Gå til innhold

Hva gjør man når mamma lyver om at stefar ikke har slått henne før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Situasjonen er slik: Min mamma klarte å forsnakke seg og sa at min stefar har slått henne. Nå nekter hun for det, og sier at det ikke er min sak. Hva gjør jeg med dette?

Anonym poster: 1f3d09d127d51efb27227ab1511f4c7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke din jobb å ordne opp for mamma'n din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en unge på 6 år inni dette her...

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke tvinge mamma til å innrømme at stefaren din har slått henne. Om hun ikke vil snakke om det, så er det ingenting du kan gjøre.

Om du har mistanke om at barnet lider så kontakter du barnevernet.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke kontakte bv, da mister jeg jo lillesøstra mi.. Vet ikke om jeg skal sladdre til noen eller bare la det ligge. Min mor og jeg har ellers ett tett bånd og prater om det meste sammen. Jeg skjønner at hun vil skjerme meg, men jeg er godt voksen. Jeg vet at min stefar ikke har rørt lillesøsteren min, for da hadde hun sagt ifra. Men det gjør meg bekymret fordet.

Skrevet

Hvorfor er mammaen din sammen med stefaren din? Har de felles barn?

Skrevet

Kan ikke kontakte bv, da mister jeg jo lillesøstra mi.. Vet ikke om jeg skal sladdre til noen eller bare la det ligge. Min mor og jeg har ellers ett tett bånd og prater om det meste sammen. Jeg skjønner at hun vil skjerme meg, men jeg er godt voksen. Jeg vet at min stefar ikke har rørt lillesøsteren min, for da hadde hun sagt ifra. Men det gjør meg bekymret fordet.

Det kan jeg ikke fatte og forstå at du gjør. Er fullt mulig å ha kontakt om det skulle bli så ille at hun havner i fosterhjem, f.eks.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en myte at man mister søsken bare fordi de havner i barnevernet. Det er fullt mulig å få besøkstid og til og med omsorgsrett for søsken om man er oppegående nok.

Anonym poster: 2e5e4a79f36b8a4eb78f43d1077393c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er mammaen din sammen med stefaren din? Har de felles barn?

De har nettopp gjort det slutt, derfor er det kommet opp. Ja, de har 1 felles barn sammen. Jeg og mamma har alltid vært som to bestevenner, er derfor jeg reagerer slik som jeg gjør. Føler jeg burde gjøre noe. Men vet ikke hva..

Skrevet

De har nettopp gjort det slutt, derfor er det kommet opp. Ja, de har 1 felles barn sammen. Jeg og mamma har alltid vært som to bestevenner, er derfor jeg reagerer slik som jeg gjør. Føler jeg burde gjøre noe. Men vet ikke hva..

Men da er det jo egentlig ikke så mye å bekymre seg over? Det eneste du kan gjøre er jo å være der for mamma'n din og søstra di :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...