OneLove Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 (endret) Stadig hører jeg årsaken og det er visstnok at det er mer behagelig å ha på seg. Men hvorfor bruker da ikke menn dette i like stor grad? Lyver kvinner for seg selv? Ligger det egentlig en større ekshibisjonisme hos kvinner enn menn som de ikke tør å innrømme? Litt sånn som når kvinner med store bryster bruker dype utringninger og sier de ikke liker at folk ser på brystene? Kjøre skråblikk- og generaliseringsdebatt! EDIT: La til "enn menn" i emnetittel. Endret 21. april 2013 av OneLove
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Menn vil ikke vise frem baller og kuk. Anonym poster: cfd6aee00242cb1ab492cfdd3a72be4f 11
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 jeg liker å ha det på meg. men jeg har ofte en lengre topp på meg så ikke jeg viser rompa mi å sånn;P Anonym poster: 768fcb0eb91d68963e08f05f40852513
Gjest ildhane Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 jeg er mann og bruker tights. Det er overlegent komfortabelt, og har vervet fler kompisser til å gjøre det samme. Men har fått endel negativ tilbakemelding på det av folk som synes det ikke er kledlig. Er ikke såå tjukk. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Jeg bruker kompresjonstights. Grunnen er at det gir bedre blodomløp og bedre restitusjon (dette er også bevist). Har flere kompiser som er veldig gode i sprint og mellomdistanse (på topp i Norge) og de bruker også treningstights. Før var det in med Skins, men nå er det flere og flere som bruker 2xu. Anonym poster: 5dfda1916904ede1882acc69b1b34430 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 Fordi tights er super sexy og rumpa blir vist samt at det fremhever resten av kroppen! det er nok mer behagelig å ha på enn bukse. Pluss at man får vist fram litt kropp. Gutter ser bare teit ut i tights. og jenter ser bra ut i tights. dumt spm. Anonym poster: 018aca09ab49c3d5e2a1b748ef73bffc 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #7 Skrevet 21. april 2013 Tights på menn ser homofilt ut, sorry. Dessuten hater jeg hver gang naboen kommer joggende forbi meg, baller og kuk spretter opp og ned på lang avstand, blir jo helt satt ut. Anonym poster: b79719676b0f3e17081bc2e77c9a47f7 4
Guybrush Skrevet 21. april 2013 #8 Skrevet 21. april 2013 Ehh ts er du ikke mann selv? Det er da jaggu ikke behagelig å ha utstyret klemt. Det sier seg selv at det er en vesentlig forskjell når vi har våre greier hengende på utsiden mens jentene ikke har det 9
OneLove Skrevet 21. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 21. april 2013 (endret) Ehh ts er du ikke mann selv? Det er da jaggu ikke behagelig å ha utstyret klemt. Det sier seg selv at det er en vesentlig forskjell når vi har våre greier hengende på utsiden mens jentene ikke har det Jeg bruker tights til løping, men ikke når jeg trener i treningsstudio hvor jeg driver mest med styrke. Tights klemmer ikke ballene. Du har åpenbart aldri hatt det på deg. Uten at jeg glaner, selvfølgelig, er det ganske mye som røpes hos damer også. Kjønnsorganet deres er jo også på utsiden , selv om "samleiefunksjonen" (sorry fant ikke på et bedre ord) er på innsiden. Endret 21. april 2013 av OneLove 4
Guybrush Skrevet 21. april 2013 #10 Skrevet 21. april 2013 Begynner å bli litt vel mye "tightsmannen" preg over samtalen.
Gjest Beano Skrevet 21. april 2013 #11 Skrevet 21. april 2013 Stadig hører jeg årsaken og det er visstnok at det er mer behagelig å ha på seg. Men hvorfor bruker da ikke menn dette i like stor grad? Lyver kvinner for seg selv? Ligger det egentlig en større ekshibisjonisme hos kvinner enn menn som de ikke tør å innrømme? Litt sånn som når kvinner med store bryster bruker dype utringninger og sier de ikke liker at folk ser på brystene? Kjøre skråblikk- og generaliseringsdebatt! EDIT: La til "enn menn" i emnetittel. Jeg kan love deg at tights er veldig behagelig å bruke, og når jeg trener er det enten tights eller hot pants (jeg trener styrke hjemme ). Må innrømme at jeg også bruker dem fordi jeg føler meg sexy i dem og det er spesielt fint å føle seg attraktiv når svettet renner nedover ansiktet og man ser ut som et vrak. Når det gjelder menn tror jeg at bruk av tights ser mer feminint ut og forbindes ikke med maskulinitet. Kanskje mange menn føler at det er litt ''homsete'' (beklager ordbruket) fordi mye av godene og kroppens nedre del avsløres En annen grunn kan også være at tights reklameres i større grad hos kvinner enn menn. Se på treningsvideoer og reklameplakater i sportsbutikker/websider, der ser man ikke mange menn i tights med mindre man reklamerer for klær til løping/sykling. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #12 Skrevet 21. april 2013 Kommer an på hvilken reklame man ser. Anonym poster: cfd6aee00242cb1ab492cfdd3a72be4f 1
Gjest Bond Skrevet 21. april 2013 #13 Skrevet 21. april 2013 Mr Bond bruker stort sett kun løpetights. Ingenting som er like bra i følge ham. Begynte først å bruke de for løping men ble etter hvert førsteprioritet for alt av trening Men hvorfor menn bruker mindre tights? Vil tro det er delvis vanesak og preferanse, delvis fordommer fra andre - noe også denne tråden viser. Hvorfor noen skal ha en mening hva andre har på seg på trening eller synes at noe ser "teit" ut på trening? Kan ikke alle bare bruke det de synes er komfortabelt uten at noen skal synes det er teit sånn helt ut av det blå og uten noe praktisk grunn? Synd om trening blir et sted for å vise seg fram og pynte seg, der fokus ikke lenger er på det som er det mest optimale ift trening. (forutsetter da at folk kler seg noen lunde anstendig ift å dekke over private kroppsdeler).
Gjest ildhane Skrevet 21. april 2013 #14 Skrevet 21. april 2013 jeg synes tights ser rasende bra ut på flotte menn, som på flotte kvinner. bare se på kyle harrington.
Gjest Kalkunen Skrevet 21. april 2013 #15 Skrevet 21. april 2013 De inbiller seg oftere at de har noe å vise fram. 2
Chien Skrevet 21. april 2013 #16 Skrevet 21. april 2013 Jeg skal være helt dønn ærlig nå. Kanskje jeg får pepper for denne, men... jeg så en fyr i 20-åra på butikken her om dagen, i tights. Og jeg må være ærlig, det så forferdelig dumt ut. Han hadde jo ikke noe langt utover, som vi kvinner ofte bruker. Så man så jo ....alt. Jeg vet ikke hvorfor, men syns ikke det var pent. Om det er komfortabelt for menn også, syns jeg jo selvfølgelig at de skal bruke det, men de bør kanskje ha en lang t-skjorte over som dekker rumpa? 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. april 2013 #17 Skrevet 21. april 2013 Det ser helt forferdelig ut på menn. 2
Gjest Beano Skrevet 22. april 2013 #18 Skrevet 22. april 2013 Kommer an på hvilken reklame man ser. Anonym poster: cfd6aee00242cb1ab492cfdd3a72be4f Jupp. Nevnte jo at det som oftest reklameres for bruk av tights når det gjelder løping/sykling...
Gjest Drue Skrevet 22. april 2013 #19 Skrevet 22. april 2013 Paradokset ligger i at mange kvinner tilsynelatende sier at de ikke bryr seg om at det skal være sexy. Altså, kvinner som argumenter slik: "jeg bruker det fordi det er det mest behagelige - menn skal ikke bruke det fordi det ser teit ut" er selvmotsigende. Og ja, man ser litt bul, er det så farlig da? Vi ser mange nok camel toes på kvinner vi også 4
Gjest Bond Skrevet 22. april 2013 #20 Skrevet 22. april 2013 Paradokset ligger i at mange kvinner tilsynelatende sier at de ikke bryr seg om at det skal være sexy. Altså, kvinner som argumenter slik: "jeg bruker det fordi det er det mest behagelige - menn skal ikke bruke det fordi det ser teit ut" er selvmotsigende. Og ja, man ser litt bul, er det så farlig da? Vi ser mange nok camel toes på kvinner vi også Nemlig, og jeg har faktisk ikke noe vane å stirre på skrittet til tilfeldige menn på treningssenteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå