Gå til innhold

Noen her som har prøvd Shellac?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan det anbefales? Har litt lyst til å prøve det i sommer da jeg skal på ferie, og da gidder jeg ikke fikse neglelakken hele tiden. :fnise: Lat. Og hva ligger prisen på, generelt? 300-400 kr? Og hvor lang tid tar det? :)

Anonym poster: e1414fec76b3b56356097f52fc805b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg legger shellac privat og anbefaler det. Vanlig pris hos salonger er rundt 400 kr, fransk er litt dyrere enn ensfarget. Burde være unnagjort på en halvtime og det skal holde 2 uker om du ikke pirker og alt er lagt ordentlig.

Lykke til. :)

Anonym poster: 5a2eb49e4951afacb464a23f74507310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger shellac selv hjemme og anbefaler det på det sterkeste. Bruker ikke vanlig neglelakk lenger. Unn deg det hvis du skal på ferie :Nikke: Tar nok ca en time hos en salong og koster nok rundt 400 kr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd flere ganger og kjenner mange andre som også bruker det. Anbefales på det sterkeste! Tror det koster 500kr eller noe sånt. Har kjøpt meg et sett selv siden jeg gikk så ofte så nå husker jeg ikke helt:p Jeg er tilhenger av lakkbarene. Er så greit å bare komme innom:)

På meg har den sittet veldig godt og jeg er ikke forsiktig med hendene. Har hunder, trener og ja... Er generelt aktiv sånn at man skulle tro det ville slitt mer på neglene da, men min har holdt i nesten 3 uker! Men da er det ikke pent lenger for da kommer jo neglen under ut.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg betaler mellom 500-600 for Shellac, og den sitter som støpt i 2-3 uker. De bruker forresten begrepet "permanent neglelakk" der jeg går. Jeg er fornøyd og neglelakken sitter som støpt, blir ingen rifter eller synlige innhugg i lakken, det skjer først etter ca. 3 uker.

De siste gangene har jeg for øvrig gått for vanlig neglelakk. Større utvalg i farger, pluss at jeg synes det er såå kjedelig å vente på at de skal fjerne Shellacen. Det er omtrent det eneste aberet, det tar så gruelig lang tid å skrape av Shellacen, sikkert et kvarter. Men Shellac stivner på null komma niks, og det er deilig. Med vanlig neglelakk må du regne med å være forsiktig i flere timer etter lakken er påført, spesielt siden man får påført såpass mange lag, base coat, to lag neglelakk og til slutt top coat. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan man få fransk manikyr med den schellacen?

Ja, til en liten slant og tid ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, til en liten slant og tid ekstra.

Hva koster det og hvor gjør de det i oslo eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Kan man få fransk manikyr med den schellacen?

Jepp! Det har jeg hatt, og fransk manikyr er veldig lite holdbar med vanlig lakk, Shellac er å foretrekke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det har jeg hatt, og fransk manikyr er veldig lite holdbar med vanlig lakk, Shellac er å foretrekke. :)

Jeg gjør det på meg selv og det varer i max 3 dager før det blir stygt. Det tar også 2 timer å tørke. Hva koster det sånn ca og er det vannskelig å få bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg gjør det på meg selv og det varer i max 3 dager før det blir stygt. Det tar også 2 timer å tørke. Hva koster det sånn ca og er det vannskelig å få bort?

Jeg hadde ikke orket å fjerne Shellac selv for å si det sånn, koster ca 500-600 for Shellac der jeg går, og 50 eller 100 kr mer for fransk manikyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...