AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Hei. Er en jente som er egentlig ganske slank fra før av. Har lest at det er styrketrening som skal til for å få en strammere kropp. Men hva med kostholdet? Burde jeg ligge i overskudd eller underskudd? Vil gjerne få mer muskler. Er ganske dvask/ har mer fett enn muskler. Anonym poster: 1a7d15d66b657ecb1fd534da7e40b973
Kira-delta Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Hei hei! I og med at du er slank fra før ville jeg ikke tenkt mye på å endre kaloriinntaket, styrketrening forbrenner fett sakte men sikkert det og, samtidig som det fyller ut Jeg lå i underskudd til jeg var gått ned x-antall kilo, da var jeg slank, men fortsatt ganske "fluffy", magen min var en typisk "muffintop". Da begynte jeg med styrketrening, og opplever at det fluffy har blitt strammere og huden har blitt glattere Men du bør kanskje tenke litt på å få i deg proteiner og godt fett om det ikke er en del av kosten din fra før av. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 Hei hei! I og med at du er slank fra før ville jeg ikke tenkt mye på å endre kaloriinntaket, styrketrening forbrenner fett sakte men sikkert det og, samtidig som det fyller ut Jeg lå i underskudd til jeg var gått ned x-antall kilo, da var jeg slank, men fortsatt ganske "fluffy", magen min var en typisk "muffintop". Da begynte jeg med styrketrening, og opplever at det fluffy har blitt strammere og huden har blitt glattere Men du bør kanskje tenke litt på å få i deg proteiner og godt fett om det ikke er en del av kosten din fra før av. Tusen takk for svar. Da tror jeg styrketrening og riktig mat (proteiner, sunt fett) er veien for meg Trenger vel ikke fokusere så mye på cardio siden jeg er ganske slank fra før av. Hvor ofte trener du styrke forresten? Anonym poster: 1a7d15d66b657ecb1fd534da7e40b973
Kira-delta Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Tusen takk for svar. Da tror jeg styrketrening og riktig mat (proteiner, sunt fett) er veien for meg Trenger vel ikke fokusere så mye på cardio siden jeg er ganske slank fra før av. Hvor ofte trener du styrke forresten? Anonym poster: 1a7d15d66b657ecb1fd534da7e40b973 Jeg ville nok slengt inn et par intervalløkter også, men fokusert mer på styrketreningen jeg trener overkropp to ganger i uken, ben og rumpe to ganger i uken og core tre ganger i uken, det blir ca 3-4 økter. Har du trent styrke før?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Jeg ville nok slengt inn et par intervalløkter også, men fokusert mer på styrketreningen jeg trener overkropp to ganger i uken, ben og rumpe to ganger i uken og core tre ganger i uken, det blir ca 3-4 økter. Har du trent styrke før? Åja så bra, du er kjempeflink! Har trent litt styrke før, men ikke så mye. Har nok utstyr til at jeg kan trene hjemme heldigvis. Har både manueler, vektstang, ball, tau, matte, benk osv. Snart bare 1 mnd til sommeren, har gjerne lyst å se litt endringer innen 4 uker, selv om det kanskje er umulig? Er jo relativt slank fra før av med litt muskler (er ikke helt tom for muskler altså), vil bare ha de mer definerte. 164 cm, 49 kg og 20 år. Anonym poster: 1a7d15d66b657ecb1fd534da7e40b973
Gjest Gjest20 Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 (endret) l Endret 29. desember 2014 av Gjest20
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 En stram og trent kropp kan veie mer enn en utrent og tynn feit kropp, så ikke tenk så mye på hvor mye du veier. Det er viktig at du får i deg nok mat og hvile når du skal bygge opp musklene dine (så de blir enda større) igjen, så får du eventuelt deffe etter hvert for å få bort det unødvendige fettet. Takk for svar. Leser på forskjellige sider at mange sier "nok mat", men hva er egentlig nok mat? At jeg skal ligge i overskudd eller underskudd? Vet at jeg må spise mye proteiner osv, men synes kostholdet forsatt er litt vanskelig. Anonym poster: 1a7d15d66b657ecb1fd534da7e40b973
Kira-delta Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 Åja så bra, du er kjempeflink! Har trent litt styrke før, men ikke så mye. Har nok utstyr til at jeg kan trene hjemme heldigvis. Har både manueler, vektstang, ball, tau, matte, benk osv. Snart bare 1 mnd til sommeren, har gjerne lyst å se litt endringer innen 4 uker, selv om det kanskje er umulig? Er jo relativt slank fra før av med litt muskler (er ikke helt tom for muskler altså), vil bare ha de mer definerte. 164 cm, 49 kg og 20 år. Anonym poster: 1a7d15d66b657ecb1fd534da7e40b973 Joda, du kan nok se noe resultater på en måned, bare ikke heng deg opp i det, tren regelmessig så vil kroppen din forandre seg Ser du er usikker på dette med mat og mengde, jeg er ikke glad i å råde andre til det å ligge i overskudd eller underskudd, men du skal jo ikke bygge en enorm mengde muskler -derfor behøver du ikke ligge i overskudd. Jeg mener heller ikke at du skal ligge i underskudd, men hold deg til en moderat mengde mat hver dag, ikke gå sulten og ikke spis deg stappmett
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. april 2013 #9 Skrevet 22. april 2013 Tren variert, spis variert! Jeg har aldri vært strammere enn da jeg Svømte 2 ganger i uka Jogga 2 ganger i uka Trente styrke 3 ganger i uka samtidig som jeg spiste minimalt med godteri og ikke drakk brus Trikset for meg var å kombinere enten svømming/jogging eller svømming/styrke. Da ble det bare 5 treningsdager i uka, men jeg fikk inn 7 økter.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #10 Skrevet 22. april 2013 Joda, du kan nok se noe resultater på en måned, bare ikke heng deg opp i det, tren regelmessig så vil kroppen din forandre seg Ser du er usikker på dette med mat og mengde, jeg er ikke glad i å råde andre til det å ligge i overskudd eller underskudd, men du skal jo ikke bygge en enorm mengde muskler -derfor behøver du ikke ligge i overskudd. Jeg mener heller ikke at du skal ligge i underskudd, men hold deg til en moderat mengde mat hver dag, ikke gå sulten og ikke spis deg stappmett Tusen takk for svar! Du har helt rett. Tenker at jeg skal ta før-bilder av meg selv i dag, så ser jeg mer hva endringer som har skjedd (etter en mnd så klart). Tror det blir mer motiverende for meg Tren variert, spis variert! Jeg har aldri vært strammere enn da jeg Svømte 2 ganger i uka Jogga 2 ganger i uka Trente styrke 3 ganger i uka samtidig som jeg spiste minimalt med godteri og ikke drakk brus Trikset for meg var å kombinere enten svømming/jogging eller svømming/styrke. Da ble det bare 5 treningsdager i uka, men jeg fikk inn 7 økter. Takk for svar. Har desverre ikke så god tilgang til svømmesenter her jeg bor, men styrketrening og løping skal jeg garantert få til. Anonym poster: 1a7d15d66b657ecb1fd534da7e40b973
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #11 Skrevet 22. april 2013 Synes du har fått gode svar her allerede. Du kan uten tvil se gode resultater etter kun 4 uker, men det er forutsatt at du er veldig flink! Er faktisk utrolig hvor fort man kan se resultater, bare man kjører på og tar i skikkelig under styrketreningen. Samt riktig kosthold, selvfølgelig. Anonym poster: b6921305699a3a5d163770d614c835e1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #12 Skrevet 22. april 2013 Synes du har fått gode svar her allerede. Du kan uten tvil se gode resultater etter kun 4 uker, men det er forutsatt at du er veldig flink! Er faktisk utrolig hvor fort man kan se resultater, bare man kjører på og tar i skikkelig under styrketreningen. Samt riktig kosthold, selvfølgelig. Anonym poster: b6921305699a3a5d163770d614c835e1 Tusen takk for svar. Godt å høre at jeg kan se endringer etter kun 4 uker. Skal ta bilde av meg selv i dag tenkte jeg, så kan jeg sammenligne etter 4 uker! Dette skal bli gøy Anonym poster: 1a7d15d66b657ecb1fd534da7e40b973
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #13 Skrevet 22. april 2013 Tusen takk for svar. Godt å høre at jeg kan se endringer etter kun 4 uker. Skal ta bilde av meg selv i dag tenkte jeg, så kan jeg sammenligne etter 4 uker! Dette skal bli gøy Anonym poster: 1a7d15d66b657ecb1fd534da7e40b973 Ja, å ta bilder er kjempelurt! Er så gøy å ta før/etter-bilder, og se hvor stor forskjellen faktisk er, når man har jobbet hardt for det. Det blir litt vanskeligere om man kun ser seg i speilet, da det er lett å bli blind på seg selv. Masse lykke til, dette klarer du! Anonym poster: b6921305699a3a5d163770d614c835e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå