Gjest Raggy Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Jeg bare lurer, hva er det egentlig de vil nå de kommer til meg? Jeg har igrunn ikke satt meg så nøye inn i akkurat det og etter besøket jeg hadde av dem så ble jeg ikke stort klokere. Hvorfor kommer de og hva vil de jeg skal mene? De snakket om at alt som skjer i verden er så fælt men noe mer konkret enn det sa de ikke.. Bare lurer jeg. Skjønte egentlig ikke poenget med at de kom siden jeg ikke fanget opp noe budskap..
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 De har nok bare et enormt stort ønske om å spre sitt budskap, det ligger dypt i troen deres. Jeg mener det er påbudt for medlemmer av jehovas vitner å "gå ut" å forkynne. De har en ganske annen oppfatning av bibelen, tolker den veldig bokstavlig og har mange forskjellige leveregler enn andre kristne. De håper nok å treffe søkende mennesker som er nysgjerrige på deres tanker og ideer. Jeg pleier å smile, og svare at jeg er ateist men de må gjerne ta en tur til naboene for de er nok veldig interesserte.... Anonym poster: 0456344dd822df7211faeb9e80b74851
Gjest Skogmann Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 De tror at verdens undergang er like rundt hjørnet. Derfor vil de omvende deg til Jehovas slik at du kan bli blandt de utvalgte som kommer til himmelen. Alle andre kommer til djevelen. Det ironiske er at det står i "boka deres" (eller den gulltavla han der profeten fikk av Gud) at det bare er plass til 28.000 eller noe sånt i himmelen. Og Jehovas vitner er jo allerede mange hundre ganger flere folk enn det.. 6
Testosteron Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Det ironiske er at det står i "boka deres" (eller den gulltavla han der profeten fikk av Gud) at det bare er plass til 28.000 eller noe sånt i himmelen. Og Jehovas vitner er jo allerede mange hundre ganger flere folk enn det.. Det var vel Joseph Smith, som grunnla Jesu Kristi kirke av siste dagers hellige, bedre kjent som mormonerne, som "fant" noen tavler med et budskap fra "Gud" på, og tallet du sikter til er 144 000, hentet fra Johannes Åpenbaring. 4
Gjest Skogmann Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Det var vel Joseph Smith, som grunnla Jesu Kristi kirke av siste dagers hellige, bedre kjent som mormonerne, som "fant" noen tavler med et budskap fra "Gud" på, og tallet du sikter til er 144 000, hentet fra Johannes Åpenbaring. Ah..takk. Da hadde jeg ikke så mye unyttig informasjon i hodet som jeg mistenkte 144.000 da. Regner med at jehovane er ganske mange fler enn det.
Testosteron Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 Ah..takk. Da hadde jeg ikke så mye unyttig informasjon i hodet som jeg mistenkte 144.000 da. Regner med at jehovane er ganske mange fler enn det. De lærte også at Jesus skulle komme igjen i 1914. Som kjent skjedde ikke det, så da fant det på en bortforklaring om at han skal komme igjen ihvertfall før alle som levde i 1914 er døde, så nå begynner det å haste igjen. Dessuten lærte de også at Jesus skulle komme igjen i 1974. 1
Gjest Skogmann Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 De lærte også at Jesus skulle komme igjen i 1914. Som kjent skjedde ikke det, så da fant det på en bortforklaring om at han skal komme igjen ihvertfall før alle som levde i 1914 er døde, så nå begynner det å haste igjen. Dessuten lærte de også at Jesus skulle komme igjen i 1974. Det er trist at folk faller i et så mørkt hull. 4
Gjest Raggy Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Det enste håndfaste de sa var at det skjedde så mye fælt i verden, de lurte på om jeg hadde sett mye på nyhetene. Jeg parrerte det med å si at det er jo vi som er naive som sluker nyhetene rått for det skjer jo like mye fint i verden hver dag, men dette vises jo ikke. Da sa de ingenting... Også var de opptatt av at det var så mye vold i hjemmene rundt omkring.. Jaha sååå akkurat som at det er noe nytt... Antar de mener de har løsningen på alt det vonde som skjer i verden. Det som forundret meg var at de kom med så lite håndfast. Men de hadde visst flyttet i nærheten av meg så kanskje de kommer igjen en dag, det kan jo bli interresant . Kanskje de har en ledig plass til meg i den båten jeg har blitt fortalt om før
Gjest Raggy Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 De tror at verdens undergang er like rundt hjørnet. Derfor vil de omvende deg til Jehovas slik at du kan bli blandt de utvalgte som kommer til himmelen. Alle andre kommer til djevelen. Det ironiske er at det står i "boka deres" (eller den gulltavla han der profeten fikk av Gud) at det bare er plass til 28.000 eller noe sånt i himmelen. Og Jehovas vitner er jo allerede mange hundre ganger flere folk enn det.. Oi det var da dramatisk! Så de har på en måte funnet ut hvordan de sikkrer seg sjøl de da. Hmmm, djevelen hvem er det? Ondskapen lever jo i mennesket den.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Det som irriterer meg med Jehovas Vitner, når de ringer på, er at de aldri presenterer seg. Man skjønner selvsagt at det er de som er ute på tur, men likevel. De gliser, har heftet sitt klart (Vakttårnet) og spør om jeg ønsker et eksemplar. Har ikke disse lært seg at man skal hilse pent? Anonym poster: 5b7bdfd81ba7e225499bdae1906fdc64
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #11 Skrevet 24. april 2013 De tror at verdens undergang er like rundt hjørnet. Derfor vil de omvende deg til Jehovas slik at du kan bli blandt de utvalgte som kommer til himmelen. Alle andre kommer til djevelen. Det ironiske er at det står i "boka deres" (eller den gulltavla han der profeten fikk av Gud) at det bare er plass til 28.000 eller noe sånt i himmelen. Og Jehovas vitner er jo allerede mange hundre ganger flere folk enn det.. De tror at verden ender snart,men de tror at noen få kommer til himmelen og blir engler, fordi gud har mistet mange engler. Resten havner på en paradis på jorden. Helvete finnes ikke og gud skal ødelegge djevelen i følge dem. De er ikke "påbudt" til å forkynne, de er NØDT,som en slags jobb, de fører timetall hver mnd og man må ha en viss andel for å kalle seg forkynner ellerno, husker ikke helt reglene med akkurat dette, men hvis du ikke fyller antallet mister du din plass som forkynner og får ikke gjøre det på en stund. Hva de vil? overbevise deg, en voksen menneske, om at du tar feil i alt i livet og at tilfeldigvis de har funnet svaret, flaks! godt tips: bare start å fortelle om hva DU tror på,de er som regel sykt lite interessert og kommer ikke til å komme tilbake. Anonym poster: be44132a8c34ebaa5d17677732331e40 1
Gjest barista Skrevet 24. april 2013 #12 Skrevet 24. april 2013 Jeg fikk Jehovas på døra for første gang for ett par måneder siden. Men forsto ikke at det var de! Irriterer meg at de ikke introduserte seg, men etter prat med andre forstår jeg nå at det var de. De dukket opp plutselig, pratet litt, hvor etterpå jeg unnskylde meg med å ha dårlig tid, og kunne kunne prate lengre. De sa ok, og gikk. En uke etterpå, dukker de opp igjen. Etter en stund, ringer telefonen min, og vi avslutter. Og tror du ikke de er her uka etter igjen. Aldri introduserte de seg, aldri kom vi noen vei, og jeg ble drit lei. De dukket opp de neste 2-3 ukene også, men jeg var litt slem, og unnlot å åpne. Nå har de sluttet å komme.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #13 Skrevet 24. april 2013 Jeg fikk Jehovas på døra for første gang for ett par måneder siden. Men forsto ikke at det var de! Irriterer meg at de ikke introduserte seg, men etter prat med andre forstår jeg nå at det var de. De dukket opp plutselig, pratet litt, hvor etterpå jeg unnskylde meg med å ha dårlig tid, og kunne kunne prate lengre. De sa ok, og gikk. En uke etterpå, dukker de opp igjen. Etter en stund, ringer telefonen min, og vi avslutter. Og tror du ikke de er her uka etter igjen. Aldri introduserte de seg, aldri kom vi noen vei, og jeg ble drit lei. De dukket opp de neste 2-3 ukene også, men jeg var litt slem, og unnlot å åpne. Nå har de sluttet å komme. De introduserte seg ikke,fordi da hadde de fleste slengt døren igjen rimelig kjapt. De kommer til å komme tilbake så lenge du sier at du mangler tid. Du skjønner, de sammenligner det med at du feks ligger for døden og at tilstanden din er kritisk, og de kommer ikke til å slutte å prøve å hjelpe deg når du sier at du kun har dårlig tid. Bra du var slem, de kommer nok til å slutte å mase nå. Men det er dårlig kommunikasjon på gang, hvor man liksom ikke skal være slem og si ifra at man ikke er interessert og fra dem sin side som tror de gjør kun en god handling, og de ser ikke respektløsheten i det. Nemlig at du kanskje har det helt fint i livet.. Anonym poster: be44132a8c34ebaa5d17677732331e40
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #14 Skrevet 24. april 2013 Neste gang de kommer på døra, så skal de få høre hvor uhøflig det er å ikke presentere seg. Og så skal jeg spørre om dem om Jehova vil like at de er så uforskammet at de ikke presenterer seg. Lurer på hva de vil si da? Jeg får vel Vakttårnet presset ned i halsen tenker jeg. Anonym poster: 5b7bdfd81ba7e225499bdae1906fdc64
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #15 Skrevet 24. april 2013 Syns det er litt trist, jeg.... Har en tidligere venninne som har blitt Vitne. Hun har alltid vært et søkende menneske som er lett å påvirke. Nå har hun hele livet sitt i Jehovas vitner og har dermed forlatt sitt gamle liv. Hun kan ikke feire jul eller bursdager, heller ikke delta på aktiviteter som kan være løselig knyttet opp mot noen av disse feiringene. Hun ba arbeidsgiveren sin om å ikke opprette pensjonsordning på henne, for det mente hun var bortkastet. Jorden kommer jo til å gå under før hun blir pensjonist, så de pengene burde heller bli brukt til noe fornuftig nå. Hun eier ingenting (er i begynnelsen av 30-åra), har ikke lenger kontakt med familien og benytter hele fritiden til å gå på dører for å forkynne. Joda, jeg ser at hun sikkert har funnet et fellesskap gjennom Vitnene og at det på den måten veier opp for familie og øvrige venner. Men jeg synes tankene dems om praktiske ting som nettopp pensjon og sparing er litt skremmende... Anonym poster: 1bd4346e7e09dba7add5af7a2505fc92 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #16 Skrevet 24. april 2013 Syns det er litt trist, jeg.... Har en tidligere venninne som har blitt Vitne. Hun har alltid vært et søkende menneske som er lett å påvirke. Nå har hun hele livet sitt i Jehovas vitner og har dermed forlatt sitt gamle liv. Hun kan ikke feire jul eller bursdager, heller ikke delta på aktiviteter som kan være løselig knyttet opp mot noen av disse feiringene. Hun ba arbeidsgiveren sin om å ikke opprette pensjonsordning på henne, for det mente hun var bortkastet. Jorden kommer jo til å gå under før hun blir pensjonist, så de pengene burde heller bli brukt til noe fornuftig nå. Hun eier ingenting (er i begynnelsen av 30-åra), har ikke lenger kontakt med familien og benytter hele fritiden til å gå på dører for å forkynne. Joda, jeg ser at hun sikkert har funnet et fellesskap gjennom Vitnene og at det på den måten veier opp for familie og øvrige venner. Men jeg synes tankene dems om praktiske ting som nettopp pensjon og sparing er litt skremmende... Anonym poster: 1bd4346e7e09dba7add5af7a2505fc92 uff,blir trist for henne når hun blir gammel en dag.. Anonym poster: be44132a8c34ebaa5d17677732331e40
Gjest Raggy Skrevet 24. april 2013 #17 Skrevet 24. april 2013 Høres jo ut som disse folkene er helt hjernevasket... Sant det at de ikke presanterer seg, de bare står der å sier hei og vifter med heftet sitt. Simpel som jeg er så ser jeg frem til neste besøk, nå som jeg vet litt mer om dette kan det jo bli spennende
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #18 Skrevet 24. april 2013 Høres jo ut som disse folkene er helt hjernevasket... Sant det at de ikke presanterer seg, de bare står der å sier hei og vifter med heftet sitt. Simpel som jeg er så ser jeg frem til neste besøk, nå som jeg vet litt mer om dette kan det jo bli spennende Syns du kan oppdatere oss ! hehe Anonym poster: be44132a8c34ebaa5d17677732331e40 1
sofiemyr Skrevet 25. april 2013 #19 Skrevet 25. april 2013 (endret) Syns det er litt trist, jeg.... Har en tidligere venninne som har blitt Vitne. Hun har alltid vært et søkende menneske som er lett å påvirke. Nå har hun hele livet sitt i Jehovas vitner og har dermed forlatt sitt gamle liv. Hun kan ikke feire jul eller bursdager, heller ikke delta på aktiviteter som kan være løselig knyttet opp mot noen av disse feiringene. Hun ba arbeidsgiveren sin om å ikke opprette pensjonsordning på henne, for det mente hun var bortkastet. Jorden kommer jo til å gå under før hun blir pensjonist, så de pengene burde heller bli brukt til noe fornuftig nå. Hun eier ingenting (er i begynnelsen av 30-åra), har ikke lenger kontakt med familien og benytter hele fritiden til å gå på dører for å forkynne. Joda, jeg ser at hun sikkert har funnet et fellesskap gjennom Vitnene og at det på den måten veier opp for familie og øvrige venner. Men jeg synes tankene dems om praktiske ting som nettopp pensjon og sparing er litt skremmende... Anonym poster: 1bd4346e7e09dba7add5af7a2505fc92 Du må være så snill og love meg at du alvorlig ikke tror at det er slik all over? Dette er ekstremt selv til ekstremt å være. De fleste JV (meg inkludert) har vanlige jobber - med de forpliktelser det innebærer (feks pensjon) Og for å rette opp noen av den hinsides feilinfo som enkelte har klart å legge ut lenger opp i tråden. Bibelen forteller (ikke JV forteller) at det skal bli en "Himmelsk regjering" bestående av 144000 når det onde er utslettet. Jorden vil bli et paradis (igjen) hvor millioner av mennesker vil kunne bo. Dette står til og med i konfirmasjonbibelen din Endret 25. april 2013 av sofiemyr 1
Angelheart2 Skrevet 25. april 2013 #20 Skrevet 25. april 2013 Ble ikke noe mer positiv til Jehovas vitner etter å ha lest artikkelen i denne ukes Kamille.... En "avhopper" som står frem og forteller om sitt liv i og utenfor JV. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå