Gå til innhold

"Klumpete testikkel"

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Mannen min har en veldig merkelig form på den ene testikkelen sin..

Den er ruglete, og akuratt som om den er "sprengt" i fillebiter! Vanskelig å forklare, men den er veldig merkelig å ta på. Jeg har bedt han om å gå til legen med det, men han vil ikke tenke tanken engang.

Han sier også at det kom etter at han traff meg, men jeg har ikke noen sykdommer eller noe..

Så hva kan dette være? Hvordan starter kreft egentlig?

Det kjennes ikke ut som en kul, mere som hundre småbiter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel ikke rette forum for å få skikkelige svar på dette... anbefaler at du går inn på http://www.doktoronline.no og søker på testikkelkreft der.

Jeg gjorde det nå og på først klikk fikk jeg opp følgende svar fra Christian Anker, spesialist i allmennmedisin - sitat:

"Når du undersøker testiklene bør du være spesiellt oppmerksom på om den ene er tyngre enn den andre. Føl også etter klumper eller uregelmesigheter i overflaten. Vær oppmerksom på at det er normalt å kunne kjenne begynnelsen på sædlederen som en uregelmessig pølseformet kjertel på baksiden av testikkelen."

Ta en tur inn der og les mere om mulige tegn og symptomer.... men er dere usikkre så oppsøk en lege.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, FÅ HAN TIL LEGEN MED EN GANG!

Det der høres ut som det kan være testikkelkreft, og da bør han få behandling snarest! Jo lengre tid det går, jo større er faren for spredning. Kanskje er det helt uskyldig, men det er ikke noe man gambler med!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er vanlig med "klumper" på bi-testikkelen. I 80% av tilfellene er dette ikke noe alvorlig, og de kan forsvinne av seg selv etterhvert. Men i alle tilfeller må man oppsøke en lege for å få avklart hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette kan også være noe som heter varicocele, dvs utvidede årer rundt testikkelen. 99% av disse sitter på venstre side, så hvis det er på høyre er det mindre sannsynlig. Det er ikke farlig. Men: han MÅ til legen for å sjekke ut dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei icon_smile.gif

Få mannen til lege så fort som mulig!

En klump/klumper KAN være uskyldige, men ta det alvorlig inntil det er bevist.

Selv fikk min kjære testikkelkreft for noen år siden, da var det bare én uke til han lå på operajonsbordet, og noen uker etter fikk han cellegift. Ble helt fin igjen, mye takket være at han gikk raskt til legen.

Det finnes to typer testikkelkreft, den ene er relativt enkel å kurere, den andre langt mer alvorlig. Menn mellom 20 og 30 år er faktisk den gruppen som lettest får denne kreftformen.

Nei, få din kjære avgårde til legen..... han kan ikke risikere livet pga. skrekk for at noen fremmede skal berøre hans edlere deler!

Lykke til, begge to!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

men jeg får han ikke til legen! han vil bare ikke!?? hva skal jeg gjøre? jeg begynner å bli litt bekymret for han.. tenk om han har kreft? kommer han til å dø med en gang? pleier man å fjerne testikkelen? mister man håret ved cellegift?

han sier at det kan helbrede seg selv ved at han lever sunt og har det bra inni seg selv..

sta mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym.... vi er ikke leger her inne, og dette er en problemstilling der man absolutt ikke har lyst til å gi noen særlig råd, da det kan få fatale konsekvenser med hva man gir som svar.

Jeg syns DU skal ringe til en lege i morgen og snakke med denne, så får du riktig informasjon. Kanskje du også får denne legen til å ringe mannen din direkte om han selv ikke vil så han kan snakke noen alvorsord med han. Greit at det er å gå bak ryggen til din mann, men det er bedre enn at han kan bli borte for godt.

Når det gjelder mannen din så kan du jo si at har han kreft så går ikke dette bort av seg selv, da kan ha dø om den er ondartet. Da er det en bagatell om han mister håret under eventuell behandling.

Om han ikke har vett til å sjekke dette for sin egen skyld, så spør instendig om han ikke kan gjøre det for din eller øvrig families skyld.

Kristian (71)1212[ Dette Innlegg er endret av: Kristian (71) den 2002-06-10 18:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...