Gå til innhold

Jobbintervju med angst og depresjon. Går det a?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nok vært deprimert og hatt tendenser til angst i en lengre periode enn jeg har vært bevisst på, men de siste tre månedene har jeg fått erfare angst på "årntli". Anfall og alle mulig symptomer.

Helgen har jeg stort sett brukt i senga i fosterstilling med voldsom kvalme og ellers dårlig fysisk form og trøtthet. I går kom et anfall jeg klarte å stoppe raskt. På ettermiddagen i går kom depresjonen, apatien, overveldende slapphet. På kvelden følte jeg meg plutselig helt frisk og "vanlig". Etter å ha våknet i dag ble jeg kvalm. Er helt slapp nå, tom for energi, liksom.

Frustrerende. Veldig. Jeg har såvidt begynt i terapi, ønsker sterkt å bli frisk, og det jeg trenger aller mest er fast jobb. Jeg vil ikke være syk. Problemet mitt er at jeg har havnet i et dårlig spor med ikke-eksisterende sosialt nettverk her jeg bor og stor usikkerhet på hva jeg egentlig vil/bør jobbe med. Jeg har ingen huller i CV'en da jeg har jobbet selvstendig en stund.

Problemet nå er at jeg har fått et intervju, og jeg sliter med å forberede meg, og jeg er redd for å være nervøs, redd for å få jobben. Hva skjer da, når jeg er såpass syk.

Anonym poster: 687c68639f982d5261d511a5b0044c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor lenge er det til intervjuet? Snakk med behandleren din om det, om han/hun synes det er en god ide å gå, om mestringsteknikker osv. Jeg er absolutt ingen fagperson, men tenker at hvis intervjuet blir en veldig dårlig opplevelse pga ukontrollert angst, vil det kunne være enda vanskeligere å gå på intervju neste gang. Også tenker jeg at du er så tidlig i behandlingsprosessen at du kanskje ikke har noen gode måter å mestre angsten på.. mulig legen kan gi deg noe beroligende eller betablokker e.l. i et slikt enkelttilfelle?

Anonym poster: ae853f76830e1fb7afa004a7931f098f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...