Cordelia Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Vurderer å prøve dette når jeg får bedre økonomi. Ble litt nysgjerrig på hvor dyr hobby dette egentlig er. Sjekket om kurs for en stund siden, og om jeg ikke husker feil så lå prisen på rundt 10 000. Men hvor dyrt er det med innkjøp av utstyr? Og hvor store jevnlige kostnader kommer etter det? Er man veldig avhengig av å ha eget kjøretøy?
Gjest celine Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Her hvor jeg bor, koster det åtte lapper for et kurs. Det inkluderer lån av utstyr i kursperioden, bøker, kvalifisert instruksjon, forsikring (hele sesongen), samt medlemskap i Norges Luftsportsforbund. Ang utstyr etter kursperioden, er det vel (såvidt meg bekjent) litt forskjellig praksis i de forskjellige klubbene. Noen leier ut kursskjermene ved behov, men andre steder er man avhengig av eget. Pris avhenger av hva man ønsker, men man kan få billige brukte glidere på finn - fra rundt fem lapper og oppover. Husk at man får det man betaler for, og det kan lønne seg å gå bittelitt opp i pris og heller legge litt ekstra i noe som passer deg, og som du får max utbytte av å fly med. Ellers kan jeg ikke annet enn å anbefale... Det krever riktignok en del for å bli selvstendig pilot, men miljøet er veldig godt og hobbyen er toppers moro! Ang kjøretøy - man kan sikkert fint samkjøre, men utstyret veier rundt 15 kg, så offentlig transport er IKKE å anbefale! Med min elendige fysikk, føler jeg meg litt sånn: 1
lygekryss Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Ville beregnet rundt tjue lapper totalt for skjerm og kurs. Når du er blitt pilot er det gratis å fly, sett bort ifra reisekostnader. Er du sprek tar du beina fatt. 1
Cordelia Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2013 Takk, for info. Tar det med meg videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå