AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Har sett litt på Kroatia, etter et tips fra en venn av meg. Han anbefalte det pga kulturen, langgrunne strenger som man kan snorkle i, vakker natur og varme i akkurat den tiden vi har ferie i år (juli, august). Noen som har vært der og har erfaringer med plassen? Hvordan er klimaet, prisene og maten? Det er vel de tingene som er mest interessant akkurat nå, utfra hva jeg allerede vet og hva som er viktig for oss Vi er forresten 2 rolige voksne som skal dra, liker ikke masse folk eller mye festliv (der følte jeg meg plutselig som en 80-åring!) Anonym poster: bf5e688bc032c6b4d7a3591b82893683
Elze Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Er det et bestemt sted i Kroatia du tenker på? Vanskelig å svare på såpass generelle spørsmål. F.eks. er ikke langgrunne strender typisk Kroatia i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Er det et bestemt sted i Kroatia du tenker på? Vanskelig å svare på såpass generelle spørsmål. F.eks. er ikke langgrunne strender typisk Kroatia i det hele tatt. Tenker ganske langt sør i Kroatia, men dette er ikke bestemt. ts Anonym poster: bf5e688bc032c6b4d7a3591b82893683
Elze Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Ok, jeg har vært der mange ganger, men nå er det lenge siden sist så jeg er ikke særlig oppdatert på priser. Prøver å svare likevel selv om jegvikke helt vet hva du lurer på. Rent generelt er det lite strender i Kroatia, mest svaberg/klipper og altså ikke særlig langgrunt. Derfor er vannet klart og flott å snorkle i. Kroatia har det blåeste og klareste vann, så du kan glede deg til det. Øyene har jevnt over bedre badevann enn fastlandet. For noen år siden var det rimelig å feriere i Kroatia sammenlignet med Vest-Europa, men dyrt sammenlignet med resten av Øst-Europa. Overnatting pleide vi å ta på sparket, masse folk som tilbyr rom/leilihetet på båtkaia og busstasjonene, særlig i Split og Dubrovnik, men også på øyene. Mye billigere enn hotell. August måned har jeg alltid unngått, da blir hele kystenoversvømt av italienere og det er vanskeligere å finne overnatting, som også blir dyrere da. Kan også bli veldig varmet i august. Jeg aldri opplevd annet enn sol og bra vær i Kroatia, men noen ganger kan dt bli voldsomt tordenvær og regn om kvelden. God tur, jeg synes Kroatia er fantastisk, så vennen din har heltvrett. Flott natur og vakre middelalderbyer rundt hver sving.Lett å reise i, busser og båter går til allle avkroker, så leiebil trengs ikke. Mat på restauranter kan (særlig kjøtt ) være litt kjrdelig i lengden, mye det samme som går igjen. Fisk og annen sjømat er litt dyrt på restaurant, men veldigodt og klart verdt det. Pizza er billig og godt nesten overalt.
freddy Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 I Kroatia finnes det ikke sandstrender, men noen av de reneste strendene i Europa nettopp pga at det bare stein/klippestrender. God mat (mye inspirert av Italia), vin og vennlig folkeslag. Kan varmt anbefale Trogir, som ligger 20 minutters kjøretur utenfor Split. Koselig liten landsby med masse sjarm og atmosfære. Leilighet leier du privat av de mange utleierne der. Sjekk www.kroatiaperler.no for masse god info.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå