AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Trenger litt hjelp her. Hva elsker barna deres til middag, som også er sunt og ikke så vanskelig og tidkrevende å lage? Anonym poster: 56696a5ee02b6b4051d77aa2f6928772
Gjest Magdalene Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Lager hjemmelagede fiskepinner av salmalaks. Kaller det nuggets Lager en god dressing i en liten kopp som hun kan dyppe de i.
Gjest celine Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 Vårens store favoritt her, er wok Kutter alt av kjøtt og grønnsaker før jeg hiver i stekepanna (eller wok'en, hvis jeg gidder å bære den tunge greia ned fra skapet..) Da blir det ingenting som rekker å bli mykt i panna før jeg har på sausen. Tar på godt med chili og hvitløk, så smaker ikke broccolien lenger broccoli, og gulroten ikke gulrot.
Miss I.W. Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Lag spagettisaus (gjerne fra bunnen hvis du har tid) og putt i bønner og revet gulerøtter for å få sausen sunnere! Guleroten gjør sausen litt søtere. En hit her i hjemmet!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Lettere å få ungene til å ete maten dersom de får være med og lage den selv Anonym poster: c6460529ba6c1145ed86d6a8249eb33f 3
Harlekin Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 Lager hjemmelagede fiskepinner av salmalaks. Kaller det nuggets Lager en god dressing i en liten kopp som hun kan dyppe de i. Du har vel ikke oppskrift på dette vel? Jeg er vegetarianer selv og dårlig på å lage fiske- og kjøttretter fra bunnen.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 pølse/svenske kjøttboller + potetmos og bland inn grønnsaksblanding Lapskus Anonym poster: ff26f56ec5ad304cd4badc273c073793
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 De fleste grønnsakssupper er gode, sunne og populære blandt barn! Tomatsuppe (tomater, grønnsaksbuljong, vann, hvitløk, sukker, salt, pepper, oregano og bruk stavmiks/blender) Brokkolisuppe (løk, hvitløk, chilli, vann, brokkoki eller blomkål og bruk blender eller stavmikser)
Gjest Magdalene Skrevet 22. april 2013 #9 Skrevet 22. april 2013 Du har vel ikke oppskrift på dette vel? Jeg er vegetarianer selv og dårlig på å lage fiske- og kjøttretter fra bunnen. Fiskepinner lages enkelt; Kutt fisken i passende biter. Rull den i hvetemel Pensle med egg Rull den i griljermel/knust kavring (krydre gjerne med hva en måtte ønske før du ruller i det siste). Stekes i pannen
Harlekin Skrevet 22. april 2013 #10 Skrevet 22. april 2013 Fiskepinner lages enkelt; Kutt fisken i passende biter. Rull den i hvetemel Pensle med egg Rull den i griljermel/knust kavring (krydre gjerne med hva en måtte ønske før du ruller i det siste). Stekes i pannen Tusen takk! Men hvilken fisk kan være god å bruke?
Gjest Magdalene Skrevet 22. april 2013 #11 Skrevet 22. april 2013 Tusen takk! Men hvilken fisk kan være god å bruke? Jeg bruker salmalaks, men ellers så er der vel stort sett hvit fisk som er vanlig å bruke.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #12 Skrevet 22. april 2013 Vi bruker ofte rotmos for å få i gutten vår, og ikke minst oss selv litt mer grønnsaker lag mos av poteter, gulrot og kålrabi smør, melk salt og pepper. For litt ekstra smak, 1 finhakket fedd med hvitløk. Laks med rotmos og brokkoli ved siden av, er en slager hjemme hos oss Anonym poster: c1f026e0c263ff474c40290b92abae4e
Gjest Coolaid Skrevet 22. april 2013 #13 Skrevet 22. april 2013 Lag kjøttboller og kall dem kjøttbøller ! Det er en grete roede oppskrift. Drit i sausen og server dem med ketchup uten sukker og grov spagetti ! Kall kjøttbollene "kanonkuler" eller "piratkuler" ...ungene kommer til å elske dem ! Send meg et pm om du vil ha oppskrift
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #14 Skrevet 22. april 2013 Lag kjøttboller og kall dem kjøttbøller ! Det er en grete roede oppskrift. Drit i sausen og server dem med ketchup uten sukker og grov spagetti ! Kall kjøttbollene "kanonkuler" eller "piratkuler" ...ungene kommer til å elske dem ! Send meg et pm om du vil ha oppskrift Det kan da ikke være særlig hygienisk? Anonym poster: fbdcaddd1d7f578eb2a20d0aeff5d6eb 6
Gjest Coolaid Skrevet 22. april 2013 #15 Skrevet 22. april 2013 Det kan da ikke være særlig hygienisk? Anonym poster: fbdcaddd1d7f578eb2a20d0aeff5d6eb Hva er det som er uhygenisk ? Å lage kjøttboller fra scratch av ?
Gjest Coolaid Skrevet 22. april 2013 #16 Skrevet 22. april 2013 Hva er det som er uhygenisk ? Å lage kjøttboller fra scratch av ? Haha ! DER forstod jeg det ! Thanks folkens !!!
Lykkelitenen Skrevet 22. april 2013 #17 Skrevet 22. april 2013 Unger er ofte skeptisk til grønnsaker i biter (hvor man kan se at det er grønnsaker), så å kjøre supper og sauser med en stavmixer kan absolutt være ett tips for å få i dem grønnsakene. Skattekister med sjømat er veldig godt, her kan ungene selv være med å fylle i foliepakkene med det som de liker av grønnsaker og noen biter med god fisk (gjerne en mix av både rød og hvit). Laks er også veldig godt i tacolefser, med litt ost, salat og tacosaus. Å servere sausen som en dipp som er nevnt over her gjør det meste litt spennende, her kan man dyppe det meste, kjøttboller, grønnsaksstaver, biter av kylling og lignende. Ost er noe de fleste liker, så en god grateng med det barna liker best og ett lett ostedryss på toppen kan være godt. Når vi var små elsket vi både pølsegrateng, fiskevarianten, blomkål, brokkoli og laks samt skinke og makaroni. Mamma hadde alltid mye grønnsaker i disse og det gikk ned på høykant!
Gjest Kim Skrevet 22. april 2013 #18 Skrevet 22. april 2013 Pizza er jo en klassiker, kan ha masse grønnsaker på om du er redd for å ikke få i seg nok grøntfor. Eller hva med god gammeldags hamburger? Kjøtt, grønnsaker og en skive ost, kan ikke bli noe særlig sunnere enn det.
Gjest ticuubj Committe Skrevet 22. april 2013 #19 Skrevet 22. april 2013 Vår jente på tre skyr grønnsaker i sin opprinnelig form som pesten, men i supper og sauser går de ned på høykant. Jeg lager en tomatsaus av løk, gulrøtter, selleri, hakkede tomater, buljong og litt sukker og så moser jeg den med stavmikseren. Jeg lager gjerne 4-5 liter i slengen og fryser ned, så har jeg til mange middager. Et tips er å fryse noe av sausen i små bokser. Jeg kan da bruke sausen under ostesmørbrød, i hvit saus, putte den i kjøttboller. Sausen er også topp til pizza og pasta, og til og med som alternativ til ketchup.
Britt Banditt Skrevet 23. april 2013 #20 Skrevet 23. april 2013 Det kan da ikke være særlig hygienisk? Anonym poster: fbdcaddd1d7f578eb2a20d0aeff5d6eb Jeg lo! Høyt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå