Gå til innhold

Hvor tømmer dere kattedassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hiver dere driten i bosset eller hvor?

Anonym poster: dc07192b784a70984b1084cc7ec029c7

Videoannonse
Annonse
Gjest winston
Skrevet

I søpla, ja.Har klumpesand, så er stort sett bare å spa ut klumpene og ha i pose.

Skrevet

Samme her. Urinen klumper seg, så jeg spar ut urin og avføring og kaster det i knyttet pose sammen med annet søppel.

Gjest Blubberella
Skrevet

Klumpene i pose og rett i søpla her også.

• Liker 2
Skrevet

Putter det i hundeposer og hiver i søpla :)

• Liker 2
Skrevet

Har klumpesand, så jeg skuffer alle klumpene i dobbel plastpose (brødposer) og kaster det i restavfallet.

• Liker 1
Skrevet

Klumpene i en pose i restavfallet.

Vet forøverig om noen som kaster hele innholdet av doen ute i en bekk

Skrevet

Jeg hiver innholdet i restavfall.

Har egen søppelbøtte med tett lokk utendørs der jeg oppbevarer dette frem til det er henting av restavfall her i nabolaget.

Jeg mikser ofte forskjellige typer kattesand (kattene liker miksen), så er usikker på om det går i "biologisk" avfall, derfor restavafall.

Skrevet

Bruker hundeposter og kaster alt i søpla. Så slipper det å lukte, og jeg trenger ikke gå ned to etasjer og ut til søpla hver gang doen skal tømmes :)

Skrevet

Kattesand er et gigantisk miljøproblem "world wide" så anbefaler alle å gå over til pellets. Finnes en genial kattedo som heter pee wee. Tisset blir til sagmugg og detter ned i en ekstrabeholder under doen, avføringen kan tas med en kattespade og skylles i do.

Denne doen lukter ikke, er miljøvennelig og veldig enkelt. De brukte pelletsen (sagmuggen) kan legges i komposthaugen, under en busk eller brennes.

Skrevet

Pee wee skal vi kjøpe. Kjøpte først bare pelletsene, men fant fort ut at det manglet noe for at det skal fungere optimalt :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Kattesand er et gigantisk miljøproblem "world wide" så anbefaler alle å gå over til pellets. Finnes en genial kattedo som heter pee wee. Tisset blir til sagmugg og detter ned i en ekstrabeholder under doen, avføringen kan tas med en kattespade og skylles i do.

Denne doen lukter ikke, er miljøvennelig og veldig enkelt. De brukte pelletsen (sagmuggen) kan legges i komposthaugen, under en busk eller brennes.

Denne doen lukter i aller høyeste grad, den lukter våt sagmugg, og for de som har den i varme rom som bad blir lukten av amoniakk ekstra sterk. Men jeg er ellers enig at er veldig bra for miljøet og at pee wee doen er lur.

Skrevet

Denne doen lukter i aller høyeste grad, den lukter våt sagmugg, og for de som har den i varme rom som bad blir lukten av amoniakk ekstra sterk. Men jeg er ellers enig at er veldig bra for miljøet og at pee wee doen er lur.

Min peewee lukter hvis jeg tømmer den veldig sjeldent (annenhver måned) men selvfølgelig spiller det en rolle hvor mange katter som bruker den og om man bare har innekatter.

Alle de jeg kjenner som bruker doen synes den lukter bedre enn kattesand do. Selvfølgelig lukter den litt våt sagmugg, det er jo våt sagmugg. Jeg har brukt forskjellig type pellets og de kan lukte litt forskjellig. Men det er en trelukt!

Jeg blir lett kvalm når jeg passer andres katter og må røre rundt i den parfymerte sanden som støver.... :(

Skrevet

Min peewee lukter hvis jeg tømmer den veldig sjeldent (annenhver måned) men selvfølgelig spiller det en rolle hvor mange katter som bruker den og om man bare har innekatter.

Alle de jeg kjenner som bruker doen synes den lukter bedre enn kattesand do. Selvfølgelig lukter den litt våt sagmugg, det er jo våt sagmugg. Jeg har brukt forskjellig type pellets og de kan lukte litt forskjellig. Men det er en trelukt!

Jeg blir lett kvalm når jeg passer andres katter og må røre rundt i den parfymerte sanden som støver.... :(

Jeg er ikke uenig i at det er et godt alternativ, jeg var bare ikke enig i at den er luktfri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...