Knirke Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Inspirert av en annen tråd. Hva fungerer best for å redigere bilder; Lightroom, Aperture eller Photoshop? Jeg leter etter noe som kan håndtere store mengder bilder og gi en best mulig workflow. Jeg kjøpte Lightroom for noen år siden, men var overhodet ikke fornøyd og byttet tilbake til Photoshop... Men utviklingen har sikkert kommet et stykke siden da! PS: Det er ikke snakk om pludring med feriebilder, men bilder for salg i en database. Vil helst bruke minst mulig tid på hvert enkelt bilde
proxypac Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Jeg leter etter noe som kan håndtere store mengder bilder og gi en best mulig workflow. Jeg bruker Lightroom til 90% av all min etterbehandling. Det er også i dette programmet jeg sorterer, og markere mine bilder for redigering. Lightroom passer ypperlig for min workflow. De resterende 10% med etterbehandling gjør jeg i Photoshop. Dette er da stort sett retusj, og større redigerings-jobber. Du kan prøve Lightroom gratis i 30 dager slik at du kan finne ut om det er noe for deg. Jeg har dessverre ingen erfaring med Aperture, men er veldig fornøyd med programmene fra Adobe. En stor fordel er at disse programmene snakker bra sammen, så det er ikke noe problem å åpne filer på tvers av programmer som f.eks. Lightroom og Photoshop
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå