Isiselin Skrevet 31. mars 2004 #1 Skrevet 31. mars 2004 Hvordan er det egentlig med salmer og soloinnslag. Er det egentlig tre salmer, men at en kan byttes ut med soloinnslag eller skal en ha tre salmer uansett og så mange soloinnslag en vil?? Noen som kan hjelpe et par som sitter og strever med salmevalg?
lampeskjerm Skrevet 31. mars 2004 #2 Skrevet 31. mars 2004 Det skal egentlig være 3 salmer, men den ene kan byttes ut med solistinnslag. I tillegg kan du ha et solistinnslag i begynnelsen av vielsen, og et solistinnslag/annet kulturelt innslag ved slutten av vielsen. Sjekk http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/index.htm Klikk på seremonien og deretter på ordning. Der står det ganske greit forklart. Lykke til! Hilsen Lampeskjermen
jea Skrevet 1. april 2004 #4 Skrevet 1. april 2004 Leste ett sted att man kan ha 1-3 salmer... Vi skal ha 2 solo innslag så jeg skal spørre presten om vi kan ha 1 salme
Gjest Tex Skrevet 1. april 2004 #5 Skrevet 1. april 2004 Må man ikke ha minst to og max tre da...? Og ett eller to soloinnslag i tillegg...?
jea Skrevet 1. april 2004 #6 Skrevet 1. april 2004 Tex:les på siden til han dere skal ha til å spille for dere..Leste det der jeg..
Gjest Tex Skrevet 1. april 2004 #7 Skrevet 1. april 2004 Ok.... Men den siden har ikke vært endret på et par år, da.....
lampeskjerm Skrevet 1. april 2004 #8 Skrevet 1. april 2004 Hei igjen dere! Vil anbefale at dere finleser linken jeg sendte. Med den nye ordningen er det minimum 2 salmer max 3. Det kan være maksimalt 3 solistinnslag. Dersom man har 3 salmer kan man ha 2 solistinnslag. Dersom man har 2 salmer kan man ha 3 solistinnslag (evt kan et av dem være noe annet enn musikk). 1. Inngang Solistinnslag 2. Inngangsord 3. Salme 4. Skriftlesning [5]. Salme 6. Tale 7. Inngåelse av ekteskapet 8. Overrekkelse av ringer 9. Forbønn 10. Musikk Symbolhandlinger 11. Salme 12. Velsignelse 13. Utgang Salmene på punkt 3 og 11 kan ikke kuttes ut. Salme på punkt 5 kan erstattes av "egnet vokal eller instrumentalmusikk. Ellers kan man ha solistinnslag (egnet vokal eller instrumentalmusikk) i starten, og man kan ha solistinnslag eller diktlesning eller annet kulturelt innslag på punkt 10. Er det klarere nå? Les linken. Det er den teksten presten forholder seg til og leser. Hilsen Lampeskjerm
minniepus Skrevet 1. april 2004 #9 Skrevet 1. april 2004 Hos oss er det 2 salmer, og hele greia er unnagjort på 20 min. Sa damen.
verene Skrevet 1. april 2004 #10 Skrevet 1. april 2004 Hos oss er det 2 salmer' date=' og hele greia er unnagjort på 20 min. Sa damen.[/quote'] Skal dere ha (minst) to solistinnslag da?
Gjest Tex Skrevet 1. april 2004 #12 Skrevet 1. april 2004 Skjermen, skal talen til oss som bruepar kommer før ekteskapsinngåelsen? skal man ikke sitte ved siden av hverandre når man blir talt til...? Hipp hurra for at vi har deg her....
verene Skrevet 1. april 2004 #13 Skrevet 1. april 2004 Tror ikke det. Men jeg mener bestemt at med den nye liturgien, så skal man i utganspunktet ha tre salmer, men den ene kan falle vekk om man har mer enn ett solistinnslag. Har jeg misfortstått? Lampeskjermen, vet du? :-?
minniepus Skrevet 1. april 2004 #14 Skrevet 1. april 2004 Men jeg mener bestemt at med den nye liturgien, så skal man i utganspunktet ha tre salmer, men den ene kan falle vekk om man har mer enn ett solistinnslag. Har jeg misfortstått? Lampeskjermen, vet du? :-? Hørtes litt ut som de var ute etter å "få ting unna". (med 6 vielser i den kirken den dagen, så kan jeg forstå det) Vi får vel tilsendt papirene om ikke fryktelig lenge, så kan vi se. Må uansett ringe organisten, hvis jeg får kvinnet meg opp, og spørre om vi kan bruke egne musikere til deler av seremonien. (irriterende at kjæresten min ikke også har en kontorjobb, sånn at han kunne tatt noen av alle de ørti telefonene som må tas!)
verene Skrevet 1. april 2004 #15 Skrevet 1. april 2004 Da skjønner jeg. :-) (Jeg kunne godt tenkt meg å "bli kvitt" den ene salmen nemlig, men vi er ikke sikre på om vi skal ha solist..) :oops:
Gjest Tex Skrevet 1. april 2004 #16 Skrevet 1. april 2004 Man MÅ ha to salmer Man kan ha max tre salmer Man KAN ha solistinnslag, enten ett, to eller tre. man kan velge å IKKE ha solistinnslag, uavhenigig av salmeantall. Dette fikk jeg opplyst på kirkekontoret akkurat nå. Regner med at dette stemmer, Lampeskjerm......?
Jens Skrevet 1. april 2004 #17 Skrevet 1. april 2004 Vi var og pratet med presten igår, og vi skal kun ha to salmer og ett solistinnslag. That`s it!
lampeskjerm Skrevet 1. april 2004 #18 Skrevet 1. april 2004 Man MÅ ha to salmer Man kan ha max tre salmer Man KAN ha solistinnslag, enten ett, to eller tre. man kan velge å IKKE ha solistinnslag, uavhenigig av salmeantall. Dette fikk jeg opplyst på kirkekontoret akkurat nå. Regner med at dette stemmer, Lampeskjerm......? Du har helt rett Tex Man kan velge å ha solistinnslag uavhengig av salmeantall JA. Salme på pkt 5 kan falle bort. Talen til dere kommer før ekteskapsinngåelsen. Dere velger selv hvordan dere vil sitte og hva som blir naturlig for dere. verene. Man kan fint bare ha 2 salmer uten solistinnslag. Det går bra. Salme på pkt 5 i vigselsritualet står i klamme. Det betyr at den kan falle ut uavhengig av om det er solistinnslag i vielsen. Skjermen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå