Gå til innhold

Brudekjole fra Ebay? Trenger erfaringer og tips til selgere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har så smått begynt å tenke på bryllup. Vi har tenkt å gifte oss utenlands, og det skal koste minst mulig. Så kom jeg til å tenke på at å kjøpe kjole fra Ebay kunne være et greit alternativ, men det finnes jo så himla mange selgere! Vil helst ikke ende opp med noe som er helt annerledes enn bildene. Tenker å kjøpe kjole med empireliv, eller noe annet "enkelt."

Noen som har tips og ideer til seriøse selgere som skreddersyr? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du ser etter de som har fått den diplomlignende logoen og teksten "top rated seller", og 99 - 100% positive feedback, er du på den relativt sikre siden. Jeg har sett at mange av dem syr etter dine mål på ebay. Har ingen bestemte forslag til selgere, men.

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Hei!

Har så smått begynt å tenke på bryllup. Vi har tenkt å gifte oss utenlands, og det skal koste minst mulig. Så kom jeg til å tenke på at å kjøpe kjole fra Ebay kunne være et greit alternativ, men det finnes jo så himla mange selgere! Vil helst ikke ende opp med noe som er helt annerledes enn bildene. Tenker å kjøpe kjole med empireliv, eller noe annet "enkelt."

Noen som har tips og ideer til seriøse selgere som skreddersyr? :)

Jeg hadde travet finn jeg. Du kan finne mye lekkert og usedvanlig billig der også. :)

Min kusine bestilte fra jjhouse - de er sikkert på ebay også, kjolen var billig og flott, men det kom med en ekstra regning tilsvarende kjolen fra Dhl og toll. På finn slipper du jo unna alt slikt ekstra.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tipsene begge to :)

Er fortsatt ute etter tips om konkrete selgere på Ebay :)

Vil ikke kjøpe brukt, så da er vel Finn ikke så aktuelt lenger (?).

Skrevet

Takk for tipsene begge to :)

Er fortsatt ute etter tips om konkrete selgere på Ebay :)

Vil ikke kjøpe brukt, så da er vel Finn ikke så aktuelt lenger (?).

er noen som selger ubrukte brudekjoler på Finn.no også, faktisk

Skrevet

Okei, får sjekke da :)

Skrevet

Ingen som har noen gode Ebay-tips? :)

Gjest Adriane
Skrevet

Det er i grunnen veldig mange som selger nye brudekjoler på Finn, som ofte er sånne billigkjoler de har kjøpt på nett og ikke er fornøyd med. Ikke alltid så klart, men det er nok en del av dem.

Kjenner ikke til eBayselgere ang brudekjoler. Har selv kjøpt kjole på nett, men fra nettsiden til brudesalong utenfor NY. Men da snakker vi nok minst 4000 for kjolen, og det er kanskje dyrere enn du ser for deg?

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg ser på finn også som sagt, men jeg ønsker ideer fra Ebay (eventuelt andre butikker som selger rimelige kjoler, ala JJsHouse eller hva den heter).

Har ikke tenkt å bruke 4000 nei, men opp til et par tusen kan gå :)

AnonymBruker
Skrevet

hvis du ser etter de som har fått den diplomlignende logoen og teksten "top rated seller", og 99 - 100% positive feedback, er du på den relativt sikre siden. Jeg har sett at mange av dem syr etter dine mål på ebay. Har ingen bestemte forslag til selgere, men.

Vil advare litt mot denne. 100% fornøyd er ikke lengre en status som betyr mye. Om en vare er av dårlig kvalitet og selger refunderer penger er det vanlig e-bay kutyme å gi topscore på ratingen. Men du er jo like langt - med en brudekjole av dårlig kvalitet (som du greit nok ikke har betalt for).

Fatter ikke at e-bay ikke forstår at de skyter seg selv i foten med denne praksisen. 100% betyr nå bare at selgeren ikke vil snyte deg. Ikke at varen er av noen form for god kvalitet. Desverre. :(

Anonym poster: c71713539e055ae9d3887d77ed41f8e1

• Liker 1
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Skrevet

Likte ikke den kjolen, alt for mye. Dessuten er den for stor.

Skrevet

Joda, mange fine kjoler der, men de har ikke akkurat et brudekjole-preg over seg ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, vel, det kommer jo an på hvor enkelt man ønsker det? ;) Flere der som kunne vært fine til et tinghus-bryllup eller et utenlandsbryllup med kun forloveren f.eks.

Men seriøst, ebay er billig. Men det er også en stor risiko. Så hvis det blir bom på en kjole til 1500 (inkludert toll, mva og frakt), så har du plutselig bare 500 igjen. Samme med JJHouse og alle disse sidene. Man risikerer å få en ubrukelig kjole. Og da blir det brått ikke så billig lenger, så hvis du helt seriøst ønsker å spare penger, anbefaler jeg virkelig på det aller sterkeste å droppe den tanken, og heller se på f.eks Monsoon her hjemme.

Anonym poster: 4c1c92a5a54403b8f4f8986687e4140a

AnonymBruker
Skrevet

Denne er vel sikkert også for stor, hvis det var størrelsen som var for stor på Finn-kjolen, men når kjolen koster 1000 (og sikkert kan prutes litt) har du penger til å få den tilpasset uten å overskride budsjett.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40820240

Anonym poster: 4c1c92a5a54403b8f4f8986687e4140a

Skrevet

Takk for alle tipsene :)

Jeg er rimelig kresen, så det er derfor jeg synes Ebay er så greit, for der finner man alt mulig rart ;)

Skrevet

Jeg kjøpte en perfekt kjole der for under 200 kr for noen år siden (to år siden kanskje?). Men mitt problem med den kjolen jeg kjøpte var at den var for prinsesse-feeling på. Ellers var kvaliteten ok, ingenting å si på annet enn at jeg skulle gjerne fjernet noe på den om den skulle bli brukt til noe seriøst. Tror jeg ville brukt den til kostyme-party heller :)

Delte bare dette for og poengtere at om du ikke er ute etter en kjole som oser av luksus, men som ikke ser skambillig og dårlig laget ut, så er Ebay et sted du kan finne mye fint på- og ikke minst gjøre et kupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...