Gå til innhold

Klarer ikke kjenne på mine egne følelser før jeg vet hva han føler for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kloke kvinner! Trenger litt tilbakemeldinger og hjelp til å få hodet mitt på rett plass. Jeg ble singel i høst etter et langt forhold som i lenge var veldig dødt. Har kjent meg veldig klar for å bli kjent med nye menn og se hva som finnes der ute, meldte meg derfor inn på en nettdatingside ganske raskt. Får ganske mye respons der, og har møtt 6-7 menn så langt. Ingen det har klaffet helt med, men mange hyggelige og interessante mennesker.

Problemet mitt er at jeg er en "drømmer", og når jeg møter noen jeg syntes er interessant så begynner jeg fort å drømme om hvor flott vi kan få det og se for meg en mulig fremtid. Dette fører selvfølgelig til at jeg fort blir litt betatt - og da blir jeg redd for å bli avvist. Derfor blir jeg veldig opptatt av å prøve å finne ut hva han føler og tenker gjennom den ekstremt effektive metoden "grubling og analysering"... Jeg ender rett og slett opp med å bli mer opptatt av å finne ut hva han føler for meg enn å kjenne på hva jeg faktisk føler for ham. Det er som om jeg er nødt til å finne ut hvor han står før jeg er trygg nok til å finne ut av mine egne følelser.

Dette fører naturlig nok til mye uro for meg, og jeg vil ikke ha det slik. Skulle ønske jeg kunne finne mer roen til å la ting utvikle seg naturlig og se hva som skjer, at jeg kunne klare å slappe av uten at alt er avklart.

Noen som har noen lure tips eller innspill?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette som du nå gjør, og føler er veldig veldig normalt for oss kvinner. Vi har en fantasi i hodet som vi bygger et lite luftslott rundt hver gang vi treffer noen og så glemmer vi å være realistiske. Vi blir som du sier opptatt av at han skal like oss, og tenker ikke over om vi liker han.

Du har egentlig løsningen selv og det er å snu det hele til at DU er den viktige parten i dette. Dine følelser og dine behov skal være utgangspunktet for å finne noen, og det er de som skal tilpasses til dette og ikke omvendt.

Når du begynner å droppe drømmene og tar deg tid til å bli kjent med personene og se om de passer til det du ønsker deg, så vil du se at datingen tar en litt annen vending.

Vi vet egentlig hva vi trenger og fortjener, men vi har så lyst til å oppleve drømmene våre at vi glemmer det helt.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, Nettinettet :) Det er helt rett det du sier, og det hjalp å høre noen andre si det, synker sakte men sikkert inn. Det er bare ekstra vanskelig helt i begynnelsen når mna begynner å møte noen, for da kjenner man ikke den andre personen så godt ennå, men drømmene sine kjenner man veldig godt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...