AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Okay.......... nå sitter jeg mer mellom barken og veden enn noensinne. Jeg har innledet et slags elskerforhold til en SINGEL mann, men grunnen til at jeg sier elskerforhold er at jeg er ikke sikker på om vi skal ha noe forhold, vi er i bli kjent fasen, men vi er jo ikke venner heller, det hadde vært løgn, er jo mye mer enn det. Vi er ganske mye hos hverandre, og jeg har etterhvert som vi blir mer og mer kjent, innsett at han har noen sider jeg ikke liker, jeg er klar for å etterhvert avbryte kontakten. Og her er et problem jeg har oppdaget. Mannen har et barn med en tidligere kjæreste, barnet er 4 år og de gjorde det slutt for 3 år siden. For å si det sånn.. En gang ba han meg finne vognkort2 som lå i hans private papirer da det fallt ut et skriv fra møtet angående samværfordeling. Jeg er ikke stolt av dette, men da jeg leste "alkohol og narkotika" så måtte jeg lese videre. Det som er saken er at denne fyren drikker jævlig mye, jeg er ganske sikker på at han rett og slett har et alkoholproblem. I disse papirene fra samvær så står "mors forklaring" og "fars forklaring", og i mors forklaring og beskrivelse av far så beskriver hun ham slik jeg kjenner ham, og jeg kjente igjen alt hun skrev. Hun skrev at de tidligere i forholdet før barnet var født tok dop sammen, jeg tror ikke han tar det nå, men han har i allefall gjort det før i følge henne. Alt det andre hun nevner er ting jeg har merket med ham også, drikking og alt som følger med det, psykiske problemer osv. Og i fars forklaring så nekter han på absolutt alt dette, sier han ikke drikker i det hele tatt omtrent, ikke mer enn vanlige folk, og han har orden på livet, og alt mulig. Med andre ord, det helt motsatte enn det mor påstår, fordi hun mener han ikke er skikket til å ha samvær med ungen sin slik ting er nå. Jeg visste ikke en gang at det var snakk om noe samvær, han sa bare at mora nekter ham å se ungen, og vi har ikke snakka mer om det. Som sagt, det er ikke kjærester vi er heller i grunn, og nå er det på vei over. Men altså.. Mannen drikker seg full i allefall 4-5 ganger i uka, noen ganger hver dag, når han er hos meg gjør han det ikke, men hos seg selv er det alltid ganske mye alkohol og festing i omløp, huset hans ser virkelig oversvømt ut av ting og alt mulig, det er ikke orden i noe, man kan absolutt IKKE flytte et barn dit osv. Og hans psykiske helse er så som så, skranten etter, tydeligvis, mange års alkoholmisbruk. Nå skal de i retten for å bestemme samvær, og jeg lurer på, hva er sjansen for at han faktisk kan få noe som helst omsorg for dette barnet med tanke på hvor mye han drikker og fester, og tydeligvis har en fortid med dop? Burde jeg sagt noe, eller bare holdt kjeft og holdt meg unna når jeg likevel skal "dumpe" ham? Anonym poster: 85c49d00ef96ac154725f675d3103bf9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Hvis du uansett vil avslutte dette ser jeg ikke noen grunn til at du skal si fra. Anonym poster: a80f53526149d81af12145e2c7524d3b
Tussilago_2 Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Tenk på barnets beste - hadde kanskje kontaktet mor eller advokaten til mor og forhørt meg om behov for vitne... 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Hold gode miner. Forbli en "venn". Slik kan du berge et barn. Når samværssaken kommer opp, og det evt. blir bestemt at han skal ha barnet, så dukker du opp på besøk til han når barnet er der. Har han drukket, så ringer du mor eller bv anonymt. Anonym poster: c4552687fce6df743f6d1211d1f9fb02
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Du bør helt klart gjøre noe. Jeg er selv i en samværskrig med barnefar, og jeg føler at det er meg mot alle andre. Faren her har ett problem med rus, men godt skjult og de få som vet om det, sier ingenting. Kontakt barnevernet kanskje? Eventuelt finn ut hvem moren er, så kan du snakke med henne om det. jeg ville i alle fall reagert med stor glede om noen hadde kontaktet meg med slik info og støtte i en vanskelig sak Anonym poster: 9f675a4faf6ccf687efe92e9f28a3f1b 4
Vill Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 Ta kontakt med mor eller hennes advokat. Det er eitt fire år gammelt barn det handler om. Det er barnet det går utover viss far ikkje er skikka omsorgsperson. Viss dei treng eit vitne, så bør du stille opp. Å drikke seg full 4-5 dager i veka er ikkje normalt. Då har du eit alkoholproblem. Han burde ta ansvar for sitt eget liv, søke hjelp og få livet sitt på rett kjøl før han tar ansvar for eit barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå