Mumsen86 Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Hei! Jeg har ikke funnet en generell samletråd for produktanbefalinger her inne enda. Mulig det drukner i alle andre tråder, eller at mine søkekunster ikke strekker til Men med tanke på at det kommer en minimums i huset her mot slutten av året så er det jo mye jeg og mumsemor lurer på angående det store utvalget av produkter det finnes på markedet i dag. Det vil være fritt for alle å bruke denne tråden til å spørre andre forbrukere og forumister om deres anbefalinger og erfaringer her inne. Jeg kommer til å oppdatere førstepost med forskjellig info som måtte dukke opp etter hvert. Jeg starter med å spørre om det er noen som har erfaring med dette tilbudet på babymonitor som poppet opp på Elkjøp i dag: -iHealth babymonitor 1005 http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/babyutstyr/IBABY1005/ihealth-babymonitor-1005 Eventuelt noen andre anbefalinger av lignende monitorer. Gjerne en som også fungerer på Android-utstyr også?
Gjest Tekola Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Vet ikke om denne evt. dekker det du tenkte på, trådmessig? (Ja, ting drukner svært fort her inne )
Mumsen86 Skrevet 21. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2013 Se der ja! Det er da noe. Men ikke helt nøyaktig hva jeg hadde i tankene. Her gikk det mest i tips til hva man bør kjøpe. Ikke anbefalinger på enkeltprodukter og merker Men fortsatt veldig hjelpsom tråd! Jeg tenker at jeg fortsatt beholder denne tråden og oppdaterer den etter hvert som erfaringene strømmer på. Så sant moderatorer ikke synes denne tråden er overflødig da Fortsatt fritt frem å komme med anbefalinger til babycall!
Gjest Tekola Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Helt lov, kom bare til å tenke på den Jeg følger med her uansett jeg! Alltid nyttig med tips!
siebaeo Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Da kan jo jeg starte med noe annet enn babycall Bephanten salve har vært uvurderlig her. Sønnen min reagerer dårlig på sinksalve og bephanten tar alt av sårhet på utrolig kort tid. Det er et av de få produktene jeg har vært helt lojal til/avhengig av hele veien.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 Babybjørn vippestol Tiny Love babygym Caboo close baby carrier (om man ikke er under 165 og veldig slank da blir den for stor) Weleda sinksalve, det eneste som har virka på sår stump her Medela elektrisk brystpumpe Janus ull, ikke for tykk ikke for tynn, har mye forskjellig ull men foretrekker Janus sin. Sofia (sparkjøp) har gode strømpebukser Dette er vel det jeg kommer på av spesifikke produkter/merker som jeg har satt ekstra stor pris på. Anonym poster: 49f1bf63fe459bf3bfd283950fda2c6d
Mumsen86 Skrevet 22. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2013 Flotte bidrag så langt Bare å la tips og anbefalinger strømme på! Kjøpte babycallen i går, som jeg linket til i førsteinnlegget. Skal komme med noen ord om denne når den dumper ned i postkassen, og vi har fått testet den litt! Oppdatering av førsteinnlegget tar jeg ikke helt enda. Er midt oppi oppussing av leiligheten nå, så jeg ordner det når ting har roet seg litt rundt meg
Stinelin Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 Locobase Repair til tørr/værbitt hud. Helt utrolig effektiv! Kjøpes på apotek.
pusleline Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 Mini her er ganske liten enda, så det er lite spesifikke anbefalinger jeg har. Men, Medela swing el pumpe er fin, det samme er purelan brystvortesalve.
Samantha Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Vidi barn engangskluter (evt Mesoft). Dei har vi brukt sidan guten vart født, og han er no 8 mnd. Kjempegode og aldri sår stump!
Gjest Gaby Skrevet 24. april 2013 #11 Skrevet 24. april 2013 Våre favoritter: Otribaby nesesuger Vidi barn engangskluter (tørre) Medela Swing brystpumpe Purelan til såre brystvorter Nøstebarn klær, spesielt bodyer i ull/silke da de er veldig strekkelige, myke og enkle og kle på. Pysj i ullfrotte er også super. Dr. Greve babyolje til stump og bad Babybjørn vippestol Ergobaby bæresele
Gjest Elyssa Skrevet 24. april 2013 #12 Skrevet 24. april 2013 Vi er veldig glad i Coop-bleiene. Like bra oppsugningsevne, ingen merker eller netting som setter seg fast i stumpen, også er de billige!
Kassiopeia Skrevet 24. april 2013 #13 Skrevet 24. april 2013 Mine favoritter så langt: - Janus ull. Helt fantastisk kvalitet! - Nøstebarn sitt soveskinn. Beste skinnet jeg noen gang har sett. Lillegutt elsker det, og vi bruker det over alt. - Medela el pumpe. Kunne ikke klart meg uten den! - Smallstuff stelleveske. Veldig fin, ser ut som en vanlig veske, bra kvalitet, og massevis av plass. - Libero engangsinnlegg. Er avhengig av å bruke engangsinnlegg da jeg lekker veldig, så har prøvd alle sorter. Liker denne best. - ortribaby nesesuger. Fungerer veldig bra. 1
Hattifnatten Skrevet 6. mai 2013 #14 Skrevet 6. mai 2013 (endret) Er det noen som har erfaring med Stokke flexi bath og den nyfødtstøtten? Endret 6. mai 2013 av Hattifnatten
*lilly* Skrevet 7. mai 2013 #15 Skrevet 7. mai 2013 Skinn og klær fra Nøstebarn (ull/silke), badeolje og salve fra "Lykkelig som liten", vaskekluter fra Bleieboden, Medela swing eletrisk brystpumpe og bæretøy er vel det jeg kommer på som mest uunnværlig. Nesesuger og brystsalve har vært bomkjøp (eller ikke brystsalven egentlig, den bruker jeg på leppene - kjempegod )
Concertina Skrevet 7. mai 2013 #16 Skrevet 7. mai 2013 Flexibath er supert for små bad, har ikke brukt noen støtte. Slyngevugga til Natures Sway er helt super. Barnet ligger godt, beroligende vugging, lett å ta med seg som reiseseng (følger med dørklips). Sendes fra Danmark fraktfritt (og de trekker fra dansk moms). Boba Wrap elastiske sjal er kjempedeilige til nyfødte, veldig mykt og elastisk, og dermed langt enklere å knyte enn feks Moby Wrap (minuset er at det nok ikke holder like lenge i forhold til når det begynner å sige). Rimelig er det og Silkeslynge, feks Vidunderslynga, er mitt favorittbæretøy i starten. Mine barn sov helst på brystet mitt, og da var det utrolig lettvint å smette på seg slynga over barnet, stramme og deretter bare kunne gå. NB: anbefaler ALLTID oppreist stilling i slynge siden det er 1) lettere å få til korrekt 2) skaper ikke press på hoftene og 3) er sikrere i forhold til pust og oksygenopptak. Se instruksjoner her: http://tettinntil.creocommunico.com/pages/slyngefrosk.php Soveskinnet fra Nøstebarn elsker jeg. Kjøp det største, kan brukes i mange år. Min eldste på 4 har sitt i senga på vinteren fremdeles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå