Gå til innhold

Slutte å røyke. Har du erfaring du kan dele? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tok det før røyksuget gav seg? Hvor lang tid tok det før du ikke tenkte på det, og det ikke var naturlig å røyke? Hvordan sluttet du, og hva gjorde du i stedenfor å røyke (når suget meldte seg).

Rett og slett dele litt erfaringer. :)

Anonym poster: 2e39bcc9c6571579a25002041e966a09

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal trappe ned , så bytt sigarettmerke og røyk med den andre hånda + vent 5 min lengre enn vanlig etter maten før du tar deg en røyk. Det handler om å bevisstgjøre røykingen.

LYKKE TIL!

Anonym poster: ea69474e34569d1af0a6df16cc4648b1

• Liker 1
Skrevet

Jeg sluttet for 41 dager siden. Jeg synes det gikk overraskende bra, men det kan ha å gjøre med at jeg kuttet ned til 3-4 om dagen for 4-5 mnd siden.

Jeg snuser, så får jo nikotin men er alikevel veldig fornøyd. Jeg har kun kjent et skikkelig sug 2-3 ganger, og synes det er deilig å være røykfri. Jeg savner det jo, men er fast bestemt på å ikke begynne igjen nå som det har gått litt tid. Jeg tenker mindre og mindre over det, i de situasjonene jeg vanligvis ville røyket tenker jeg ikke på det lenger.

Har røyket i 7 år og røyket før 10-15 om dagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar begge to. :) Har byttet sigarettmerke, og gått fra 20 til 3-5 om dagen. :) Hadde vært så deilig å være totalt nikotinfri!

Anonym poster: 2e39bcc9c6571579a25002041e966a09

Skrevet

Eg kuttet tvert, gav vekk tobakken og har ikkje røyket siden. Eg har aldri følt det store røyksuget selv om eg røyket i fleire år, begynte mest å røyke fordi det var det de "kule" folka gjorde og etter det fortsatte eg av vane, så eg sluttet å tenke på røyken etter ca. ei uke og kunne aldri tenkt meg å begynne igjen. Masse penger spart og mye bedre helse, bare det er jo god motivasjon i seg selv.

Gå ein tur, tygg tyggis, sug på drops, spis noe sunt, gjør husarbeid, lag mat, ring ein venn. Kort sagt; finn på noe for å distrahere deg fra å tenke på røyk når suget melder seg! Behovet for røyken går over etter ei uke eller to, etter det sitter røyksuget kun i hodet.

Min mann har røykt halve livet sitt og er i ferd med å slutte no, men han måtte gå over til e-sigarett for å klare det. Då får han nikotinen han "trenger", men ikkje alt det andre skitet som fins i røyken. Det er billigere enn røyk også. Og han klarte faktisk å gå rett fra å røyke ein tobakk på 2-3 dager, til å kun sutte på e-sigaretten. Han har ikkje savnet selve røyken heller, tok seg ein sigarett etter noen uker og fikk skikkelig hosteanfall og ubehag i halsen. Han har fått bedre pust, røykhosten er borte vekk, slutt med askesøl på bordet og ingen av oss stinker lenger :) Og, minst to av hans kamerater (som også har røykt i mange år) holder på å slutte med samme metode :)

http://www.liberty-flights.co.uk/index.asp

^der får man kjøpt startpakke med det som trengs, men om du er storrøyker så vil eg anbefale å kjøpe noen flasker med litt høgere styrke på, f.eks 24mg, og deretter gå gradvis ned i styrke etterhvert som tida går og "suget" blir mindre.

Skrevet

Jeg sluttet for 3 mnd siden. Jeg gifter meg til sommeren og klarte bare ikke å se for meg at jeg var en røykende brud.

Jeg kuttet ikke ned eller gjorde noen endringer i røykevanene i forkant. Jeg begynte bare å ta så dype trekk at jeg fikk brekninger og etter to dager orket jeg ikke mer og stumpet røyken. Det ble mye drops i starten. Sluttet på en søndag og tok fem trekk påfølgende lørdag. Tok kun dyyype trekk og ga bort røyken da jeg fikk brekninger. Fredagen etter tok jeg ett trekk etter noen øl. Etter det har det gått helt fint. Jeg opplevde ikke noe røyksug i hverdagen, men kjente det veldig etter et par glass. Har i noen tilfeller kjent et snev av røyksug, men ikke mer enn at jeg har drukket et glass vann og det ble borte.

Har en app som teller dager, antall røyk jeg ikke har røyket og kroner spart :) morsomt å følge med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...