Gå til innhold

Hjelp/tips/råd ang. tomtekjøp og beliggenhet - Trøndelag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende det er litt vanskeligere for andre enn de som er bosatt i Trøndelag og som kjenner områdene jeg snakker om å hjelpe til med denne (teite) problemstillingen, men har du generelle tips og råd tas det imot med åpne armer :)

Dette blir langt, så takk til dere som orker å lese!! :)

Vi bor idag i en kjedet enebolig på Vikhammer og har finfin utsikt mot fjorden + forholdsvis gode solforhold. Huset vårt er ca 20 år gammelt og vi har gjort overflateoppussing (dvs malt, lagt tapet, nytt laminatgulv, byttet kjøkken og lagt flis på bad etc.). Koselig hus, men vi vil veldig gjerne ha et helt NYTT hus. Vi trives veldig godt her i Malvik kommune, det er lett å komme seg til/fra jobb med buss og det er et stort pluss å ha sjøen så nære. Men det er umulig å finne ledige tomter her med mindre man flytter til Hommelvik/Sveberg (et stort NEI fra min mann ang å flytte dit, ikke spør meg hvorfor).

Etter mye søking og styr har vi begynt å sett på tomter på Melhus og i Buvika. Vi fikk faktisk tilbud i går om å kjøpe en tomt på Melhus (innlandet, like ved elva/Gaula) på ca 700 kvm til 1,5 millioner kroner. Synes det er en relativt stiv pris, men tomteeiere kan ta ganske mye for en tomt siden det er mangelvare.. Det er en super beliggenhet, kort vei til buss, nydelig utsikt over elva, flat og opparbeidet tomt. Men nå kommer problemstillingen min (og ja, jeg vet den er teit..). Skal vi virkelig flytte til Melhus og gi opp den fine sjøutsikten vår for å få et nytt hus? Noen som har flyttet fra sjønære strøk til innlandet og kan dele erfaringen sin?

Haha snakk om å være dramaqueen, men det er faktisk veldig vanskelig å bestemme seg for hva vi skal gjøre!!

Anonym poster: 07603aec86d13c9d89800f10521c4651

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg ville alltid valgt gammelt hus med sjøutsikt fremfor nytt hus uten :P Men hvis dere ikke vil bo i det gamle huset lenger, og tomter med sjøutsikt ikke er å oppdrive så har dere jo ikke så mye valg. Elva er jo et pluss da :)

Men så tror jeg det mye er en vanesak også, ei jeg kjenner flyttet fra kysten og skikkelig inn i landet - og det er det hun sier iallefall.

• Liker 1
Skrevet

Er jo fordeler og ulemper med det meste, og hvor man vil bo, hvilken utsikt man vil ha osv er jo en smaks/vanesak samt at det er greit å bo forholdsvis nært jobb, skole m.m

1,5mill for ei tomt på Melhus er en forholdsvis stiv pris, men regner med det er klart til bygging, med vann/strøm og vei klargjort og ferdig planert tomt.

Uaktuelt å flytte andre veien mot Stjørdal?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...