Trollmortil3 Skrevet 21. april 2013 #1 Skrevet 21. april 2013 Vi gifter oss helt enkelt i kirka, men forlovere, søsken og foreldre til middag etterpå. Par mnd etter så skal vi ha en vennefest og feire helt enkelt med mat og drikke til maten. Resten av drikke sørger man for selv. Hva hadde dere gjort? Hadde dere laget en ønskeliste? Jeg forventer ikke gaver til vennefesten, og iallfall ikke dyre gaver siden det bare er en helt enkel fest for å feire med venner. Og hva hadde dere tenkt ang gave vist dere ble invitert i en enkel vennefest med mat og kun drikke til maten. Hadde dere gitt en billigere gave eller hadde dere kjøpt som om dere var i et vanlig bryllup?Hadde dere ønsket brudeparet hadde en ønskeliste? Spør fordi vist jeg skal legge ut liste, hva jeg evt kan sette på lista uten det føles som vi forventer så mye. Jeg selv hadde kjøpt gave på lik linje med et vanlig bryllup, men det er meg. Og jeg forventer ikke andre gjør som meg. Er ikke pga gaver vi vil ha en vennefest. Så få høre deres synspunkt og hva dere hadde gjort.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. april 2013 #2 Skrevet 21. april 2013 Er det ikke litt vel frekt å komme med gaveliste? 6
Trollmortil3 Skrevet 21. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2013 Det er jo derfor jeg spør... Om jeg skal legge ut ønskeliste eller ikke. Hva dere her inne mener om det. Spurte mine 2 aller nærmeste venninner, og de mente jeg skulle det, for folk kom til å kjøpe gaver uansett. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å legge ut liste. Siden jeg ikke forventer noe. Så tenkte på å få noen meninger her inne.
CathFoto Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Som kommende brud selv er jeg livredd for å tråkke noen på tærne, så jeg hadde ikke gitt ønskeliste til noen uoppfordret. Jeg hadde nok likevel hatt noen ønsker i bakhånd i tilfelle noen spurte. Som gjest så hadde jeg kjøpt gave, og det er min relasjon til brudeparet som avgjør summen, ikke måten selskapet foregår på. Jeg hadde spurt hva dere hadde ønsket dere, og hvis jeg ikke hadde fått svar hadde jeg gitt penger eller gavekort. Jeg hadde også gitt gave om noen jeg bryr meg om hadde giftet seg selv om de hadde droppet selskap. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Lag en ønskeliste. Med godt utvalg og stor variasjon i pris. Spør noen så informerer du om den. Hvorfor skulle det vært frekt? Jeg drar heller i en vennefest en brullup, og bruker det samme på gaven. Og da er det beste å vite akkurat hva brudeparet ønsker seg. Anonym poster: 0b30f421863ca9ed614361355b77684c 1
Trollmortil3 Skrevet 21. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2013 Takk for svar dere to Jeg selv liker helst å handle fra ei ønskeliste, da vet jeg de får det de ønsker seg. Kanskje jeg bare skal lage ei liste på tilbords, og kun tipse de om lista vist de spør.
CathFoto Skrevet 21. april 2013 #7 Skrevet 21. april 2013 Takk for svar dere to Jeg selv liker helst å handle fra ei ønskeliste, da vet jeg de får det de ønsker seg. Kanskje jeg bare skal lage ei liste på tilbords, og kun tipse de om lista vist de spør. Det høres ut som en veldig god plan.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #8 Skrevet 21. april 2013 Jeg skal i et slikt bryllup til helgen, de gifter seg på fredag og går da ut og spiser med nærmeste familie. Lørdag er det vennefest med tapas og drikke til maten, mens vi må ha med mer drikkevarer selv hvis vi vil ha. De har skrevet i invitasjonen at de ikke ønsker seg gaver, men bare at folk kommer og feirer dem. Hvis folk likevel ønsker å gi gave ønsker de seg et symbolsk bidrag til bryllupsreisen, og de kommer til å ha en koffert stående på festen der man kan legge kort og evt pengegaver i. Og de understreker at de setter like stor pris på en skriftlig hilsen som en gave. Syns det er en smart måte å gjøre det på, de skjønner at folk uansett kommer til å gi gave, men på denne måten blir det ikke synlig på festen hvem som gir hva og hvem som evt ikke gir. Vi kommer nok til å gi en ok gave, men litt mindre enn til venneparet som inviterte på tre retters middag og fri bar på fint hotell kommer det nok til å bli, ikke minst fordi brudeparet her selv er så klare på at de ikke er å opptatte av gavene. Anonym poster: 4961f9cc23af8457d8eb8da83201394d 4
Montefalco Skrevet 21. april 2013 #9 Skrevet 21. april 2013 Lag ønskeliste. Normale mennesker som blir inviert på bryllupsfest ønsker å gi vennene sine en gave. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #10 Skrevet 21. april 2013 Å invitere til vennefest et par måneder etter bryllupet ville for meg ha vært kun en vennefest. Jeg ville nok ikke ha koblet det til bryllupet. Noe annet hadde vært om dere f.eks. hadde vennefesten helga etter bryllupet eller at dere giftet dere på en fredag og hadde vennefesten på lørda. Anonym poster: 179f9c680162aa1a1e60b7039ffaa24a 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #11 Skrevet 21. april 2013 Å invitere til vennefest et par måneder etter bryllupet ville for meg ha vært kun en vennefest. Jeg ville nok ikke ha koblet det til bryllupet. Noe annet hadde vært om dere f.eks. hadde vennefesten helga etter bryllupet eller at dere giftet dere på en fredag og hadde vennefesten på lørda. Anonym poster: 179f9c680162aa1a1e60b7039ffaa24a Jeg kan ikke se at det gjør noe? Vi skal gifte oss i utlandet og reiser direkte videre på bryllupsreise etter feiringen i det aktuelle landet. Når vi kommer hjem igjen, skal vi ha fest for vennene våre. Men først skal vi bl.a. lage/redigere film og bilder fra vielsen og feiringen, slik at alle kan se vielsen (vet at mange har lyst til det), hvilket tar tid når man skal gjøre det selv. Vennefesten vår blir tidligst en måned etter vielsen. Anonym poster: 782d989a20dc0e66da2f129fab21f7e5 1
Trollmortil3 Skrevet 21. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 21. april 2013 Jeg gifter meg med en sjømann. Så er en fordel han også er hjemme på vennefesten. Derfor 2 mnd etterpå. Tenkte helga etter, men det passet ikke så godt, så vi valgte heller ta det i aug, når han er hjemme igjenn. Trur ikke mine venner ser problemet i det egentlig. At vi vil feire ilag med venner 2 mnd etterpå. Pga min famile bor vekke, så passer det best å gifte seg på en lørdag og ikke en fredag, siden de også skal være med på vielsen og middag etterpå. Dumt at alle skal ta seg fri fra jobb..inkl hans famile som bor her hadde jo måtte det vist de ville være med på vielsen. Så så enkelt er det bare ikke. 1
Petalouda Skrevet 22. april 2013 #13 Skrevet 22. april 2013 jeg syns ønskeliste til en vennefest er i overkant sært. 2
Trollmortil3 Skrevet 22. april 2013 Forfatter #14 Skrevet 22. april 2013 Ja da hadde jeg laget ei ønskeliste på tilbords på nettet, for så å slette den Ble veldig usikker når noen synes det er sært med ei ønskeliste, og andre synes en vennefest 2 mnd etter blir som bare en vennefest og ikke i forbindelse med brylupet og gjøre. Ja da lar jeg heller være å ha ønskelist. Viktigs for meg er at folk vil komme på vennefeste og feire at vi har giftet oss (til tross for det er 2 mnd etterpå, har en sjømann, så sånn er det bare). Forventer ikke at folk skal ta med gave, er ikke derfor vi har vennefest. Så da er det bestemt Ingen ønskeliste ang vårt bryllup
Petalouda Skrevet 22. april 2013 #15 Skrevet 22. april 2013 .. har han ikke noe ferie da .. ? kunne dere ikke lagt hele greia til en ferie .. ?
Gjest KateW Skrevet 22. april 2013 #16 Skrevet 22. april 2013 Jeg har vært i bryllpsfest opptil to år etter ekteskapsinngåelsen.
saltvann Skrevet 22. april 2013 #17 Skrevet 22. april 2013 Folk vil nok gi en gave, så lag en liste! Vet ikke hvordan du kommer til å informere om listen, men som en over skrev, skriv at dere ikke forventer gave for det er gave i seg selv at du kommer, men hvis man vil gi noe har dere en liste. Jeg ville nok hatt en del billige ting på den listen, ikke bare dyre ting Ja, kanskje noen synes det blir teit med den listen, men jeg tror de fleste vil sette pris på en slik liste : ) Mye bedre å gi noe man vet brudeparet vil ha enn å kjøpe noe "dritt". Men er viktig å poengtere at dere ikke trenger gave, for da føler ikke folk noe press, og er litt hyggeligere å kjøpe en liten ting enn å føle at man må bruke 1000 kr når det ikke er ordentlig bryllupsfest...
Pimpel Skrevet 22. april 2013 #18 Skrevet 22. april 2013 Som gjest ville jeg gitt gave. Og da er det veldig greit med ønskeliste. Jeg er enig i at ønskelisten kan gis ut til de som spør.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #19 Skrevet 22. april 2013 jeg syns ønskeliste til en vennefest er i overkant sært. Hvorfor det? Folk har det jo med å komme med gave uansett. Da er det jo greit at man vet hva folk ønsker seg.
Petalouda Skrevet 22. april 2013 #20 Skrevet 22. april 2013 Hvorfor det? Folk har det jo med å komme med gave uansett. Da er det jo greit at man vet hva folk ønsker seg. Folk har det med å komme med gave når man har bursdag også. Man lager ikke ønskeliste av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå