Gå til innhold

Hvor mye må en jente trene for å få markerte magemuskler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at dette kommer veldig an på fettprosent. Personlig har jeg veldig lite fett på magen, men også lite muskler. Hadde jeg hatt mer muskler, hadde jeg garantert hatt markerte magemuskler(pga. den lave fettprosenten). Jeg har veldig lyst på markerte magemuskler(men ikke så mye som sixpack). Har nå nylig begynt å trene magen regelmessig, ca. 4 ganger i uken til utmattelse, og lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg ser ordentlige forandringer på magen? :)

Anonym poster: d1a1c667c28ee5a10931563d78014b67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. Vil du si at du er relativt lett-trent? Da trenger det ikke ta så lang tid før musklene begynner å synes. Ellers kan jeg skrive under på at regelmessig løping også kan hjelpe til med å gi fine magemuskler :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å få frem magemusklene handler 80 prosent om kosthold og øvelser som går på kjernemusklatur. Ta en titt på fitnessbloggen så finner du helt sikkert en bra guide. :)

Anonym poster: 8b3368176a738b55fb264c93af85a904

• Liker 1
Skrevet

De rette magemusklene styrkes best ved ulike typer crunches. Skal du trene hele magen bør du også trene de skrå magemusklene og hofteleddsbøyere. I tillegg er det viktig å trene motsatt side. Ryggen.

En god øvelse å trene på er

• Liker 1
Skrevet

Du har sikkert mer fett på magen enn du tror.

Har du bilde?

AnonymBruker
Skrevet

Du har sikkert mer fett på magen enn du tror.

Har du bilde?

Ja, det har jeg nok.. Mente egentlig lite fett i forhold til de fleste andre kvinner. Men om jeg strammer skikkelig, ser jeg antydninger til muskler helt øverst.

Legger ved to bilder, de er kanskje ikke såå bra, men. (Hvis du lurer på hvorfor navlen er borte, er det fordi jeg har redigert bort piercingen :P)

-TS

post-37809-0-94197100-1366551595_thumb.p

post-37809-0-68954300-1366551610_thumb.j

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Vil du si at du er relativt lett-trent? Da trenger det ikke ta så lang tid før musklene begynner å synes. Ellers kan jeg skrive under på at regelmessig løping også kan hjelpe til med å gi fine magemuskler :)

Ja, jeg føler selv at jeg er lett-trent! Har begynt å løpe regelmessig nå også - magemuskler hadde jo vært en topp "bivirkning"(i mangel på et bedre ord)! :) -TS

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Ja, det har jeg nok.. Mente egentlig lite fett i forhold til de fleste andre kvinner. Men om jeg strammer skikkelig, ser jeg antydninger til muskler helt øverst.

Legger ved to bilder, de er kanskje ikke såå bra, men. (Hvis du lurer på hvorfor navlen er borte, er det fordi jeg har redigert bort piercingen :P)

-TS

Du er definitivt slank, men ser ut som du har lav muskelmasse. Begynne å pumpe litt jern så vil du nok fort se forskjell :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du har lav fettprosent, har du målt den? Og i såfall, hvor lav er den? :)

(Grunnen til at jeg spør er at det er mange som tror de har lav fettprosent fordi de er relativt slanke og eller veier lite. Det er ikke alltid tilfelle. Faktisk er det sånn at de som veier lite ofte har lav muskelmasse, siden muskler veier mer enn fett.)

Anonym poster: 3b255b2c0a38816bb5570cbbd65839d9

Skrevet

Litt vanskelig å se, men du ser ikke ut til å ha mye fett å gå på. Likevel tror jeg nok det er fett som gjør at du ikke ser rutene mer tydelig.

Nå vet jeg ikke om mer tydelige ruter ville være noe å jobbe mot for din del. Husk at kvinner med veldig synlig sixpack ofte er profesjonelle, og det er heller ikke bra med for lav fettprosent.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...