Antheia Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Oi! Nå har jeg pratet med en kar over nett noen dager, og han har altså spurt om vi skal møtes. Jeg er 22 år, (blir 23 til sommeren), og har vært singel i 1,5 år, og har ikke hatt så mye som en halv flørt det siste året. Jeg har heller ikke vært på en eneste date i hele mitt liv. Men nå skal jeg altså på date på tirsdag, og for å si det rett ut, er jeg dritnervøs. Vi har ikke avtalt hva vi skal gjøre enda, men siden vi skal treffes i byen, er det mange muligheter. Jeg har ikke spesielt lyst å gå på kino på første date, siden det da er liten mulighet for å prate og bli kjent. Noen som har forslag? Merker jeg er skikkelig nervøs, tenk hvis det hele blir kjempeawkward, hva gjør jeg da? Hva er forventet på 1. date egentlig? Noe jeg bør huske på? Trenger kanskje litt tips og beroligende ord, hvis noen har noen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Skjønner hvordan du har det, jeg har kun vært på en nettdate og var skikkelig nervøs, føltes rart å skulle treffe en fremmed. Da jeg kom så jeg at han var like nervøs som meg Synes det beste er å ta en kaffe evt gå på en bar første gangen, et glass vin kan jo roe ned nervene litt. Hvis daten er klein er det jo bare å avslutte tidlig, si at du må tidlig på jobb. Anonym poster: 443bb9d9f6f0a79cccce82503d4a7c06
Lurt smil Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Så spennede med date Er jo et godt tegn å være litt nervøs. Om jeg møter noen for en date liker jeg å gå en tur rundt i byen... Da ser man alltid mye å snakke om ,om man står fast i samtalen . Og om daten går bra setter man seg ned å tar en kaffe/øl går den dårlig så går man bare hjem etter turen. En annen ting som også kan være gøy på date er shuffelboard og andre spill
Vofsitofsi Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Jeg har vært på maaange dater med folk jeg har truffet via nett (og jeg driver fortsatt ... Drømmemannen min skal visst være veldig vanskelig å lokalisere). Synes bare å ta en øl eller to er en kjempegrei førstedate, passe avslappet og hyggelig. Jeg synes øl er bedre enn kaffe - en øl varer lenger enn en kopp kaffe, så man får snakket mer, og man kan drikke flere, om det faktisk er hyggelig nok til at man vil bli lenger 1
Kajal Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Jeg pleier også stort sett å ta en øl eller to. Selv om jeg ikke har vært interessert har dette uten unntak alltid vært hyggelig, og har aldri vært på en slik date som har vært kortere enn tre timer. Folk er jo stort sett veldig hyggelige å prate med! Høres lurt ut å gå en liten tur i en park eller noe først. Prøv å holde fast i at dere bare er to mennesker som skal prøve å bli litt bedre kjent emd hverandre Dere trenger ikke finne ut om dere vil bli kjærester første date, selv om det kan virke litt sånn. Spør om ting du lurer på ved ham. Praten kommer sikkert til å gå lett selv om dere er nervøse begge to! Lykke til
Antheia Skrevet 21. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2013 Hehe, takk folkens =) Øl er nok ikke mulig, siden jeg må kjøre et stykke for å komme meg til byen (går nesten aldri buss), men jeg kan sikkert finne noe annet å drikke =P Er kanskje greiere å bare ta en kaffe/kakao/øl på første date, i steden for å gå og spise noe. Begynner å glede meg litt også, innimellom all nervøsiteten. Er nesten så jeg ikke kan tro at jeg faktisk skal på date
Antheia Skrevet 22. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2013 Oi, nå merker jeg at nervene begynner å krype oppover ryggen min igjen. Har begynt så smått å forberede meg allerede, siden det ikke blir allverden med tid til det i morgen. Men jeg har ingen anelse what so ever om hva jeg skal ha på meg. Vil jo se bra ut, men ikke pynta, på en måte. Og jeg har ikke kjempelyst til å vise frem alle kiloene mine heller. Må begynne og grave litt i skapet, og se hva jeg finner. =P Noen som har noen forslag til hva som kan være fint på et eple? Ellers sitter jeg just nu og farger håret. Fant ut at det ikke er spesielt flott å treffe noen for første gang, med over 1 cm ettervekst. Så den skal bort. Burde nok også ha fikset neglene mine. Noe mer jeg bør tenke på som jeg kan fikse i dag, for å se best mulig ut i morgen? =)
Nettinettet Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Du må gi rapport i kveld/natt etter daten.. spennende! Mitt beste råd er ha null forventinger til han og daten. Da blir du heller positivt overrasket enn skuffet. Øl/vin er også det jeg liker best pga avslappende, men kaffe fungerer det og Masse masse lykke til!
marion Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Ikke glem å barbere musa nå da.. :-) Kanskje det blir noe på deg i kveld. 1
Antheia Skrevet 23. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2013 Hehe, det ble nok ikke date likevel. Han måtte dessverre utsette på grunn av en skoleoppgave som skal inn i morgen, så må nok vente til han er ferdig med eksamen. Uansett så hadde det ikke blitt noe på meg, som marion så fint sa, iom at jeg ikke vil ha sex på første date. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå