Gjest Kiara! Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Jeg er sikkert ikke alene om å ha en altfor stor brudekjole til å ha hengende i skapet eller altfor mange dekktallerkner eller stæsj til bryllupet. Så i denne tråden håper jeg vi kan dele tips om hva man kan selge, og ikke minst råd om hvordan man unngår å bli en del av annonsene som bare samler støv. 1. Hva planlegger du eller har lagt ut for salg? 2. Finnes det bedre salgssteder enn finn.no? 3. Hva bør en god annonse inneholde? 4. Pris?
CathFoto Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 1. Muligens brudekjolen, har solgt masse ikke-bryllupsrelaterte ting på Finn før 2. Ikke i Norge, med mindre du skal selge klær/vesker da er Bazar ok også 3. - Informativ overskrift gjerne med str, ikke type vakker kjole/unik kjole/drømmekjolen - Om det er brudekjole så bilder av deg selv eller andre i kjolen, ikke bare bilder fra produsent - Størrelse, evt endringer som er gjort, evt feil og pris, renset eller ei 4. Ca 50% av nypris Det som er synd er at det ikke finnes en ordentlig bryllupsmarkedsside, for det er det marked for. Finn eller andre bør lage en egen del der man kan selge løpere, dekketallerkner, stolburkaer, karafler og annet bryllupsrelatert så man slipper å søke opp hver enkelt ting i de forskjellige kategoriene som ellers måtte passe.
Gjest Kiara! Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Jeg er medlem av en facebook siden der jeg har inntrykk av at noen legger ut ting og tang, men om de får solgt det er jo en helt annen sak. Så spørs det om det ikke vbare er greit å ha dekktallerkner og glass liggende til neste fest fremfor å selge det. 1
Gjest Ahs Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 3. Hva bør en god annonse inneholde? En god annonse gir en mest mulig nøytral beskrivelse av kjolen, størrelse, merke, samt typen og årsmodell. Om det er glidelås i ryggen eller snøring. Hvor mye den er sydd inn/ut/opp/ned. Og bilder selvfølgelig, både av modellen og dine egne. Og ikke hold buketten foran detaljene.. Og så bør du nevne hvis det er noen feil, skader etc på kjolen, og om den er renset. 4. Pris? Hvor mye du gav eller hva originalprisen var for kjolen må gjerne nevnes. Vanskelig å si hva jeg ville gitt, finner jo fine kjoler, feks fra Lilly, til en ok pris, så ville vel ikke gitt så mye mer enn det. Synes det er vanskelig, men det er definitivt kjøpers marked, så jeg ville vært åpen for pruting. Men det kommer an på om du trenger pengene eller ikke. Jeg tenker at kjolen bør legges ut asap - hvis det er en 2012/2013 modell - fordi det nok kan være lettere å få solgt en som man finner i brudesalongene:-) 1
Gjest Kiara! Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Hva med kvitteringer? Hvor viktig er det at selger har kvitteringer på det som er gjort med kjolen. Rens, tilpassninger, stropper osv. Jeg har jo ikke gjort annet enn å se på finn for å se hva som finnes, men hvor mange er det som faktisk viser kvitteringer, merkelapper, nevner stoffkvalitet osv. Ser man på utenlanske sider er de jo ekstremt nøye på å si at kjolen er med eller uten merkelapper og hvilket stoff kjolen er i.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 husk å ta med størrelsen i overskrifta! det er utrolig kjedelig å sitte å klikke seg inn på hver enkelt annonse for å se str Anonym poster: c8aff987cd481d7a9a40f43108af2732 3
Gjest Kiara! Skrevet 21. april 2013 #7 Skrevet 21. april 2013 Jeg trodde mål var enda viktigere å ha med. *usikker* siden en størrelse kan være så mangt. 1
Gjest Kiara! Skrevet 21. april 2013 #8 Skrevet 21. april 2013 Dessuten er jo ikke brudekjolen min i hus enda! Den kommer jo først hjem til meg i juni. Litt feil der.
Gjest Gaea Skrevet 21. april 2013 #9 Skrevet 21. april 2013 Jeg trodde mål var enda viktigere å ha med. *usikker* siden en størrelse kan være så mangt. Det er nok det, men greit å ha ca størrelse i overskriften, så slipper man å se gjennom masse annonser der kjolen umulig kan passe.
CathFoto Skrevet 21. april 2013 #10 Skrevet 21. april 2013 Hva med kvitteringer? Hvor viktig er det at selger har kvitteringer på det som er gjort med kjolen. Rens, tilpassninger, stropper osv. Jeg har jo ikke gjort annet enn å se på finn for å se hva som finnes, men hvor mange er det som faktisk viser kvitteringer, merkelapper, nevner stoffkvalitet osv. Ser man på utenlanske sider er de jo ekstremt nøye på å si at kjolen er med eller uten merkelapper og hvilket stoff kjolen er i. For meg er kvittering for kjøp viktig, resten kan bare opplyses.
Petalouda Skrevet 21. april 2013 #11 Skrevet 21. april 2013 ha skikkelige bilder av kjolen, ikke bare plukk bilder fra butikknettsider med radmagre modeller. husk å oppgi hvilken høyde kjolen passer til også
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #12 Skrevet 22. april 2013 Brudepikene i Drammen selger brudekjoler mot en provisjon. Da kan folk komme til dem og se på og prøve kjolene, som i en vanlig butikk, så jeg tenker at det kanskje er en bedre måte å bli kvitt kjolen + at man slipper å styre med salg selv? Hvis den ikke selges tror jeg ikke man betaler noe for den heller Anonym poster: fc34eaeed801c64908b0c166c1df54c4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #13 Skrevet 22. april 2013 En god annonse inneholder i mine øyne: - Modell, merke og størrelse i overskriften. - Flere gode bilder av kjolen på en vanlig person, allerhelst fra selve bryllupsdagen. Gjerne også et bilde av kjolen på modell. - Mål (bryst, hofter, liv, høyde, etc. det som er relevant) - Hva selger betalte for kjolen (dette har altfor få annonser med) Var dette jeg kom på i farten som jeg har tenkt over etter å ha lest utallige annonser på finn. Og skriv ikke at du fikk mange komplimenter for kjolen din! Det går vel alle bruder! Anonym poster: 6264465f21982dfd7292dde35422413b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå