Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 jeg og kjæresten har hatt det kjempefint sammen i 3 år. Jeg er en treningsglad jente som løper mye, løfter vekter, spiser sunt og godt, holder meg i form. Typen min har hatt pondus/vært litt tykk, og er ikke glad i trening egentlig. Det har aldri blitt kommentert negativt fra meg. Men da han i vinter startet å trene med en kompis, ble han etterhvert fit og STERK. Jeg har gitt mange komplimenter og støttet hans sunnere livsstil, men poengtert at jeg elsker ham uansett. Nå har han altså dumpa meg, han trener mer enn noen gang, tar solarium, har fått ny vennegjeng, og han gjorde det slutt og sa vi var for forskjellige og at han ikke ville binde seg i et forhold er kjempelei meg, fatter ikke at den gode gutten jeg fallt for og elsker, bare dumper meg sånn.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Vel, derfor holder jeg meg unna "kjekkasene" med masse muskler, som er opptatte av mote osv...de blir ofte høye på seg selv. Anonym poster: 2da2fa59e27e5b5df8827ef9f87e2448 14
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 Jeg tror dette er ganske vanlig, og jeg tror det har med selvtilitt å gjøre. Jeg tror at mange der ute har dårlig selvtilitt og føler seg lubne/tjukke/usexy og derfor blir de værende i forhold de egentlig ikke trives i. De tror at fordi de er tjukke, så fortjener de ikke bedre. Og så begynner de å trene, og får plutselig bedre selvtilitt. Ikke bare SER de bedre ut, de føler også mestring over at kroppen presterer mer og bedre. Og da blir det utrolig fristende å leve livet som singel, for å kunne kjenne på hvilke muligheter man faktisk har som trent/kjekk/med bedre selvtilitt. De føler seg ikke lengre "fanget" i et forhold bare fordi de ikke kan få seg noe bedre. Jeg sier ikke at det er noe galt med deg, eller at dere har hatt et kjipt forhold, men at typen din kanskje har brukt deg litt som livbøyle. Med andre ord så handler ikke dette bruddet om deg. Det handler om at typen din har blitt trygg på seg selv, og det burde du jo unne ham, selv om det er utrolig kjipt for deg! 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Sånn blir det når man havner i forskjellige ligaer. Anonym poster: 18a79aa8ccb466668f7984d4b0ff7d8d 2
PrimoFanten Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Jeg ble dumpa når jeg måtte skinne meg grunnet hårtap da ..og jeg er nå 30+ så. Vi lever i en overfladisk verden... 6
Tidus Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 Det er slemt å si det, men du må nok høre det: Han føler seg deg overlegen nå som han er atletisk. Kanskje han synes han har et bedre utseende enn deg, og ønsker å se om han kan finne seg ei som er penere. Jeg mener dette er skikkelig klysete, men enkelte folk har seriøst ikke godt av å få en fin kropp... Men nå vet du i alle fall hans sanne jeg... 6
Gjest .-L-. Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 (endret) Det er slemt å si det, men du må nok høre det: Han føler seg deg overlegen nå som han er atletisk. Kanskje han synes han har et bedre utseende enn deg, og ønsker å se om han kan finne seg ei som er penere. Jeg mener dette er skikkelig klysete, men enkelte folk har seriøst ikke godt av å få en fin kropp... Men nå vet du i alle fall hans sanne jeg... Det trenger ikke å være tilfelle da. Folk gjør en analyse her basert fra en versjon og veldig lite info egentlig. Grunnen kan være så enkel at han ikke hadde følelser lengre.. Endret 22. april 2013 av .-L-.
Gjest anonym Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 Jeg tror dette er ganske vanlig, og jeg tror det har med selvtilitt å gjøre. Jeg tror at mange der ute har dårlig selvtilitt og føler seg lubne/tjukke/usexy og derfor blir de værende i forhold de egentlig ikke trives i. De tror at fordi de er tjukke, så fortjener de ikke bedre. Og så begynner de å trene, og får plutselig bedre selvtilitt. Ikke bare SER de bedre ut, de føler også mestring over at kroppen presterer mer og bedre. Og da blir det utrolig fristende å leve livet som singel, for å kunne kjenne på hvilke muligheter man faktisk har som trent/kjekk/med bedre selvtilitt. De føler seg ikke lengre "fanget" i et forhold bare fordi de ikke kan få seg noe bedre. Jeg sier ikke at det er noe galt med deg, eller at dere har hatt et kjipt forhold, men at typen din kanskje har brukt deg litt som livbøyle. Med andre ord så handler ikke dette bruddet om deg. Det handler om at typen din har blitt trygg på seg selv, og det burde du jo unne ham, selv om det er utrolig kjipt for deg! Jeg vet ikke om jeg er enig med deg i at han har blitt tryggere på seg selv. Folk som stadig må ha bekreftelser fra andre, oppfatter jeg som usikre på seg selv. Det er bare å lese tråden til ei her som skriver at hun er avhengig av bekreftelse. Under ligger det en tomhet, et dårlig selvbilde...
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #9 Skrevet 22. april 2013 synes det er rart om han føler seg atletisk, mer enn meg, for det er jammen jeg og trist om jeg bare var livbøya hans, og han egentlig ikke elska meg, den svir mest. Ts.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #10 Skrevet 22. april 2013 Det kan vel så være at han for første gang får oppmerksomhet fra andre damer, blir høy på det og føler behov for å leve singellivet. Jeg tviler på at han har brukt deg som livbøye i så lang tid. Uansett er det umodent. Anonym poster: 57680d71e80768d6d7dae199ddc197b5 3
Gjest .-L-. Skrevet 22. april 2013 #11 Skrevet 22. april 2013 (endret) Under ligger det en tomhet, et dårlig selvbilde... Igjen så er det feil. Faen altså, jeg hater at psykologer har den posisjonen de har i samfunnet i dag. Det er alt for mye feil i vitenskapen deres som fører til feile analyser over alt, Breivik saken er et godt eksempel. I tillegg vinkler de alt til å handle om selvbilde, selvfølelse, selverd osv. Man må ut å se hvordan folk er i virkeligheten skal man gjøre en god analyse. Ts i den tråden lider av en kjedelig hverdag, og søker derfor spenning andre steder. Endret 22. april 2013 av .-L-.
Tidus Skrevet 22. april 2013 #12 Skrevet 22. april 2013 synes det er rart om han føler seg atletisk, mer enn meg, for det er jammen jeg og trist om jeg bare var livbøya hans, og han egentlig ikke elska meg, den svir mest. Ts. Kanskje han ikke har fått så mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn tidligere? At han ikke elsker deg nå er jo tydelig, men at han aldri har elsket deg, det er absolutt ikke sikkert!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #13 Skrevet 22. april 2013 Jeg må innrømme at jeg har gjort noe liknende. Jeg var ekstremt sjenert da jeg var yngre, hadde også dårlig selvtillit. Da jeg fant meg en kjæreste som alsepterte meg for den jeg var var jeg lykkelig i et par år. I denne perioden ble jeg imidlertid mye mer selvsikker og utadvendt og plutselig attraktiv blant andre menn. Verden åpnet seg, det var så mange andre spennende menn der ute jeg plutselig hadde sjans på. Anonym poster: 57680d71e80768d6d7dae199ddc197b5
Tidus Skrevet 22. april 2013 #15 Skrevet 22. april 2013 (endret) Menn er så overfladiske altså. Liker at denne kommentaren kom rett etter den overfor Endret 22. april 2013 av Tidus 10
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #16 Skrevet 22. april 2013 Liker at denne kommentaren kom rett etter den overfor Vel, men du kom med noe lignende selv. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 22. april 2013 #17 Skrevet 22. april 2013 Menn er så overfladiske altså. Kvinner har garantert gjort noe lignende de også. Jeg tror dette handler om at han følte han endelig hadde agnet som ga han napp på fisken i havet og stakk avgårde med høyere selvtillit og bedre kropp. Og menn som tar sol er douchebags uansett, så du TS skal prise deg lykkelig for at han dro sin vei.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #18 Skrevet 22. april 2013 Nå som han har blitt mer fysisk tiltrekkende vil han nok få seg litt mer action. Det er veldig synd at det skjedde med deg og det er viktig å forstå at det er han som er problemet. Anonym poster: 8b0261145a6cf25787f1f445e93a4f10
Tidus Skrevet 22. april 2013 #19 Skrevet 22. april 2013 Vel, men du kom med noe lignende selv. Når har jeg sagt at jeg noen sinne har gjort noe i nærheten av noe slikt?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #20 Skrevet 22. april 2013 Når har jeg sagt at jeg noen sinne har gjort noe i nærheten av noe slikt? Jeg referer til ditt innlegg #06.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå