Gjest Vega Skrevet 31. mars 2004 #1 Del Skrevet 31. mars 2004 Skal jeg klippe ned bringebærplantene? Det er mulig det finnes f.skjellige typer - dette er stengler (uten sideskudd) som er ca 1,20 m høye. De ble ikke klippet i fjor, men året før vet jeg ikke. Leste at de skal klippes helt ned annet hvert år - men da blir det jo kun en enslig liten stilk igjen som toppen er klippet vekk på - ser heller ikke noen steder hvor det er "naturlig" å klippe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibula Skrevet 1. april 2004 #2 Del Skrevet 1. april 2004 Bringebærene kommer på fjorårets rotskudd. På disse skuddene kommer det bringebær bare i år. Ved siden av de skuddene som bærer bringbær vil du se det kommer nye skudd som ikke får bær det første året. Disse får bær neste år igjen. Det du skal klippe ned, er de skuddene som hadde bringbær i fjor, disse får ikke bær i år. Jeg synes ofte disse visner litt bort av seg selv. Håper det var sånn noenlunde forståelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 1. april 2004 #3 Del Skrevet 1. april 2004 Takk for svar. :-) De som ser "gamle" ut kan klippes... (må gå og titte i villnisset) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå