elvital Skrevet 21. april 2013 #1 Del Skrevet 21. april 2013 Skal til USA i juni, og skal ha leiebil den siste uka. Lønner det å bestille på forhånd fra Norge (gjennom Avis eller lignende) eller vente til jeg kommer dit? Innvendinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #2 Del Skrevet 21. april 2013 Pass på! Det er viktig at du leier gjennom et seriøst firma (som f.eks. Avis som du nevner). Det finnes en haug med firmaer i Statene som sier at "du skal få spesialpris siden dette er første gang du leier bil og vi har en egen avtale med Norge", eller kommer med andre slike tilbud som er "for godt til å være sant". Disse tilbudene er halvveis sanne. Du får leie bil nesten gratis. Men så slenger de på en tullekostnad som "leie av bilbatteri" i tillegg og så har du en dobbelt så høy leieutgift som du ville hatt hos et seriøst billeie-firma. Så pass på! Anonym poster: 3a9834034b2be06048baef559c15104e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 21. april 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 21. april 2013 Takk for svar! Ja, nei tenkte å gå for et "skikkelig" og kjent firma, hovedsaklig pga USA er jo kjent som landet man må ha forsikringer på egenhånd for ABSOLUTT alt, og tenker da at det meste vil være i orden. I motsetning til å ta det først og beste(?) lugubre stedet man kommer over der borte. Om jeg bestiller på forhånd slipper jeg jo også å bruke tid av ferien min på å finne et utleiested osv også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 21. april 2013 #4 Del Skrevet 21. april 2013 Lei på forhånd for å få gode priser, jeg har veldig god erfaring med www.eleiebil.no 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-ida Skrevet 21. april 2013 #5 Del Skrevet 21. april 2013 Vi leide på forhånd, og det tok 3 minutter på flyplassen før vi kjørte lykkelig ut.... Leide gjennom holydau autos. Som samarbeider med alle de store (avis, hertz, alamo osv....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 21. april 2013 #6 Del Skrevet 21. april 2013 Vi leide på forhånd sist jeg var i USA, syntes det var en god sikkerhet, visste akkurat når og hvor vi skulle hente bilen og hvilken bil vi skulle få osv og at den sto klar til oss:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 21. april 2013 #7 Del Skrevet 21. april 2013 Anbefaler sterkt å bestille på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 22. april 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 22. april 2013 Da har mine fornemmelser blitt bekreftet. Takk for svar alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #9 Del Skrevet 22. april 2013 Låner tråden litt jeg: Er det generelt sett billigere å leie bil i USA enn her i Norge? Anonym poster: 3bc7e38002e2251fc6c19758558966f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 22. april 2013 #10 Del Skrevet 22. april 2013 Låner tråden litt jeg: Er det generelt sett billigere å leie bil i USA enn her i Norge? Anonym poster: 3bc7e38002e2251fc6c19758558966f1 Vi fikk det billigere fra Norge enn når vi bestilte når vi ankom flyplassen. Anbefaler på det STERKESTE å bestille på forhånd i sommermnd pga STOR pågang. Da vi ankom LA fikk vi den siste bilen på hengende håret. Det stod sikkert 150 andre bak oss i kø hvor flere ikke hadde bestilt på forhånd. Du risikerer altså å stå uten bil eller vente ekstreeeemt lenge.. Vær obs med å levere bilen på den datoen som står på arket du får med deg forresten. Hos oss skjedde det en feil da de booket for en dag mindre enn vi opprinnelig bestilte og vi endte opp med å betale en helt syyyyykt pris for det døgnet vi hadde den ekstra til den sureste og frekkeste dama jeg har vært borti. Så bestill på forhånd. God erfaring med AVIS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #11 Del Skrevet 22. april 2013 Takk for kjapt svar. Har gode erfaringer med Avis fra Norge, så satser på dem i USA også. Men da er det klart, skal forhåndsbestille i god tid. Anonym poster: 3bc7e38002e2251fc6c19758558966f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambis Skrevet 22. april 2013 #12 Del Skrevet 22. april 2013 Det du må passe på når du leier bil i USA er at du har full forsikring, du vil absolutt ikke bli ansvarlig for en skade der! Det blir ofte billigere å leie bil dersom man forhåndsbetaler, men da vil alle tilleggsavgifter komme i tillegg (feks barnesete og forsikring). Og prisene kan ofte endre seg, så bestill nå, og sjekk på nytt før du skal reise - plutselig har reisen blitt billigere, da kan du få den nye prisen i stedet for. Det er lurt å bestille på forhånd for å være sikret at de har ledig bil, i alle fall i sommerferien. Og det kan også være lurt å få seg Gold medlemsskap (heter det hos Hertz, vet ikke hva det heter hos andre), om mulig, så slipper du unna lange køer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 22. april 2013 #13 Del Skrevet 22. april 2013 Bør absolutt bestille på forhånd. Vi har gjort begge deler, og det ble over dobbelt så dyrt og en dårligere bil da vi ikke bestilte på forhånd. I tillegg måtte vi bruke tid på å stå i kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 22. april 2013 #14 Del Skrevet 22. april 2013 Leier man via en norsk side, er alle forsikringer inkludert og prisen du får oppgitt er det man faktisk betaler, er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambis Skrevet 22. april 2013 #15 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Leier man via en norsk side, er alle forsikringer inkludert og prisen du får oppgitt er det man faktisk betaler, er min erfaring. Min erfaring er at dette vanligvis stemmer til USA, men ikke nødvendigvis i resten av verden. Ofte ligger en basisforsikring i bunn, men full forsikring må man ofte betale ekstra for. Endret 23. april 2013 av bambis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambis Skrevet 22. april 2013 #16 Del Skrevet 22. april 2013 Vær obs med å levere bilen på den datoen som står på arket du får med deg forresten. Hos oss skjedde det en feil da de booket for en dag mindre enn vi opprinnelig bestilte og vi endte opp med å betale en helt syyyyykt pris for det døgnet vi hadde den ekstra til den sureste og frekkeste dama jeg har vært borti. Så bestill på forhånd. Men enn om den bilen allerede var utleid til noen andre for det siste døgnet da? Det blir fort store logistikkproblemer om det er tomt for biler, og ny kunde krever å få bilen han har bestilt (den som du ikke har levert tilbake). Da sier det seg jo egentlig selv at ekstra døgn koster mer penger. Når det er sagt så forstår jeg jo også at det er surt å betale mer penger for noe du trodde var bestilt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 22. april 2013 #17 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg har bare leid bil i USA, og det var USA TS spurte om Har leid gjennom eleiebil og holiday auto og fått biler fra store, kjente firma. På gøy har jeg gått inn på hjemmesidene til de selskapene jeg skal hente bil hos, og fått en mye høyere pris ved direktebestilling enn gjennom de sidene jeg har brukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 22. april 2013 #18 Del Skrevet 22. april 2013 Men enn om den bilen allerede var utleid til noen andre for det siste døgnet da? Det blir fort store logistikkproblemer om det er tomt for biler, og ny kunde krever å få bilen han har bestilt (den som du ikke har levert tilbake). Da sier det seg jo egentlig selv at ekstra døgn koster mer penger. Når det er sagt så forstår jeg jo også at det er surt å betale mer penger for noe du trodde var bestilt... Da antar jeg at de hadde ringt oss, men det gjorde de ikke. Den var ei heller leid ut til noen andre. Forstår jo så klart at vi måtte betale ekstra for den, det har jeg aldri sagt noe på?! Jeg bare ga et generelt tips om å dobbeltsjekke datoen for levering slik at ikke andre havner i samme situasjon. Var det ellers noe mer du ville kommentere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambis Skrevet 22. april 2013 #19 Del Skrevet 22. april 2013 På gøy har jeg gått inn på hjemmesidene til de selskapene jeg skal hente bil hos, og fått en mye høyere pris ved direktebestilling enn gjennom de sidene jeg har brukt Du kan også ende opp med å få en helt annen pris om du ringer direkte til utleiestedet og bestiller, enn du får fra Norge. Altså om du ringer direkte til utleiekontoret i USA kan dette gi en annen pris enn om du bestiller gjennom bookingtelefon i Norge. Og internettbestilling trenger heller ikke gi samme prisen. Kompliserte greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambis Skrevet 22. april 2013 #20 Del Skrevet 22. april 2013 Da antar jeg at de hadde ringt oss, men det gjorde de ikke. Den var ei heller leid ut til noen andre. Forstår jo så klart at vi måtte betale ekstra for den, det har jeg aldri sagt noe på?! Jeg bare ga et generelt tips om å dobbeltsjekke datoen for levering slik at ikke andre havner i samme situasjon. Var det ellers noe mer du ville kommentere? Nope, ingenting spesielt. Har bare jobbet i bransjen, så har alt for mye dum info jeg sitter på Og det er nok ikke så mye de kan gjøre om bilen ikke blir levert tilbake i rett tid, annet enn å prøve å skaffe en annen en. Poenget var bare at jeg forstår hvorfor prisen blir dyrere for det ekstra døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå