Gå til innhold

Romeo og Julie - noen som har en norsk utgave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Det er vel ingen av dere skjønne KGere som har en norsk utgave av Romeo og Julie liggende? Jeg trenger en oversettelse av en bitteliten del, men tror ikke jeg rekker å få tak i en utgave før det er litt for sent. :bond:

På forhånd tusen takk!

Anonym poster: 352ab0408c099be4d899f1b97f88c7a9

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/738753-romeo-og-julie-noen-som-har-en-norsk-utgave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Annonse

AnonymBruker

Åh, du er jo en engel! :)

Det er disse:

-My ears have not drunk a hundred words of thy tongue’s uttering, yet I know the sound. Art thou not Romeo, a Montague?

-Neither, fair saint, if either thee dislike.

-How can’st thou hither, tell me and wherefore?

-The orchard walls are high and hard to climb- and the place death, considering who thou art, if any of my kinsmen find thee here.

Anonym poster: 352ab0408c099be4d899f1b97f88c7a9

Mitt øre har ennu ikke drukket hundre ord fra din lepper; men jeg kjenner stemmen. En Montague? Si, er du Romeo?*

Ingen av delene, hvis det byr deg imot.

Fortell meg: hvordan kom du hit? Og hvorfor? Vår havemur er høy å klatre over. For en som deg vil dette sted bli døden hvis en av mine frender ser deg her

På kjærlighetens vinger fløy jeg over, for ingen mur kan lukke elskov ute. Hva kjærligheten makter, vil den våge, så dine frender stanser ikke meg.

Jeg har en utgave fra 1995 hvor det enkelte steder står en * bak replikker, som her. "En ny gjennomgåelse av André Bjerkes tekst har vist at enkelte tolkninger av ord o.a. detaljer ville ha vært foreslått endret i dag." Forlagsredaksjonensn forslag til endring her:

Er ikke du en Montague, og Romeo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...