnd og er superdupersmilefornøyd !

Ikke mere mas med å finne på middag.

Man vet hele ukemenyen på forhånd og kan planlegge bedre.

Slipper å handle.

Gode sunne råvarer.

Masse grønnsaker.

Rimeligere enn å stresshandle masse unødvendig hver uke. Vi sparer penger på å bruke tjenesten :)

:)

Skrevet

Masse rotgrønnsaker, løk, tomater osv i en ildfast form. Kyllingfileter på toppen. Smuldret fetaost og baconbiter på toppen og litt krydder. Server ris til. Namnam!

AnonymBruker
Skrevet

- Omelett (+ noe grønnsaker)

- brødskive m/ makrell i tomat (+ noe grønnsaker)

- stekt seifilet og løk + poteter og salat

- fiskekaker + salat og potet (eller brødskive)

- lag store porsjoner så kan dere ha restmiddag til oppvarming dagen etter

.......

Finner sikkert 1000 forslag om du leter på nett.

Anonym poster: 78c9fbaa4c5fb661f1d0f98c2f4a9b5b

Skrevet

godtlevert.no

Jeg har brukt dem i to mnd og er superdupersmilefornøyd !

Ikke mere mas med å finne på middag.

Man vet hele ukemenyen på forhånd og kan planlegge bedre.

Slipper å handle.

Gode sunne råvarer.

Masse grønnsaker.

Rimeligere enn å stresshandle masse unødvendig hver uke. Vi sparer penger på å bruke tjenesten :)

:)

Har tenkt tanken, men de leverer ikke her vi bor. Så kanskje en gang i fremtiden, men ikke pdd. Uansett takk for tips :)

Skrevet

Har tenkt tanken, men de leverer ikke her vi bor. Så kanskje en gang i fremtiden, men ikke pdd. Uansett takk for tips :)

De utvider stadig vekk. VIPS- plutselig leverer de hos deg også :)

Lykke til i jakten din på enkle hverdagsmiddager. Du får sikkert mange gode tips i påvente av leveringstjeneste der du bor :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fan av alt som kan puttes i en ildfast form, mindre oppvask (ikke mange gryter) og slipper å følge meg på stekinga. Bare fantasien setter stopper da.

Ferdige glass med saus og kylling/fisk og noe geønnsaker med ris tilfeks, ferdig på 5 min arbeid. Damping av fisk og grønnsaker i folie blir det samme men ingen oppvask.

Anonym poster: 1541c25fe6a0db12c1c2337093b771db

Gjest Sanne__
Skrevet

Laks i form

Smør formen og ha oppkuttet purre og gulrot i bunnen.

Dernest 4 lakseskiver oppå der.

Putt noen biter Soft Flora mellom lakseskivene.

Smør en boks Craime Fraiche (ikke lettvarianten) over alt sammen og pynt med litt purreringer.

Serveres med poteter og isvann

Skrevet

Stek laksefileter i ildfast form, kok tagliatelle og skjær opp litt tomat. Sever m rømme eller pesto.

Hiv litt svinefilet (ferdig kuttet) i woken sammen med grønnsaker. Hiv over en woksaus for mer smak.

Hjemmelaget tomatsuppe m kjøttboller og makaroni.

Fiskekake på brødskive.

Hakk opp sopp, løk, brokkoli, paprika el.l. Legg i ildfast form og skjær opp pølser som du legger oppå. Stek i stekeovn. Server evt m hjemmelaget potetmos (kutt opp poteter kvelden før).

Pasta carbonara: Kok opp spaghetti. Stek baconbiter, ha på creme fraiche og evt litt matfløte. La det koke bittelitt. Krydre m salt, pepper og muskattnøtt. Trekk av varmen, bland i en eggeplomme. Bland i spaghettien.

Skrevet

1. Stek salmalaks i smør i en stekepanne. Krydre med salt og pepper (eventuelt sitronpepper for variasjon). Den skal være rosa i midten!

2. Kok brokkoli.

3. Legg en klatt rømme på tallerkenen.

Kjempegod og enkel middag. Varier eventuelt med ulike grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...