AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Jeg har alltid noen salte kjeks eller en bar eller noe i vesken som nødrasjon hvis jeg må ha noe mat mens jeg er ute på noe. Nå skal jeg begynne på lavkarbo og lurer på hva jeg kan erstatte dette med? Må være noe som ikke krever noe særlig tilberedning og som tåler å ligge i veska i noen dager hvis det ikke blir spist første dagen... Anonym poster: 4b91c82b61592c10b1c85badc8447815
skruf Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 (endret) Nøtter er ok å ha i veska:) Atkins har og endel barer du kan sjekke ut. Endret 21. april 2013 av maya76 1
Supraspinatus Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Som maya76 nevner er nøtter greit å ha. Når du er etablert i lavkarbodietten, og forutsatt at du klarer det uten å jukse, så trenger du ikke nødrasjoner. Du er stabilt mett over tid og det er ikke krise om du skipper et måltid. Det er ikke slik at du vil få samme ubehagelige følelse som du får etter et sukkerkrasj. Hvis det gjelder nødrasjon for lengre turer (flere dager uten kjølemulighet) så er tørket kjøtt, tørrfisk, kokosfett, nøtter gode ting å ta med. Det er en stor fordel med lavkarbo på lengre turer fordi det veier mindre enn typiske karbohydratmiddager. 3
Løvetanten Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Enig. Du vil ikke ha behov for nødrasjoner, for blodsukkeret ditt vil ikke falle eller svinge sånn som du er vant til nå. Du vil bli sulten, men den typiske litt desperate følelsen som man får når man spiser typisk karbomat vil ikke være der (må.ha.mat.NÅ.eller.svimer.jeg.av). Jeg er ihverfall sjelden langt unna en butikk, og er jeg supersulten så funker det bra med f.eks kyllinglår fra varmmatdisken, nøtter, kjøttpålegg, speke- eller serranoskinke eller til nød eple eller skyr uten sukker (synes Skyr er litt ekkelt...). På en lang biltur måtte jeg stoppe på bensinstasjon, og da ble det baconpølse med ost uten brød eller lompe. 1
Janne1979 Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Har pleid å lage store porsjoner kylling og grønnsaker (kan evt ha på forskjellige sauser for mer smak) og fryst dette ned. Perfekt å fyse ned og ta opp for små rasjonsportioner. 1
Scherbatsky Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 Nøtter er jo genialt. Ost! Jeg kutter ofte opp litt ost og hiver den fra kjøleskap til veska når jeg går. Men jeg bruker det sjeldent, for jeg blir rett og slett ikke sulten lenger. Jeg spiser fordi det er tid for å spise, ikke fordi kroppen hungrer etter mat. En deilig følelse. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 Prøv skikkelig mat i stedet for atkinsbarer. Atkinsbarer er forsåvidt lavkarbo, men det inneholder ikke bare gode ingredienser. Jeg bruker det som snacks en gang i blant (kanskje en eller to i måneden) og en gang brukte jeg det som nødmat på fly. Jeg fløy i går og fikk beskjed om at det var en person på flyet som var veldig allergisk mot nøtter så vi ble bedt om ikke å åpne noe som inneholdt nøtter... Så det er ikke alltid nøtter er et alternativ til nødmat... Det passet jo godt at jeg og venninna mi hadde med oss en halv kilo med nøtter vi skulle kose oss med på den 11 timer lange flyturen... Og flymaten er jo sjeldent særlig lavkarbo. Jeg bestilte diabetikermåltid en gang bare for å teste det, men det var ikke lavkarbo i det hele tatt. Det var lavfett (med mye potet) og med havre og mindre sukker i desserten... Jeg synes synd på diabetikere som må spise så feil mat for dem. Anonym poster: d59e0a31752dac976d94f0c1d00315e9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå