Gå til innhold

Utroskap

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har vært sammen med en dame i over 7 år . Vi har hatt litt av et liv ,den har svingt seg fra ene til den andre.Men hele tiden har tryggheten ved den andre vært der .Alltid har vi likt hverandre,for min del er tanken på noen andre helt fjern.

Men så skjer det ,hun finner internett og chatting .Plutselig har vi webcam hjemme og hun chatter med "pene" gutter på nettet .Jeg så på det som en fantasi for henne og alle har vel lov til å leve ut fantasiene sine.Så derfor gjorde jeg ingenting annet enn å la henne gjøre sitt.Etter som tiden gikk begynte hun å oppføre seg anderledes mot meg ,blandt annet med å nekte meg sex,greit nok det tenkte jeg kanskje hun er frustrert.Det ble ekstra ille for meg ,når hun begynte å finne påskudd for å liksom true med å gå fra meg og ungene .Jeg ble skikkelig redd,tenkte at det er sikkert noe feil med meg .Jeg la meg helt tilbake,begynte å jobbe veldig forsiktig .Jeg gadd ikke å stresse henne i det hele tatt,jeg tok meg av jobben min ute og måtte begynne å ta jobben hjemme også .I denne kaotiske perioden tenkte jeg mye på om det kanskje var det at hun satt hjemme med ungene som satte henne i en sånn sørgelig tilstand. Hun sa at hun hadde lyst til å reise til utlandet og jeg stressert med å få lånt penger slik at jeg kunne sende hennepå ferie. Men det var for min uflaks ikke det,jeg fant ut endag at min pc ble hacket og samtidig som jeghadde fått en telefonregning på noe jeg ikke hadde ringt i det hele tatt(utlandet).Jeg satte en tracker på maskinen og fant ut til min skrekk at min elskede var forelsket i en annen mann,jeg hadde funnet bilder av han i maskinen før og gadd ikke å bry meg . Jeg døde inni meg akkurat når jeg leste loggen og fant ut hvor langt hun hadde gått på chatten ,hun hadde blandt annet blottet seg for denne personen på webcam.Jeg konfronterte min elskede med det og hun ble flau og svarte meg ikke.Jeg ble redd for at hun skulle gå fra meg ,jeg tilga henne.Nå har det gått 3 måneder siden første gang jeg konfronterte henne med det ,men hun driver fortsatt like herlig med denne typen,glemte å nevne at dama har endret navnet sitt for han også.Denne mannen har henne som en flørt kanskje og jeg har lyst til å ta et valg ,først og fremst for å ha familien samlet og kanskje for å finne en løsning.Jeg har ikke lyst til å miste henne ,jeg kan ikke kaste bort så mange år ppå at hun gjør en sånn feil ,samtidig som jeg ikke orker å være sammen med en som ikke elsker meg men en annen(hun har fortalt meg at hun elsker han andre).

Jeg søker råd, er det noen der som kan hjelpe meg ,jeg er 27 år og kanskje for ung på noen is så please hjelp meg ut av klemma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ingen her inne som kan få deg ut av "klemma", som du kaller det. Det er det kun du og din samboer som kan. Jeg kan prøve å råde deg, men det er heller ikke så enkelt når det gjelder noe så vanskelig som det du beskriver. Det som slår meg er jo at du må sette hardt mot hardt. Enten må hun kutte ut sitt internett liv og være tilstede for deg og barna, eller så må hun ta med seg pc'n og leve ut sine fantasier et sted hun ikke sårer noen andre. Jeg tror ikke det er særlig lurt for deg å "bare la henne gjøre som hun vil", for da forsvinner hun bare mer og mer. Du må vise deg. Du bør være tydelig når du forteller henne hva DU vil, hvordan DU vil ha det. Kanskje du kan foreslå rådgivning?? Det er vel en grunn for at hun flykter fra sitt virkelige liv og lever gjennom internett??

Det er en vanskelig problemstilling du fremsetter. Særlig vanskelig blir det å råde så lenge det er barn inne i bildet. Men en ting vet jeg: Det hjelper IKKE barna hvis du stikker hodet i sanden.

Lykke til!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI...icon_smile.gif

Her må du tydeligvis markere deg ordentlig !!!

Nytter ikke DET, ville jeg vurdert å forlate henne.

Tro meg, det kommer bedre dager for deg, enten med henne....eller med en annen !!! icon_wink.gif

Men for all del: Krev at hun slutter med dette !!! Slik kan du ikke leve. Fortsetter du å "gi etter" for alle ønskene hennes vil du kun oppnå å miste hennes respekt etterhvert.

Forstår hun ikke alvoret, får du bare ta din sekk å gå... Dette behøver du virkelig ikke å akseptere !!! Husk det.

Vennlig fra Venus. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er i nesten en lik situasjon. Vet ikke hvordan menn tenker, men kan prøve og sette meg inn i hennes tanker. Hun gjør ikke noe galt siden hun ikke fysisk er tilstede med denne mannen. Men utroskap er det vel alikevel siden hun psykisk fjerner seg ifra deg. Å fantasere har vi alle lov til. Det er til tider veldig sunt. Men ikke når det resulterer i tilbaketrekning ifra den du deler livet ditt med. Sett hardt mot hardt i kampen mot å beholde henne. Flytt ifall du må. Men si hvordan du oppfatter situasjonen. Krev at hun tar ett valg. Ham eller deg. Dere har barn sammen det i seg selv er grunn nok til å fortsette samlivet. Se på dette som ett varselstegn og gjør noe med det. Forsøk og finne tilbake til de gode dagene. Ett lite tips. Les boka Mars og Venus. Den hjalp meg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du leve med en dame som sier hun elsker en annen? Er du virkelig villig til å kaste bort livet ditt på en slik person? Se realiteten i øynene, veldig vanskelig og veldig sårt, men dette forholdet er jo ikke noe forhold i det hele tatt - snakk om enveiskjøring...

Kjære deg, du fortjener så mye bedre enn henne! Dersom du tilgir henne gang på gang, sier det seg selv at hun fortsetter, da skjønner hun at hun har deg rundt lillefingeren.

En annen ting; folk sier ofte de må holde sammen på grunn av barna...helt feil!! Har barn det bra hjemme dersom mor og far ikke har det bra? Barn er svært oppvakte, vi må ikke glemme det.

Jeg ønsker deg lykke til anonym, jeg håper inderlig det ordner seg for deg.

-supernova

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg takker for all hjelpen og rådene dere har gitt meg .

Selv om rådene kanskje peker en vei ,så sier min dumme hjerne noe annet til meg også. Jeg er så redd for å bryte ut og kanskje prøve på nytt med en annen person . Jeg vil ikke sitte i samme situasjon med en annen også , derfor (kanskje litt gammeldags) men jeg har virkelig lyst til å satse på hun jeg har icon_frown.gif

Det er riktig at ungene kanskje har det bedre hvis jeg har det bedre ,for hennes del er vel ungene bare et problem.

Jeg får se om tiden kanskje kan hjelpe meg .

Uansett takk skal dere ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lett å si du må sette krav.. Sett hardt mot hardt. - flytte ut.

Men du har sikkert investert mye av deg selv i dette forholdet, og du må selv vurdere om det er det du virkelig ønsker å satse på. Dette kan være en fase som går over. Hva sier hun - ønsker hun å satse på hva dere har, men ikke klarer å kutte ut nettvennen ennå.

I så fall må du tenke gjennom hvpr mye vpndt du kan takle for evt. at dere kan komme videre.

Det blir ofte alt for enkelt å si - kutt henne/ham ut.

Uansett - lykke til. (Det finnes forøvrig flere tråder om utroskal - og det å komme videre etc. i samlivsforumet - så du kan kanskje finne noen tanker der også.

Hilsen

LilleBille12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...