Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig for en godt voksen mor, som har en god utdannelse, sikker og god jobb og tjener over 500 000 i året, å leie en leilighet med sin datter på 30?

Datteren ser velstelt og sunn ut, men sliter mye inni seg. Hun jobber gjennom NAV for øyeblikket - dvs, hun får penger av nav, men er en sikker betaler i likhet med moren sin.

Hvordan vil det virke om en mor skal leie sammen med sin datter? Det er snakk om en leilighet.

Bakgrunnen er at mor skal flytte fra samboer, og trenger et sted å bo. Datteren ønsker å bo med moren sin.

Anonym poster: 3cad135203ffa2026a4da019c5f20d16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvorfor skulle ikke det være mulig.

Men jeg synes det virker litt rart at en voksen kvinne på 30 vil bo med mora si.

Anonym poster: 1648a9b62040fee83c1f63ad7cb93484

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Utleiere er vel likegyldig til hennes alder og mentale tilstand....?

Må være bløff.

Anonym poster: 06c8a714dcbb552f05d62ffc5a227fc9

Skrevet

Det ser jeg ingen problemer med, så lenge det ikke er permanent. Er planen deres å bo sammen til dere en gang finner dere en egen plass (eller en mann/ny samboer)?

Om dere merker at det tærer på forholdet deres (krangling, herrebesøk osv.), er det jo bare å flytte ut igjen. Det er det fine med å bare leie! :)

Skrevet

Må være bløff.

Åååh, mente du om det ville være et problem å finne utleier pga. aldersforskjellen deres, TS? I så fall missforsto jeg :P

Jeg er enig med AB på denne. Utleier bryr seg nok ikke om det!

AnonymBruker
Skrevet

Ja hvorfor skulle ikke det være mulig.

Men jeg synes det virker litt rart at en voksen kvinne på 30 vil bo med mora si.

Anonym poster: 1648a9b62040fee83c1f63ad7cb93484

Mor og datter har et godt forhold, og de trenger hverandre nå.

AnonymBruker
Skrevet

Må være bløff.

Tror ikke det syns at hun sliter, da datteren er veldig normalt og har et bra utseende. Men jeg tenker mer på om det kan virke rart at mor og datter leier sammen?

Og vil det virke negativt om utleier finner ut at datteren får penger gjennom nav?

AnonymBruker
Skrevet

Det ser jeg ingen problemer med, så lenge det ikke er permanent. Er planen deres å bo sammen til dere en gang finner dere en egen plass (eller en mann/ny samboer)?

Om dere merker at det tærer på forholdet deres (krangling, herrebesøk osv.), er det jo bare å flytte ut igjen. Det er det fine med å bare leie! :)

Det blir garantert ingen herrebesøk der i gården.

Planen er å bo billig en stund å spare masse penger.

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du vil med spørsmålet. Ønsker du at vi skal belyse utfordringer som kan oppstå i hverdagen når mor og datter leier sammen, eller spør du om det er god sjanse for at dere får og blir prioritert på leiemarkedet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det syns at hun sliter, da datteren er veldig normalt og har et bra utseende. Men jeg tenker mer på om det kan virke rart at mor og datter leier sammen?

Og vil det virke negativt om utleier finner ut at datteren får penger gjennom nav?

Tja. For å si det litt både stygt og samtidig positivt: Få inntektskilder er så stabile som NAV. Så lenge de har økonomi til å betale i utgangspunktet, er vel det å vite at pengene kommer inn fra selveste staten hver måned noe av det tryggere en huseier kan høre. Jeg ville ikke nevnt det uansett, altså, men for betalingsevne er det neppe negativt.

Tror ellers gjerne huseier kan synes det er litt rart at mor og datter på den alderen bor sammen, men det er jo ingen grunn til å la være å leie ut. Skjønner ikke hvorfor det skulle ha noe å si.

Anonym poster: 29826bed553b642fe490cea0fe957f58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er helt greit. Hvis du vil forklare til utleier situasjonen kan du lyve og si at datteren din flytter inn med deg i en stund slik at hun kan spare til bolig/du trenger hennes nærvær for øyeblikket. I Norge er det ikke så vanlig (tror jeg) og mange syntes det er dumt om en 30 ¨åring bor hjemme, men det er slett ikke uvanlig i andre land i spesielt latin-amerika/øst- asia. lykke til :)

Anonym poster: e49cbc4af931dc1f8cad52f52e2fcfe8

Skrevet

Utleiere bryr seg vel mest om at leieboere gir inntrykk av å være skikket til å betale husleie i tide hver måned, og at de behandler boligen pent samt ikke støyer og lager problemer for naboene.

Høres ut som de kommer langt opp på lista over foretrukne! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle jeg leid ut mitt bosted hadde jeg ikke brydd meg om hvem du bodde sammen med så lenge jeg fikk et greit inntrykk av dere ellers. Inntekt gjennom arbeidspraksis via NAV hadde heller ikke skremt meg, det viser jo et ønske om at personen det gjelder har et ønske om å være i jobb.

NAV sosialgaranti hadde jeg vært mer skeptisk til, fordi det dessverre er mange med veldig store problemer som rusmisbruk, kriminalitet etc. som bruker slike garantier.

Anonym poster: 876e3a8e421f950f539f71986624e5dd

Skrevet (endret)

Er det mulig for en godt voksen mor, som har en god utdannelse, sikker og god jobb og tjener over 500 000 i året, å leie en leilighet med sin datter på 30?

Datteren ser velstelt og sunn ut, men sliter mye inni seg. Hun jobber gjennom NAV for øyeblikket - dvs, hun får penger av nav, men er en sikker betaler i likhet med moren sin.

Hvordan vil det virke om en mor skal leie sammen med sin datter? Det er snakk om en leilighet.

Bakgrunnen er at mor skal flytte fra samboer, og trenger et sted å bo. Datteren ønsker å bo med moren sin.

Det jeg tror vil bety mest for en utleier er at husleien kommer inn til fastsatt tid og at leiligheten holdes ved like/ikke ramponeres og behandles dårlig. Med andre ord at det er ryddige og ordentlige mennesker som leier.

Hvis du som mor er i stand til å betjene husleien på egenhånd kunne du vel bare leie leiligheten selv? Om leiligheten er så stor at det kan virke rart at et enkeltmenneske skal bo her alene er det jo likevel bare fint for utleier at du har råd, for det er jo mer uheldig for utleier å leie ut til et par der ingen av partene vil ha råd til å bli boende om det skulle bli brudd. Sånn sett tror jeg nok det å leie som enkeltperson kan være ideelt. Så lar du din datter flytte inn og leier sammen med henne.

Hvis du derimot skulle insistere på at du og din datter begge står som leietakere vil du neppe stille så mye svakere enn par. Riktignok ligger det i kortene at datteren din med en viss sannsynlighet vil flytte ut etter hvert, kanskje hun finner seg en kjæreste, og derfor vil et slikt mor-datter-samboerskap kunne være enda litt mer usikkert og kortvarig enn et vanlig samboerskap mellom to som utgjør et par. Men jeg tror ikke utleiere er spesielt engasjert i sine leietakeres liv og levnet, det de tenker på er nok først og fremst at leietaker skal være sikre betalerere og at leiligheten skal bli tatt godt vare på, at den ikke ramponeres eller utsettes for urimelig hard behandling og slitasje. I mine ører høres en mor og datter ganske ideelt ut. Men en enkeltstående leietaker som kan betjene husleien alene er kanskje det aller beste.

Endret av Cuckold
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du vil med spørsmålet. Ønsker du at vi skal belyse utfordringer som kan oppstå i hverdagen når mor og datter leier sammen, eller spør du om det er god sjanse for at dere får og blir prioritert på leiemarkedet?

Dette!

Til dere andre, moren kommer til å ha leiligheten i sitt navn. Leien er på 11 000, og moren klarer fint å betale dette alene, men datteren kommer til å betale litt av husleien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...